Rozvody
Moderátor: Moderátoři
Ono je to totiž někde mezi ......................
Ale teď mě napadá: Možná by to mohlo jít přesadit o jeden zub a vyšlo to přesně v případě, že bys k té snížené hlavě ještě snížil nožičky ložiskového tělesa vačky. Kdyby se ty duralové nožky (je jich devět) ofrézovaly dejme tomu o 2 - 3 mm (aby to šlo ještě doladit na vůli ventilů), mohlo by to ve finále hodit jeden celý zub a pak by to sedělo. Pak by jen stačilo o jeden článek zkrátit řetěz (ale není to nutné.............).
To jsem nezkoušel..............
Ale teď mě napadá: Možná by to mohlo jít přesadit o jeden zub a vyšlo to přesně v případě, že bys k té snížené hlavě ještě snížil nožičky ložiskového tělesa vačky. Kdyby se ty duralové nožky (je jich devět) ofrézovaly dejme tomu o 2 - 3 mm (aby to šlo ještě doladit na vůli ventilů), mohlo by to ve finále hodit jeden celý zub a pak by to sedělo. Pak by jen stačilo o jeden článek zkrátit řetěz (ale není to nutné.............).
To jsem nezkoušel..............
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Ahoj, dneska jsem vyměnil komplet rozvodová kola, řetěz i napínák s tlumičem kmitů. Všude v knížkách píšou, že se musí při napnutém řetězu krýt značky jak na vačkovém kole, tak na kole klikové hřídele. Problém je, že to prostě nejde udělat tak aby se kryly. Zkoušel jsem to různě přesazovat, ale pořád nic.
Když jsou značky na vačkovém kole proti sobě, tak značka na ozubeném kole klikové hřídele je asi tak 1/2 až 3/4 zubu za značkou na bloku. Takže po nasazení řemenice, je značka řemenice až za 3. značkou na předním deklu motoru.
Před namontování rozvodů, to bylo také tak, ale myslem jsem, že je to způsobené vymačkanými koly a vytahaným řetězem. Nicméně i tak jsem to složil a motor funguje. Zkoušel jsem ho vytáčet až do 5500 ot./min a nic se nestalo. Ale včem je tedy problém? Proč se mi ani když je vše nové nepoužité nedaří nastavit rozvody přesně podle značek? Může to mít nějaký neblahý dopad na motor. Díky za odpovědi.
Když jsou značky na vačkovém kole proti sobě, tak značka na ozubeném kole klikové hřídele je asi tak 1/2 až 3/4 zubu za značkou na bloku. Takže po nasazení řemenice, je značka řemenice až za 3. značkou na předním deklu motoru.
Před namontování rozvodů, to bylo také tak, ale myslem jsem, že je to způsobené vymačkanými koly a vytahaným řetězem. Nicméně i tak jsem to složil a motor funguje. Zkoušel jsem ho vytáčet až do 5500 ot./min a nic se nestalo. Ale včem je tedy problém? Proč se mi ani když je vše nové nepoužité nedaří nastavit rozvody přesně podle značek? Může to mít nějaký neblahý dopad na motor. Díky za odpovědi.
Uz sa to tu pisalo..... pri presadeni hnaneho rozvodoveho kola o jeden zub v smere otacania moze vo vysokych otackach narazat saci ventil na piesty. pri nespravnom nastaveni o 2 zzuby naraza piest o saci aj vyfukovy ventil.
S toho vyplyva ze je lepsie ak je hnane koleso posunute o tych par desatin milimetra proti smeru otacania.
P.S. Ja mam znizenu hlavu o 2mm a este sa to nestretlo a tiezmi nesedi csovanie na desatiny presne. mam to tak ako je pisane hore.
Myslim ze aj marek to mal podobne....
S toho vyplyva ze je lepsie ak je hnane koleso posunute o tych par desatin milimetra proti smeru otacania.
P.S. Ja mam znizenu hlavu o 2mm a este sa to nestretlo a tiezmi nesedi csovanie na desatiny presne. mam to tak ako je pisane hore.
Myslim ze aj marek to mal podobne....
-
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Rozvody
Pro zajímavost..rozvodové kolo Mastersport zakoupené v Otrokovicích vs. sovětský originál. Zpracování novovýroby je přímo hrůzné....
Re: Rozvody
bud rad, ze sedi znacka, uz som mal vrchne, kde bola vyrazena o dva zuby zle...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Rozvody
A co teprve ty nové řetězy ... už jsem měl dva, kde při otáčení motoru řetěz vůbec nenaskočil na zuby a začal se šponovat přes ně. Po cca 5-ti zubech už byl tak napnutý, že do zubu rozvodového kola skočil nuceně. Nakonec si to ale sedlo
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Rozvody
A preto mám v motoroch reťaze, ktoré majú aj 300+tkm
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Rozvody
Psal jsem do ČZ Strakonice, tam mě odkázali na jejich distributory, kterých je jen pár. S jedním z nich jsem se domluvil, že potřebuju jejich dvouřadý řetěz s označením ČZ 35, 116 článků a oni, že není problém, ať to pošlu mailem a že se ozvou, až to budou mít připravené. To bylo vloni na podzim a ještě se nikdo neozval. Mám čekat dál?
Naštěstí jsem našel někde v zásobách jeden lehce jetý čezeťácký řetěz a bylo to to jediné, co šlo použít. Fenox úplná hrůza a původní originál po 80 000km byl taky o článek delší. Zkusím tam napsat znova, v zimě to budu potřebovat zase a vidím to jako jedinou roumnou volbu. Cena měla být tuším kolem pětistovky a rozvodová kola bohužel k tomu nedodávají.
Tragikomickou tečkou taky bylo hledání ozubených kol tak, aby neměla v usazení vůli. Měl jsem těch velkých asi 10 a potřeboval jen 2, že ano. Staré zásoby v mastném papíře, novovýroba bez papíru, použitá kola z několika motorů, všechno jedno. Vůli měla všechna...
Naštěstí jsem našel někde v zásobách jeden lehce jetý čezeťácký řetěz a bylo to to jediné, co šlo použít. Fenox úplná hrůza a původní originál po 80 000km byl taky o článek delší. Zkusím tam napsat znova, v zimě to budu potřebovat zase a vidím to jako jedinou roumnou volbu. Cena měla být tuším kolem pětistovky a rozvodová kola bohužel k tomu nedodávají.
Tragikomickou tečkou taky bylo hledání ozubených kol tak, aby neměla v usazení vůli. Měl jsem těch velkých asi 10 a potřeboval jen 2, že ano. Staré zásoby v mastném papíře, novovýroba bez papíru, použitá kola z několika motorů, všechno jedno. Vůli měla všechna...
Re: Rozvody
To je ten řetěz opravdu takový problém? A nepasuje tam z něčeho jiného, původně západní provenience....? Vím sice, že OHC byl vyvinut přímo pro Toľjati, ale přeci jen - Italové mívali docela systém a málokdy nevyužili již existujících komponent.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: Rozvody
Motor Lada nemá s Itálií vůbec nic společného, to je zcela jiný motor. Pokud Italové měli OHC, byl pohon rozvodu řemenový.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Rozvody
Italové z "koncernu" měli mnoho motorů OHC. A zas tak moc se ten motor neliší. Navíc ho původně vyvíjeli pro sebe a pak nepoužili, takže ho jen narychlo upravili pro Toľjati. To nebyl zase úplně nový vývoj.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red