Šetříme (akumulátor i za pokuty)
Moderátor: Moderátoři
Marek: dobrý nápad - využít tlakového spínače mazání. Dovolil jsem si schema překreslit a uvést modernější ekvivalenty součástek, aby nebyl při nákupu problém. Navíc jsem doplnil jeden rezistor, aby byla zaručena funkce i v případě (byť celkem nepravděpodobného) spálení žárovky v kontrolce mazání.
- Přílohy
-
- auto_světla_uprava.gif (4.03 KiB) Zobrazeno 6910 x
s kontrolkou mazání je to zajímavá verze. Marku šli jsme podobnou cestou: mě ale napadla kontrolka od dobíjení (vzhledem ke světlům se mi to zdá lepší.. nedobíjíš tak ani nesvítíš) ale ta prodleva přes RC článek to je fakt dobrý
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
U kontrolky dobíjení pozor - některá zapojení dobíjení nesmějí být narušena jiným obvodem (například Favorit), protože žárovka kontrolky má předepsaný odpor vlákna, s nímž se v obvodu počítá pro správné dobíjení. Pokud bys k žárovce cokoli připojil, můžeš správnost dobíjení narušit. Taktéž se dobíjení může narušit, když použiješ do kontrolky žárovku s jinou wattáží než je předepsáno.
Proto jsem raději zvolil mazání (tam nehrozí nic).
Proto jsem raději zvolil mazání (tam nehrozí nic).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
ano, ale já vzal signál až za tim relé co neguje "přívod" od altíku. to už je nezávislej okruh od vlastního dobíjení. ale souhasim s tvojí připomínkou
(mě se ten muj system stejně moc nelíbí-je takovej neučesanej, todle je zajímavá inspirace)
(mě se ten muj system stejně moc nelíbí-je takovej neučesanej, todle je zajímavá inspirace)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
U Lady by to teoreticky nemělo vadit i kdybys to připojil do okruhu žárovky dobíjení - při zapojení statoru do hvězdy je použit středový vývod a tam je to jedno. Horší by to bylo třeba právě u Favoritu či Felicie a moderních vozů, kde je stator do trojúhelníku a žárovka kontrolního světla je zpravidla zapojena do serie s budicím vinutím kotvy (to by zlobit mohlo).
Jinak díky za uznání - je to fakt jen návrh vytvořený v záchvatu střídavého šílenství a deliria , ale funguje spolehlivě.
Jinak díky za uznání - je to fakt jen návrh vytvořený v záchvatu střídavého šílenství a deliria , ale funguje spolehlivě.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Automat se tu již řešil a už to poravdu zjednodušit nejde (Jedno ! relé s dvěmi nebo třemi kontakty +dioda , nebo dvě automobilová relé a dioda).
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!