LADA 1800i - pokračování II
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10490
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
LADA 1800i - pokračování II
Je to rok, přesněji 13,5 měsíce, co jsem poprvé uvedl v život motor o kubatuře 1800 ccm na standartním vstřikování. Najezdil jsem na něm cca 11 kkm od začátku května do konce října loňského roku. Poté se mi naskytla výhodná koupě nynější 21044i a prodej 21073i.
Před prodejem sedana šel motor samozřejmě ven a čekal celou zimu na znovuvzkříšení.
Tento (vlastně již uplynulý) víkend jsem opět provedl výměnu motorů. Celá akce zabrala sice celý víkend (vše jsem dělal sám - společnici mi dělala pouze řetězová kočka/kladka a několik sad nářadí), ale u auta jsem skutečně byl 4 hodiny v pátek (zvedl jsem motor), 4 hodiny v sobotu (osadil jsem nový motor a částečná montáž "okolí") a v neděli cca 2 hodiny (dokončení montáže, nalití vody a oleje a zkušební start). Po obědě jsem uskutečnil zkušební jízdu a zhruba v její polovině se začaly z motoru ozývat podivné řachtavé zvuky ... . Opatrně jsem se vrátil a přemýšlel co to? Po zvednutí ventilového víka bylo vše jasné! Obdobná závada jako u Tommela - nový napínák mi řekl: S Bohem! Naštěstí se to obešlo bez přeskočení řetězu či cinknutí ventilů. Napínák letěl do kopřiv a já letěl pro napínák ze sedmnáctky. Po jeho osazení, napnutí řetězu a seskládání dohromady bylo opět vše v pořádku.
Takže ode dneška brázdí naše silnice nový model 21048i. Nárůst výkonu o těch plánovaných/předpovídaných/počítaných cca 8 - 10 % je cítit. Nikoliv na topspeedu ale na tahu motoru. L.
Před prodejem sedana šel motor samozřejmě ven a čekal celou zimu na znovuvzkříšení.
Tento (vlastně již uplynulý) víkend jsem opět provedl výměnu motorů. Celá akce zabrala sice celý víkend (vše jsem dělal sám - společnici mi dělala pouze řetězová kočka/kladka a několik sad nářadí), ale u auta jsem skutečně byl 4 hodiny v pátek (zvedl jsem motor), 4 hodiny v sobotu (osadil jsem nový motor a částečná montáž "okolí") a v neděli cca 2 hodiny (dokončení montáže, nalití vody a oleje a zkušební start). Po obědě jsem uskutečnil zkušební jízdu a zhruba v její polovině se začaly z motoru ozývat podivné řachtavé zvuky ... . Opatrně jsem se vrátil a přemýšlel co to? Po zvednutí ventilového víka bylo vše jasné! Obdobná závada jako u Tommela - nový napínák mi řekl: S Bohem! Naštěstí se to obešlo bez přeskočení řetězu či cinknutí ventilů. Napínák letěl do kopřiv a já letěl pro napínák ze sedmnáctky. Po jeho osazení, napnutí řetězu a seskládání dohromady bylo opět vše v pořádku.
Takže ode dneška brázdí naše silnice nový model 21048i. Nárůst výkonu o těch plánovaných/předpovídaných/počítaných cca 8 - 10 % je cítit. Nikoliv na topspeedu ale na tahu motoru. L.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
konecne. Mat taky motor v garazi odstaveny dlhsie by bol hriech. Konecne sa to tu zacina hemzit normalnymi kubaturami
Som zvedavy ako pojde ten seriovy monovstrek na 2,0 ked uz to mame odskusane na 1,6 i 1,8
Som zvedavy ako pojde ten seriovy monovstrek na 2,0 ked uz to mame odskusane na 1,6 i 1,8
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10490
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Nulašestka píše:Pěkné. A spotřeba?
V sedanu mi šla spotřeba LPG cca o 0,5 litru dolů .
Jak to bude tady - uvidím. Mám ujeto 100 km. Na nějaké závěry ohledem spotřeby je příliš brzy.
FOMA píše:A co bude s vymontovaným 1.7i?
Jde na odpočinek .... čili ucpat všechny díry, strčit pod ponk - je to nezbytná prevence/záloha .
Majo píše: ... odstaveny dlhsie by bol hriech.
Přes zimu jsem to vydržel . Teď mi ležel delší dobu (minimálně 3 - 4 týdny) na ponku a neměl jsem, pro jiné aktivity , čas na jeho instalaci .
Nemo píše: ... hlavně, že se to nekoplo ...
Taky se mi ulevilo po výměně napínáku a opětném nastartování .
Příjemný poznatek: kopečky s motorem 1,7 - auto nemělo snahu zrychlovat .... nyní zrychluje
L.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10490
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
po předělávce jsem ho zajížděl 3 kkm na benzín, ale 95-ka tomu moc nešmakovala. Od Benziny "modrej blesk" - 98 tomu už vcelku chutnala, ale nejlíp to šlo na 100-oktaňák od Shellu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´