Přídavná světla
Moderátor: Moderátoři
podle me je nejlepsi pridavny dalkace dat jeste pres vypinac. pustim normalni a muzu k nim pridat pridavny
LM: plno starych aut z francie ma mlhovky zluty. uz od vyroby. nekde sem dokonce cetl ze je to prej do mlhy lepsi. ja si do mlhovek teda koupil zarovky s xenon efektem
LM: plno starych aut z francie ma mlhovky zluty. uz od vyroby. nekde sem dokonce cetl ze je to prej do mlhy lepsi. ja si do mlhovek teda koupil zarovky s xenon efektem
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
No, já mám na Ladě přídávná dálková světla zapojena k dálkovým světlům. Žádný předpis neporušuju a chodí to bezvadně. Akorát si dej bacha na překročení svítivosti. To by mohl bejt problém na STK. Svítivost maximální je 75 bodů= 225000 cd. Jestli to překračuje, je lepší přídavný světla před STK něčím zakrýt.
Za předpokladu:
na horní hranu nárazníku bych do prostoru před chladič umístil 4 hranatý dálkový světla, osadil origo žárovkama tuším 4x40W(? nevím kolik mají H3). A chtěl bych to zapojit tímto způsobem: za normálního stavu s rozsvícenýma tlumenýma světlama by svítily jen tlumená světla tak jak maj, při přepnutí na dálková světla by zase svítila jen dálková origo světla, pokud bych v této chvíli zapnul vřazený vypínač tak by se rozsvítila "rampa". A jako další funkci: pokud bych nechal ten vypínač na rampu zapnutý a dálková světla stlumil rampa by zhasla a svítila by dál jen tlumená světla. No a poslední funkce: pokud bych použil světelnou houkačku a měl vypínač na rampu vypnutý tak, aby se rozsvítila jen origo dálková světla, pokud bych měl vypínač na rampu zapnutý a použil světelnou houkačku tak, aby se rozsvítilo všechno (origo dálkový + rampa). Napsal by pls někdo jak to zapojit? Resp. jak to zapojijt tuším, jen mám hokej v těch relé - kolik a kam jich dát . Ovšem podrobnějšímu návodu se nebráním...
PS: ten vřazený vypínač na rampu musí být z extetických důvodů stejná kolíbka jako je třeba na PC zdrojích. A při rozsvícení rampy potřebuju, aby se mi zároveň rozsvítila kontrolka nad voltmetrem - mám tam jednu volnou.
Za odpověď moc dík a doufám, že jsem to tu sem napsal aspoň srozumitelně
na horní hranu nárazníku bych do prostoru před chladič umístil 4 hranatý dálkový světla, osadil origo žárovkama tuším 4x40W(? nevím kolik mají H3). A chtěl bych to zapojit tímto způsobem: za normálního stavu s rozsvícenýma tlumenýma světlama by svítily jen tlumená světla tak jak maj, při přepnutí na dálková světla by zase svítila jen dálková origo světla, pokud bych v této chvíli zapnul vřazený vypínač tak by se rozsvítila "rampa". A jako další funkci: pokud bych nechal ten vypínač na rampu zapnutý a dálková světla stlumil rampa by zhasla a svítila by dál jen tlumená světla. No a poslední funkce: pokud bych použil světelnou houkačku a měl vypínač na rampu vypnutý tak, aby se rozsvítila jen origo dálková světla, pokud bych měl vypínač na rampu zapnutý a použil světelnou houkačku tak, aby se rozsvítilo všechno (origo dálkový + rampa). Napsal by pls někdo jak to zapojit? Resp. jak to zapojijt tuším, jen mám hokej v těch relé - kolik a kam jich dát . Ovšem podrobnějšímu návodu se nebráním...
PS: ten vřazený vypínač na rampu musí být z extetických důvodů stejná kolíbka jako je třeba na PC zdrojích. A při rozsvícení rampy potřebuju, aby se mi zároveň rozsvítila kontrolka nad voltmetrem - mám tam jednu volnou.
Za odpověď moc dík a doufám, že jsem to tu sem napsal aspoň srozumitelně
Pokud se náhodou během posledních 2 let nezměnila vyhláška, tak 100% vím, že mlhovky můžou být i žluté. Pamatuju si, že jsem před dvěma lety ve vyhlášce četl: ..... mlhová světla bílé, případně žluté barvy ....
Maysner: tos neudělal moc dobře. V mlze je opravdu daleko lepší žluté světlo. Čím je světlo bělejší (modřejší), tím víc se na kapičkách mlhy odráží a ve vysledku vidíš daleko hůř. Tak trochu to platí i pro normální mokrou silnici. Žárovky s xenonefektem jsou vhodné tak do dálkových světel.
Maysner: tos neudělal moc dobře. V mlze je opravdu daleko lepší žluté světlo. Čím je světlo bělejší (modřejší), tím víc se na kapičkách mlhy odráží a ve vysledku vidíš daleko hůř. Tak trochu to platí i pro normální mokrou silnici. Žárovky s xenonefektem jsou vhodné tak do dálkových světel.
Miči: jestliže chceš dát na auto 2 páry přídavných dálkových světel, tak to už není oficiální. Maximálně můžeš mít na autě 2 páry dálkových světel. (Třeba na 03/06 se už žádná dálková světla oficiálně dát nedají.)
Zapojení uděláš následovně: Na každý pár použij jedno spínací relé (min. na 20A). Umísti je na vhodné místo v motorovém prostoru (podběh). Silový přívod napoj přímo z oka baterie silným pleteným drátem. Nezapomeň na něj dát pouzdro s pojistkou!!! (30A) Ovládací drát může být pro obě relé jen jeden. (Ovládací kontakty "prosmyčkuješ"). Ten dotáhneš do kabiny pod palubovku a zapojíš na vypínač. Přívod k vypínači si můžeš vzít z drátu ke kontrolce dálkových světel. Potom Ti budou světla fungovat přesně tak, jak si napsal.
PS: v bloku kontrolek nad voltmetrem je sice jedna pozice prázdná, ale zezadu není držák žárovky. To bys musel upravit. Navíc sklíčko není modré. Kontrolku si potom vytáhneš z vypínače přídavných světel z kontaktu vedoucím k relé. Nejjednodušší je použít kolébkový spínač se zabudovanou kontrolkou na 12V. Takové se prodávají běžně v GM, GES, ...
Zapojení uděláš následovně: Na každý pár použij jedno spínací relé (min. na 20A). Umísti je na vhodné místo v motorovém prostoru (podběh). Silový přívod napoj přímo z oka baterie silným pleteným drátem. Nezapomeň na něj dát pouzdro s pojistkou!!! (30A) Ovládací drát může být pro obě relé jen jeden. (Ovládací kontakty "prosmyčkuješ"). Ten dotáhneš do kabiny pod palubovku a zapojíš na vypínač. Přívod k vypínači si můžeš vzít z drátu ke kontrolce dálkových světel. Potom Ti budou světla fungovat přesně tak, jak si napsal.
PS: v bloku kontrolek nad voltmetrem je sice jedna pozice prázdná, ale zezadu není držák žárovky. To bys musel upravit. Navíc sklíčko není modré. Kontrolku si potom vytáhneš z vypínače přídavných světel z kontaktu vedoucím k relé. Nejjednodušší je použít kolébkový spínač se zabudovanou kontrolkou na 12V. Takové se prodávají běžně v GM, GES, ...
Matej píše:Možem to pridavne relatko napijit priamo na origo?
Odhaduju že máš 03. V tom případě to samozřejmě lze udělat naprosto bez problémů, protože i origo relé je přišroubované na podběhu. U této varianty ale nebudeš mít pro přídavná světla sólo vypínač. Navíc počítej s tím, že tato úprava už nebude ofic. protože bys měl dohromady už 3 páry dálkových světel.
hurikan: to je tak kdyz s autem moc nenajezdim a bude to spis na efekt. samotny mlhovky mam naky nehomologovany koupeny v super-hyper shopu za par korun. jediny na mlhovkach co je homologovany jsou prave ty zarovky
Naposledy upravil(a) Maysner dne pon bře 03, 2008 21:16, celkem upraveno 1 x.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
to Hurikán: díky za info.
Takže jestli to správně chápu: na nárazník můžu dát jen dvě dálková světla, do auta dám relé - 20A který bude spínat (+) drát vytaženej z baterky k novým dálkovým světlům. Od relé povede ovládací drát do kabiny ke kolíbkovému vypínači, od tohoto vypínače povede na místo odkud jde šťáva do kontrolky dálkovech? - tady se mi to trošku nelíbí -> z čeho je kontrolka dálkovejch napájená?
Takže jestli to správně chápu: na nárazník můžu dát jen dvě dálková světla, do auta dám relé - 20A který bude spínat (+) drát vytaženej z baterky k novým dálkovým světlům. Od relé povede ovládací drát do kabiny ke kolíbkovému vypínači, od tohoto vypínače povede na místo odkud jde šťáva do kontrolky dálkovech? - tady se mi to trošku nelíbí -> z čeho je kontrolka dálkovejch napájená?
Miči píše:to Hurikán: díky za info.
Takže jestli to správně chápu: na nárazník můžu dát jen dvě dálková světla, do auta dám relé - 20A který bude spínat (+) drát vytaženej z baterky k novým dálkovým světlům. Od relé povede ovládací drát do kabiny ke kolíbkovému vypínači, od tohoto vypínače povede na místo odkud jde šťáva do kontrolky dálkovech??
Až potud tomu rozumíš naprosto přesně.
- tady se mi to trošku nelíbí -> z čeho je kontrolka dálkovejch napájená?
Zde se absolutně ničeho nemusíš bát. Kontrolka je vytažená z pojistky pravého dálkového světla, takže je taky na jištěné části instalace. Cívka relé má navíc velmi malý odběr. Dle typu tak max 2-3W a to už jsem hooodně přidal.
- A co mi rozpojí ovládací drát, když zapnu ten vřazenej vypínač?
Tomuto nerozumím??? Dodatečně namontovaný vypínač ti spíná +12V od kontrolky na spínací cívku relé.