Na jaký benzín je nejlepší jezdit?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Samozřejmě, že je to možné. Každý benzin může mít jiné složení (nepatrně, ale přece) a motor na to může být háklivý.

U motorů se vstřikováním, které mají řízenou směs pomocí lambda sondy a jiných senzorů, mají snímače klepání a elektronické výkonové systémy zapalování takovou věc vůbec nemusíš poznat. Senzory a řídicí systémy prostě malinko pozmění nastavení motoru a jedeš jakoby nic.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

jediny benzin ktery ovlada motor stejne, ba dokonce lepe je OMV.. ale ten stal necelych 34/l ... no mazec, uz nevim co to byl za typ :-) jeste muzu zkusit 98 samozdrejmne na Benzine
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Palivo s oktanovým číslem 98 osobně do Lady nedoporučuji (tedy pokud je motor bez úprav).
Jedná se o vysoce výhřevný a čištěný benzin a přídavkem velkého množství aditiv pro zvýšení oktanového čísla, který je pro motory s malým kompresním poměrem nevhodný.

Pokud použiješ palivo o takovém oktanovém čísle, musíš zasáhnout do předstihu. Jak známo paliva s vysokým oktanovým číslem hoří velmi pomalu a v důsledku toho je potřeba zvýšit předstih zážehu. Pokud se toto neudělá, hrozí upálení výfukových ventilů v důsledku jejich extrémního přehřívání.

Něco zcela jiného by nastalo v případě, že bys měl upravený kompresní poměr motoru nad hranici 10:1. Tam se takové palivo naopak doporučuje. Ale to je o něčem jiném.........
Naposledy upravil(a) Marek dne ned pro 09, 2007 20:22, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

olalaaa.. tak diky za rady Marku ;-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Mně se něco podobného stalo včera. Pravidelně Žigula tankuji u Papoucha (PAP oil) a protože jsem měl nějakou vsugerovávací náladu, zkusil jsem vzít u OMV s tím, že na toho Papoucha to určitě jede hůř. No a na ten OMV benzín se mi to nějak rozcukalo. :lol:

Faktory mohly být klidně 3 další- stání v koloně s teplotou nad 90 st, páteční jarní teploty a to, že jsem před jízdou preventivně dotahoval karburátor k sacímu potrubí, ale ne křížem... :oops:
Tak jsem ho dnes zase povolil a potom dotáhl poctivě křížem, včetně všech šroubů na něm- po 3/4 roce byly dost volné. Uvidím zítra, co jsem zase rozbil, nebo vylepšil...
Případně, jestli mu ten benzín od OMV třeba nesedl, ale benzínovými vrtochy moje auto (kupodivu) netrpí...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Honza 21061 píše:...jsem před jízdou preventivně dotahoval...
:lol: Většinou když něco dělám preventivně bývá výsledek většinou rozpačitý, jestli náhodou netrpíš stejným syndromem :lol: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To Koko Loko: Jsem na tom stejně :D !!!

Jak říká brácha - Funguje to??? Tak se do toho neser! (a něco na tom je.........)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Preventivní dotažení se osvědčilo, motor naprázdno jde lépe do otáček a v zátěži je živější... :wink:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Dotaz na okraj: co více oktanů pro Kalinu (nebo 211x)?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

dmatej píše:Dotaz na okraj: co více oktanů pro Kalinu (nebo 211x)?
Nepokousej osud, Bara je trochu vic naslapla a stejne to, krom vyssich rychlosti, neni ono. W.
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Wolf píše:Nepokousej osud, Bara je trochu vic naslapla a stejne to, krom vyssich rychlosti, neni ono. W.
To me tak napada, muze se snad motoru neco stat? Kdyz ma ridici jednotku, ktera si steluje predstih, tak hrozi motoru pri pouziti napr. 100okt benzinu nejakej problem?
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Když nová Octávka přelouská jak 91 ta i 95, tak si myslím, že by v tom problém nebyl.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

No mě by právě zajímal rozdíl oproti 95, ale nechci Berušce ublížit ...
Jinak dneska jí nějak zachutnal N95 z Esso "Záluží jih", pod krpálem před plzní 130, nahoře 150 (čtyřka), to se ještě nestalo ... (nechtěl jsem brzdit meďáka za sebou ... asi docela koukal, co to "prdítko" dovede :D ).
Kolega z práce uznal, že to má zvuk jak závoďák :D (hučí, příjemně když se honí, trochu nepříjemně když člověk chce jet prostě 130 a mluvit).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jen pro zajímavost v manuálu od Fábky jsem zaregistroval, že je schopna mimo Nat 95 či 91 jezdit i na olovnatý benzín, třeba v zahraničí. Jedním dechem, ale dodávají, že potom musí následovat výměna katalyzátoru. :lol:
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ja myslim, ze motoru rizenemu modernimi systemy nemuze vice oktanovy benzin ublizit. S predstihem pohne detonacni cidlo, bohatost ovlivni lambda. Nejhorsi varianta muze byt, ze projedes nadrz s malym vykonem a velkou spotrebou. Nic vic nic min.
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“