Stejně tě sežerou .Honza 21061 píše:Příspěvek uzavírám tímto: Kdo chce, ať si jezdí s přetlakováním, já si budu jezdit (pokud možno) bez něj...
Chlazení
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Technicka zaujimavost
A teraz jedna rarita - mozno si niektori spomenu na juhoslovanske dodavky IMV - behali u nas dokonca ako sanitky. Bol v tom 3-valcovy dvojtaktny motor a predny nahon. chladiaci okruh nebol tlakovany, nemal cerpadlo, ani vodnu pumpu . Cele chladenie prebiehalo samospadovym systemom ako v kotolni. Islo tam sice kvantum vody a chladic bol oproti motoru o dost vyssie a tvarobvany na stojaka ale chladilo to a dokonca bez najmensich problemov.
Na zigula by stacilo namontovat chladic nad kapotu - vybrat vsetky "zbytocnosti" ako termostat, vodna pumpa a pretlakove viecka a vytesovat sa z bezproblemoveho a bezudrzboveho chladenia
a este obrazok keby to niekoho zaujimalo (ale je to nejaky novsi typ)
http://www.cartype.com/images/page/imv_1600r_85.jpg
Na zigula by stacilo namontovat chladic nad kapotu - vybrat vsetky "zbytocnosti" ako termostat, vodna pumpa a pretlakove viecka a vytesovat sa z bezproblemoveho a bezudrzboveho chladenia
a este obrazok keby to niekoho zaujimalo (ale je to nejaky novsi typ)
http://www.cartype.com/images/page/imv_1600r_85.jpg
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technicka zaujimavost
Podobne (termocirkulaci) pracovaly i stare Wartburgy. Ale chladic byl snad na 10 litru (to si jiz nepamatuji) a byl nad motorem. W.Pato píše:... Cele chladenie prebiehalo samospadovym systemom ako v kotolni. Islo tam sice kvantum vody a chladic bol oproti motoru o dost vyssie a tvarobvany na stojaka ale chladilo to a dokonca bez najmensich problemov.
Re: Technicka zaujimavost
Ved preto ma to trklo Wartburg mozno bez pretlaku ale Lada urcite s pretlakom !!!Podobne (termocirkulaci) pracovaly i stare Wartburgy. Ale chladic byl snad na 10 litru (to si jiz nepamatuji) a byl nad motorem. W.
- Přílohy
-
- pretlak.gif (7.67 KiB) Zobrazeno 1611 x
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak problem jsem vyresil, vymenil jsem termostat a pri dolevani jsem vymontoval cidlo, takze kdo vi, mozna by stacilo tam nechat ten starej a jenom vymontovanim cidla to odvzdusnit. Podle meho nazoru to ale bylo termostatem, ten staro novy co tam tedka mam je original z nejake stare Lady ten puvodni byl Motorad(zrejme uz byl menen) a co vim o teto znacce, tak jsou s ni jenom potize, nic vic. Navic ten stary se dal uvnitr stalcit, ten byvaly nesel ani nahodou. Funguje to tedka dobre.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Chyba, teď nevíš jestli byl vadný (z 98% asi ano) a my teď nevíme jestli za všechno nemohl vzduch, kvůli jehož odstraňování zde vypukla mohutná emocemi nabitá diskuze.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Dnes jsem konečně pod tlakem klesajících teplot dodal do motoru nemrznoucí směs místo vody a při nalévání, které proběhlo na stejném místě jako obvykle, došlo k zajímavému jevu. Poprvé ve svém krátkém zbytečném životě jsem se nedočkal vody vytékající z horní trubky topení, nicméněž i tak po složení a spuštění motoru došlo k zaplavení soustavy.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To je u Žigula opravdu asi zbytečná práce. Narozdíl od jiných aut máme výhodu v tom, že soustava je celkem bezproblémová na údržbu i odvzdušnění...
Já jsem tak nějak rád, že tam ty hadice na topení drží, původně mě napadlo taky jednu sundat a předělat, protože se mi zdá delší a tím pádem mírně skřípnutá a nevím, jestli to třeba náhodou neubírá něco na výkonu topení. S ohledem na mizerný starý typ stahovacích spon a to, že je to určitě k sobě přirostlé a musel bych to kdovíjak od sebe dostávat, jsem od toho jednou provždy upustil.
Teď musím zase řešit pozorování jedné hadice mezi termostatem a motorem, která kape ve spoji i po výměně, podmazání, dvojím dotažení spony za "hrbem" (dnes jsem dotahoval po 3/4 roce potřetí). Doufejme, že je to jenom tím, že to třeba chtělo ještě trochu dotáhnout. Nerad bych zase dopadl jako loni při kompletní výměně hadic. To bylo taky na podzim a na to úžasné odpoledne, které se protáhlo až do pozdního mrazivého večera a nakonec jsem to odmarodil, hned tak nezapomenu. To byl odstrašující příklad práce na autě.
Já jsem tak nějak rád, že tam ty hadice na topení drží, původně mě napadlo taky jednu sundat a předělat, protože se mi zdá delší a tím pádem mírně skřípnutá a nevím, jestli to třeba náhodou neubírá něco na výkonu topení. S ohledem na mizerný starý typ stahovacích spon a to, že je to určitě k sobě přirostlé a musel bych to kdovíjak od sebe dostávat, jsem od toho jednou provždy upustil.
Teď musím zase řešit pozorování jedné hadice mezi termostatem a motorem, která kape ve spoji i po výměně, podmazání, dvojím dotažení spony za "hrbem" (dnes jsem dotahoval po 3/4 roce potřetí). Doufejme, že je to jenom tím, že to třeba chtělo ještě trochu dotáhnout. Nerad bych zase dopadl jako loni při kompletní výměně hadic. To bylo taky na podzim a na to úžasné odpoledne, které se protáhlo až do pozdního mrazivého večera a nakonec jsem to odmarodil, hned tak nezapomenu. To byl odstrašující příklad práce na autě.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tak to já nemám strach do hadic hrábnout, neb při letní výměně hlavy šly všechny dolů a vadné byly nahrazeny a zbytek byl rozhýbán, více vrásek mi dělá jedna vodní hadice od reduktoru procházející mezi filtrboxem a sáním kolem karburátoru co se pěkně šoupe o sání, dávám jí tak rok chudince nešťastné, mmj. kapalinu mám teoreticky do -38°C .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107