Air box neboli čistič vzduchu a jeho úpravy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

mas na mysli nastelovat vsetko znovu (bohatost...) alebo iba volnobeh?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Cory píše:(bohatost...)
toto hlavně..
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Mam 2101 a napadlo mě jestli by nestačilo odpojit hadici od svodu a připojit ji na nějaky přivod chladneho vzduchu
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Pro dobrej pocit ti to stačit bude. Jestli to něco přidá, tak o tom se dá polemizovat.
Uživatelský avatar
Maniac
Příspěvky: 227
Registrován: čtv zář 25, 2008 08:50
Bydliště: Uničov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maniac »

Lepší je vždy teplý vzduch který pomáhá aby nekondezoval benzín na stěnách sání a tím napomáhá lepší rozprášení směsi , a protože čím lepší promísení se vzduchem tím lepší spalování , naopak když bude kondenzovat benzín a bude so tzv. dostávat v kapkách do válce neprohoří celé palivo, kdež jeho zbytky se odpaří ve výfukovém potrubí. ( Tím nemyslím že tam bude nasávat zase horký přehřáty vzduch, to taky není nejlepší). Optimální je teply vzduch jemně nasycený vodní párou. (například v létě po dešti)
Uživatelský avatar
Mirek999
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Tohle se ale zase nebere treba u turboveho auta.Tam cim studenejsi vzduch,tim lepsi.Kdyz jsem delal jeste v subaru,tak jsem se tam s tim mnohokrat setkaval.Auto rano jelo daleko lepe,nez odpoledne na slunicku.Nebo pres zimu to byla parada.A tohle je overeno od vice lidi.Proto se na turbove auta dava mezichladic stlaceneho vzduchu(intercooler),ktery pomaha chladit stlaceny vzdych mezi turbem a skrtici klapkou.Jelikoz teply vzduch ma velky objem a tolik se ho do valce nedostane,jakoz to,kdyz je ochlazeny,tak ma mensi objem a dokazeme ho tam natlacit daleko vice.Imprezy mely chlazeni i vodou na cooler.Na sprintech se treba chladi suchym ledem,ale bylo by nejlepsi ho mit zachlazeny po celou dobu co jede tu zatez.Pokud to ochladi jenom na startu,tak to tolik nepomaha,chtelo by to stale chlazeni.Jinak tyhle otevrene filtry nemaji moc vyznam.Ten motor to zabije ve spodnich otackach.Sice zmeni zvuk a mozna lehce neco ve vyssich otackach.Ale nejlepsi je sportovni vlozka filtru napr. od K&N.Take je potreba vlozku prat,aby byla dobre cista a pruchodna.A na slabych motorech toho clovek moc nepozna s otevrenyma filtrama.A nejake keci,ze to prida az 5koni,tak to je lez.Toto tak prida na motoru,ktery uz ma cca300koni.Na nejakych 50kw to znat moc neni.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6490
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Pokud se chce mit dobrou spotrebu a komfortni jizdu s pravidelnym chodem motoru, pak je potreba u normalniho atmosferickeho benzinoveho motoru mit dobrou teplotu smesy, ktera jde do motoru. Ta je ovlivnovana teplotou nasaveneho vzduchu. Proto je idealni uzit bimetalovy regulator teploty. Pokud se chce nejak to vylepsovat, pak se myslim da motoru pomoct, ale na ukor toho, ze motor nebude uplne idealne pracovat treba za studena, za velkeho vlhka pri nizkych teplotach atd. Zalezi na tom, kdo co chce :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Vždy je lepší studený vzduch ! Palivo kondenzuje na studených stěnách sacího potrubí po ohřátí potrubí toto nenastane . Ohřáté potrubí nemá vliv na teplotu a množství nasátého vzduchu . Vzduch se nestačí od potrubí ohřát ! Při stlačování vzduchu turbem už je vjec jiná - vzniká vlivem stlačení velké teplo , proto mezichladič . Ten má za úkol schladit vzduch co možná nejvíc ale bez "podpory" vody - odpařování odebírá teplo nebo CO-2 (suchého ledu) pouze teplotu přiblíží okolní .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Myslím, že kondenzace paliva hrozí jen při krátkých jízdách třeba po městě. Jinak studený vzduch = vyšší účinnost spalovacího cyklu.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6490
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Jimmi píše:Myslím, že kondenzace paliva hrozí jen při krátkých jízdách třeba po městě. Jinak studený vzduch = vyšší účinnost spalovacího cyklu.


jop a namrazu v karburatoru :lol:
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

JmJ píše:namrazu v karburatoru


Pravda :wink:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

JmJ píše: ...a namrazu v karburatoru...

To myslíte vážně, pánové.....? :shock:
Polského Fiata i žigulíka jsem mnoho let provozoval v zimě s přepnutým sáním zásadně na studený vzduch a nikdy se mi nic podobného nestalo. A to jsem jezdil hodně na hory i za hodně divokých podmínek. Karburátor má přeci předehřívání, jestli se nepletu.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6490
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

ano myslime to vazne. a nejde ani tak o zamrzani, jako o usazovani vlhkosti ve filtru a to tak ze v mnostvi neslucitelnem s jizdou.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Teda na Sibiři jsem s žigulem ještě nebyl, to se mi fakt nikdy nestalo :roll:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

On je to spíše problém strojů s karburátorem Ozon a vůbec to nesouvisí se sibiřskou zimou, stává se to, když je tak kolem nuly při vysoké vlhokosti (mlhavé hnusné počasí), ne že by to byl jev častý, jestli se mi to stalo dvakrát, tak moc, ale stalo. Podotýkám, že při provozu na benzín, u LPG to nekumentuji, tam je to jasné, proč se to tu a tam zadaří, ale to už odbíháme.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“