Kulové čepy FENOX

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Koko Loko píše:Úplně se mi zhroutil hodnotový řebříček, strašné, jak sá se s tím vyrovnám :lol: .


No copak o to, spíš by si zasloužil vyznamenání za šikovnost, myslím že vyndat to tímto způsobem se jen tak někomu nepovede :D
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Koko Loko nezoufej,nejsi v tom sám.
Já čepy taky zásadně vytloukám přes závitovou část.
Otočená korunková matka zároveň s koncem závitu, oko podepřené nějakým kusem trubky, dám do toho čtyři rány, a už je to hotovo! (no...někdy spíš víc než čtyři, ale určitě míň než čtyřicet!) :lol:
Hm, s tím bušením do oka to musím příště zkusit 8)
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Aspoň někdo normální, nicméně také to s tím okem vyzkouším, BA3 mě delší dobu nutí do výměny jeho čepů, tak asi povolím za účelem vědeckého výzkumu, koneckonců kde jinde zkoušet nové metody než na cizím autě, ale pokud to nepůjde, tak se vrátím k odzkoušené funkční technologii.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Nedá mi to - tak si přisadím: vždycky si půjčím od Drobka "stahovák" (teda von je to spíš "roztahovák") a svislák mám demontovaný během pár minut bez jediné rány kladivem. L.
Stahovák: http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/i ... es/151.htm
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Hm, jednou jsem si zkusil krajní řídící čep, zabralo mi to vlastně deset dní... viz od 14 dubna 2007 na http://www.mujweb.cz/www/teepee/lada/la ... ad2106.htm
A že bych dělal něco špatně? Nepřipadá mi dodnes.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Koko Loko píše:Úplně se mi zhroutil hodnotový řebříček, strašné, jak sá se s tím vyrovnám :lol: .


To se nedivím, ono mlátit do řídícího čepu shora je odvaha, namáháš ten výkovek na ohyb ve směru, kde má nejmenší pevnost...zásada povolování je z boku, stejně tak se povolují vrtací korunky na vrtacích tyčích...ale není to o tom, klepnout jen tak kolmo, je potřeba klepnout pod úhlem toho kónusu...tolik z praxe z vrtání v lomech...
Naposledy upravil(a) Drobek81 dne stř srp 15, 2007 06:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Drobek81 píše:To se nedivím, ono mlátit do řídícího čepu shora je odvaha, namáháš ten výkovek na ohyb ve směru, kde má nejmenší pevnost...zásada povolování je z boku, stejně tak se povolují vrtací korunky na vrtacích tyčích...ale není to o tom, klepnout jen tak kolmo, je potřeba klepnout pod úhlem toho kónusu...tolik z praxe z vrtání v lomech...
Ale jinak strč hlavu do písku, považoval sem Tě za rozumného jedince-nicméně ještě dnes edituju seznam... 8)

Ano zpět k tématu, já bych rád rozvedení teorie úderu pod úhlem toho kónusu, protože to je něco co jsem při své zapeklité demontáži nevyzkoušel a nikdo mi to neporadil.
Prostě rupnout na matici (neperu to do závitu) pod (domělým) úhlem stěny kónusu?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

řekl bych: ne na matici, ale na objímku toho čepu (teda alespoń tak jsem to pochopil já).
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Teepee píše:
Drobek81 píše:To se nedivím, ono mlátit do řídícího čepu shora je odvaha, namáháš ten výkovek na ohyb ve směru, kde má nejmenší pevnost...zásada povolování je z boku, stejně tak se povolují vrtací korunky na vrtacích tyčích...ale není to o tom, klepnout jen tak kolmo, je potřeba klepnout pod úhlem toho kónusu...tolik z praxe z vrtání v lomech...
Ale jinak strč hlavu do písku, považoval sem Tě za rozumného jedince-nicméně ještě dnes edituju seznam... 8)

Ano zpět k tématu, já bych rád rozvedení teorie úderu pod úhlem toho kónusu, protože to je něco co jsem při své zapeklité demontáži nevyzkoušel a nikdo mi to neporadil.
Prostě rupnout na matici (neperu to do závitu) pod (domělým) úhlem stěny kónusu?

boooze!!!! nie! mas buchnut kladivom po tom oku v ktorom je konus a v ktorom je konicky zalisovany cap. najlepsie z opacnej strany mat prilozene kladivo a z druhej buchnut, aby sa nejak stlacil alebo pohol ten konus, tym dosiahnes to ze cap z konusu vyskoci... ale to ze mam buchat pod uhlom konusu je aj pre mna novinka, hlavne to moze byt obtiazne kedze na tom oku je taky rovny naliatok, ktory si priam ziada o jebu kladivom :mrgreen:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Teepee píše:Prostě rupnout na matici (neperu to do závitu) pod (domělým) úhlem stěny kónusu?

Nene, jak píše Louďa, pod úhlem kónusu na oko toho výkovku...když sem sundával zmiňované korunky, tak při úderu kolmo k ose tyče, se stalo že se tyč zlomila hned za korunkou, načež mi bylo sděleno že musím vést úder kolmo na kónus...a ono ejhle, už sem tyče nelámal:-)))
Tak sem to vyzkoušel na autě a pohoda...Do čepu se vůbec nemá mlátit, jen do toho oka...je dobré klepnout i při použití stahováku, předepnout a ťuk a je venku...chce to používat selský rozum před hrubou sílou(Kolaloka je vyjímka)...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Myso píše:najlepsie z opacnej strany mat prilozene kladivo a z druhej buchnut


toš to sem považoval za samozřejmost...

Myso píše:hlavne to moze byt obtiazne kedze na tom oku je taky rovny naliatok, ktory si priam ziada o jebu kladivom


v tomto případě to není asi rozhodující, úhel je malý a nemá se co zlomit...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9319
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Luděk Musil píše:Nedá mi to - tak si přisadím: vždycky si půjčím od Drobka "stahovák" (teda von je to spíš "roztahovák") a svislák mám demontovaný během pár minut bez jediné rány kladivem. L.


Do tvého časového intervalu asi sundání řídící tyče nepočítáš, že :D .

JJ, i stahovák chce ránu kladivem do konusu :-). Pokud čep drží pořádně, bez rány kladivem akorát člověk strhne závit stahováku :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

No,ale jinak jsem dnes koupil ty šroubky co se s nima svisláky upevňují k ramenům. Jsou údajně pevnější než obyčejné a byly komplet i se samojistící matičkou za 8,-Kč mají nějakou tu nereznoucí úpravu. Ale za to jsou ty šroubky na imbus. Tak že někdy v budoucnu při jejich povolování bude jistě také spousta "zábavy" určitě se to krásně ožvýká :?
No, nevím , já ty imbusy nějak nemám rád.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Michal Pokorný píše:No,ale jinak jsem dnes koupil ty šroubky co se s nima svisláky upevňují k ramenům. Jsou údajně pevnější než obyčejné a byly komplet i se samojistící matičkou za 8,-Kč mají nějakou tu nereznoucí úpravu. Ale za to jsou ty šroubky na imbus. Tak že někdy v budoucnu při jejich povolování bude jistě také spousta "zábavy" určitě se to krásně ožvýká :?
No, nevím , já ty imbusy nějak nemám rád.


Copak o to, ale až tam nalíta bordel, tak ten imbus tam ani nestrčíš.
Pořádně to napatlej vazelínou, ať to nerezne a ani neleze dovnitř do toho 6-hranu špína!!!
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

picoviny imbusy tam mam uz 4 roky a neni problem ziaden s nimi... vyzvyka sa ti to ked tam budes pchat cinskeho ftaka blatoveho...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“