Ukazovateľ teploty
Napsal: úte kvě 01, 2018 16:34
Čaute chalani. Ako som sľúbil, píšem vám skúsenosti s tým ukazovateľom teploty. Ako už určite viete, "náš" ukazovateľ teploty nám ukazuje teplotu v rozmedzí 55-105°C vždy na 90°C, mimo tohto rozsahu ukazuje už reálnu hodnotu. Takže ja som sa rozhodol, že si kúpim tzv. externý palubný počítač, ktorý dokáže čítať údaje z Can bus a tým mi ukazuje reálnu teplotu. Čiže objednal som si ho z Aliexpressu za cca 30€. Pri prvom pripojení k OBDII zásuvke(a tiež aj pri každom opätovnom pripojení) si "ošahá" OBDII zásuvku a zistí aký protokol používa vaše auto a pripojí sa na ten ktorý "objavil". V tomto videu vidíte moje umiestnenie tejto "krabičky" a jej funkciu(to prvé pípnutie čo je počuť to je zvuk jej zapnutia, a tie ďalšie pípnutia sú z prístrojovky - to sa tu už riešilo, že to občas takto zapípa) , plus vidíte že vážne keď ukáže 55°C, tak ručička "vyletí" na 90°C. A teraz čo som o nej zistil. Takže dokáže čítať údaje z CAN BUSu a na nastaviteľných displejoch( štyri rôzne displeje-1.rýchlosť+2 údaje,2. 2 údaje, 3. rýchlosť,4. rýchlosť, otáčky, čas a vzdialenosť jazdy +2 údaje) dokáže zobrazovať: teplotu motora, napätie, rýchlosť, otáčky, aktuálnu spotrebu, prejdenú vzdialenosť od naštartovania(tu po vypnutí kľúčiku vynuluje), tiež čas tejto jazdy a celkovú prejdenú vzdialenosť(buď od ručného vynulovania, alebo od nastavenej hodnoty). Ešte dokáže zobraziť aj viacero údajov z rôznych senzorov... Má to ešte aj test zrýchlenia z 0-100 a test brzdenia. Plus dokáže čítať a vymazať chyby v RJ. Ako vidíte vo videu, hneď po naštartovaní sa sama zapne na displej ktorý ste si nastavili(ja mám nastavené v hornej časti teplotu a v dolnej časti prejdenú vzdialenosť od naštartovania) a po vypnutí motora sa po nastavenom čase(ja mám nastavené 5 sekúnd) sama vypne, čiže vtedy berie minimum prúdu. Ale ak sa niekto bojí, že pri dlhšom čase státia sa mu vybije batéria, kľudne ju môže odpojiť z OBDII zásuvky, všetky nastavenia si aj po odpojení zapamätá, čiže po pripojení si len načíta CAN BUS a opäť vám zobrazuje to čo ste mali pred tým nastavené. Na priamom slnku je čitateľnosť displeja na obstojnej úrovni(má lesklí displej, takže v rámci možnosti) a pri znižovaní sa okolitého svetla sa displej automatický ztmavuje podľa okolitého svetla vďaka zabudovanému svetelnému senzoru. A keďže som ho kupoval hlavne kvôli tej teplote, tak zistil som, že Vesta má štandardnú prevádzkovú teplotu cca 85°C +- 1-2°C, pri dlhšom stati na mieste sa zohreje aj na viac ako 100°C(ale čo som odsledoval tak cez 104°C sa nedostala) a pri jazde z kopca, resp. kým ešte nie je komplet zohriata a ide na minimum záťaže dokáže klesnúť teplota na 70-75°C. Ku testom zrýchlenia a brzdenia som sa ešte nestihol dostať Ale koho by to veľmi zaujímalo ako to funguje, tak za malý poplatok ho odveziem a vyskúšame to. Ak niekoho ešte niečo zaujíma z funkčnosti, tak mu rád poradím. Ak má niekto aj lepšie, príp. lacnejšie riešenie sledovania tej teploty, tak ja aj ostatní všetky nápady určite privítame s radosťou.