Stránka 1 z 6

Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: čtv srp 21, 2014 20:30
od Jaykee
Tak se druhý den peru se seřízením motoru, ač bych se na to mohl vyprdnout, protože jestli to vše klapne, do konce roku tam půjde 1,6. Ovšem dokud se všeobecně něco nenaučím, nebo problém nevyřeším, drží se mě to jako klíště a musím se v tom pořád šťourat... :P
Dnes jsem vyměnil vzduchový filtr, těsnění pod parohy, pod karburátorem, i podložku mezi karburátorem a vyhřívanou "podkovou" v naději, že si to někde přisávalo vzduch, včera kladívko, palec v rozdělovači a kondenzátor.
V čem je problém. Šroubek na nastavení volnoběhu na levé straně je zašroubovaný natolik, že sytič prakticky nereaguje a za živého boha to neudrží volnoběh, pokud se ho snažím vyšroubovat. Druhý šroubek jsem zcela zašroubal a vytočil ho o dvě otáčky. Kroutím s tím prvním, dokud to skoro nechcípá a ten druhý otáčky zkrátka nezvýší. Ovšem jakmile odpojím odvětrání klikovky, z kterého se kouří ( nevím, kde je standart a kde už je to moc ), otáčky jdou nahoru. S tím souvisí i otázka, k čemu slouží podtlaková hadička z karburátoru do filtrboxu? Musí mít ke své funkci odvětrání, nebo ho můžu nechat odpojené?
Počítám, že karburátor asi bude ve stavu, kdy už nejde seřídit. Nebo ne? Dneska jsem volal nějakému pánovi z Kobylis a prý ho za 500,- dá dhromady.

Nechce si mi do toho motoru moc investovat, přeci jen ta 1,6 bude také něco stát. Jezdím na plyn a tak v září nechám vyvložkovat výfuková sedla, aby se hned nezaklepali ventily, chtěl bych o 0,5mm snížit blok, atd.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: pát srp 22, 2014 07:01
od Marek
Pokud jde z odvětrání motoru takový smrad, že to tolik sníží otáčky motoru, je v háji motor, ne karburátor.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: pon srp 25, 2014 14:08
od tomass
Ten pán (pokud je to tentýž člověk Praha 8 - v ulicích proti hřbitovu v Ďáblicích) je velice šikovný, měl jsem u něj kdysi jeden karburátor a slyšel jsem na pána jen samou chválu. Musí se mu přinést karburátor v ruce, nedemontuje z auta a nezkouší na autě. Seřídí co se dá, podtlaky na přesným rtuťovým manometru. Je to pán, co dřív seřizoval letecký karburátory. Akorát ten karburátor nebude vložkovat a podobně. Prostě rozebere, případně vyčistí a seřídí co se dá v jeho aktuálním stavu na maximum. Pokud je karburátor téměř mrtvej, výsledek nebude nic moc. Pokud je ok, ale rozhašenej, nebo rozštelovanej, člověk by mu pozlatil ruce. :)

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte srp 26, 2014 08:38
od wiku
Před několika týdny mě vypekl stejný problém. S nasazeným odvětráním kliky byl motor skoro neseřiditelný a seřízení se samovolně měnilo každý den. Po odpojení hadice a zaslepení vstupu do boxu běží nádherně. Jen dej bacha na to, kam odvěrání vyvedeš. Pokud jen sprostě vyhodíš hadici pod motor, na křižovatkách a při pomalé jízdě se ti kouř povalí do kabiny tunelem okolo ruční brzdy. Nakonec jsem ji musel vyhodit až do podběhu. Na semaforu to vypadá že hoří brzdy, ale osádka kabiny se nedusí.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte srp 26, 2014 08:41
od JmJ
Osadka kabiny se nedusi, ale kolemjdouci asi ano.

Kurna, kdyz mam motor v hajzlu, tak ho opravim a ne ze tim otravuju (doslova) okoli. To je tak na pres hubu.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned srp 31, 2014 14:45
od Jaykee
Tak jsem vyměnil vačku, seřídil ventily, napnul řetěz ( bude to chtít nový napínák, je KO ), prochu poladil předstih a motor teď jede jako brus!
Až se mi nechce věřit, že tam je 12-ka! :shock:
Z odvětrání jde jen kouř, nesmrdí a po výměně vačky skoro neznatelně snižuje otáčky, motor snad bude v cajku.
V knížce jsem se dočetl o hadičce z fitrboxu do karburátoru jediné, to její název. Kompenzace odvětrání klikové skříně.

Vážně nikdo nevíte, jaká je její fukce v praxi? :roll:

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned srp 31, 2014 14:51
od Marek
Ta slabá hadička, co vede z odvětrání pod klapky karburátoru, je tam z velmi prozaického důvodu. Je tam proto, že při volnoběhu jsou obě klapky zavřené a odvětrání by tudíž nemohlo fungovat. Proto je tam tato slabá hadička, coby bypass karburátoru, jíž se při volnoběhu odsávají výpary z motoru do sání. Pokud je tato hadička neprůchozí, zlobí seřízení karburátoru a tlakuje se karter. Proto doporučuji zkontrolovat zejména nátrubek na sacím potrubí, zda je průchozí. Kontrola spočívá v tom, že při volnoběhu na teplém motoru odpojíš hadičku od filterboxu a jazykem či jinou měkkou tkání zjistíš, zda cucá nebo necucá.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned srp 31, 2014 19:42
od Mikeš
No ono je to s tou malou hadičkou trošku jinak,je to vlastně odvod zkondenzovaných olejo-benzinových par jdoucích z karteru,které jsou v prostoru za zhášečem plamene ve filtrboxu zachycovány.
Celé to funguje tak že již při zvýšeném volnoběhu(asi od 1500ot/min. výše) se na karburátoru otevře šoupátko odvětrání klik.skříně,které se otáčí společně s hřídelem první škrtící klapky(není vidět,je schované pod mechanickým ovládáním-převodem jdoucím ke druhé škrtící klapce) a veškerý kondenzát jde pod klapku do sacího potrubí,válců,kde se spálí.
Takže pokud to odpojíš a zlepší se stabilita volnoběhu máš v hajzlu to šoupátko protože Ti netěsní,na volnoběh má být totiž zavřené.
Vyzkoušej to tak že u vypnutého motoru tu malou hadičku na karbu sundej,nasaď místo ní jinou,tu si dej do pusy a zkus něco nasát-nemělo by Ti to jít.Pokud ano,je to špatně.
To plast.šoupatko jde koupit jako náhr.díl v Ladarámu,výměna pomůže jen pokud není v čudu dosedací plocha toho šoupátka v hliníkovém tělese škrtících klapek.Potom pomůže už jen výměna klap.tělesa nebo celého karbu.

To Marek:Odsávání z karteru funguje i na volnoběh(Ozon obě klapky zavřené,Weber skoro) při ucpané té malé hadičce,je tam totiž ta velká hadice do filrboxu a ten sajrajt jde přímo do motoru přes difuzor první komory-a proto ten většinou vypadá tak jak vypadá :vom: .

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: ned srp 31, 2014 22:23
od Jaykee
Díky za rady a vysvětlení! :hello1:
Hadičku jsem zkoušel už posledně a saje. Zítra do ní zkusím fouknout... :wink:

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte lis 25, 2014 19:56
od nuladvojka
Chtěl bych se zeptat, jestli má vliv na správný chod druhé komory správné naštelování předstihu? Protože mám karburátor 2105-1107010-20 a auto pořád nemá takovou razanci při sešlápnutí plynu i po pročištění celýho karbu :roll: .

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte lis 25, 2014 19:59
od Marek
Pokud je špatně nastavený předstih, nepojede auto dobře ani v případě, že budou otevřené třeba dva karburátory. Prostě palivo špatně hoří, protože je zapáleno v nesprávný čas.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: úte lis 25, 2014 20:17
od nuladvojka
Ale jo auto tahá dobře ale není cítit ten odpich po sešlápnutí pedálu až na zem :? .

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: stř lis 26, 2014 07:45
od Marek
V tom případě je někde problém. Ale ten může mít mnoho příčin - takhle se těžko dá poradit.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: stř lis 26, 2014 08:35
od radek mb
Hlavním problémem je kubatura 1200 ccm.

Re: Karburátor, seřízení, odpojení odvětrání klikovky...

Napsal: stř lis 26, 2014 09:22
od nuladvojka
Ale bývaly doby kdy to šlo, jinak bych ani nevěděl že může takhle vystřelit,ale pak jsme museli vyměnit rozdělovač a i přes odborné seštelování v Mělníku a později i v Mostě, to prostě nejede :? . Proto se ptám na rozdělovač.