Karburatory a emisna kontrola

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
jura2013
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od jura2013 »

- no ale pokud by vyskocila z voditek - nebyly by priznaky opet jako jsem psal: ....protoze kdyz dele stal natekl olej do valce -> spatne startoval a po nastartovani vyletel oblak modreho dymu ?
- a co jste pak udelali, dali tam zpet ty MasterSport nebo klasicke ? Spatna serie - a dnes vyrabene MasterSport jsou v poradku ?
- radiator cleaner jsem pouzil, ale i tak co vyteklo bylo ciste s velmi malymi usadami a nasledne jsem to jeste jednou proplachl vodou. Po vymene chladici kapaliny jsem zadnou zmenu nepozoroval. Remen je napnuty a neklouze, termostat je stale original otvira kdy ma ale je mozne ze se uz neotvira naplno ? Ktere dalsi priciny te napadaji ?
Zapomel jsem mozna napsat, ze od r.2001 85000km jezdim na LPG.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7264
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od valda1971 »

Mně sice předposlední termostat léta (cca 20) fungoval relativně dobře, ale v určitých režimech bývala teplota vyšší, dal jsem nový a je klid.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9382
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od Vašátor »

Vyšší teplota může být i příznakem spalování chudé směsi. Těžko odpovědět, když to nevidím. Osobně raději místo hodin klábosení, půl hodiny pracuji :wink:

Přes gufera ventilů běžně olej do válce nenateče. Nemá totiž kudy. Po vypnutí motoru olej z hlavy odteče, ventilová vodítka vyúsťují mnohem výše, než je případný zbytek oleje v hlavě. To už musela být opravdu totálně v háji :)
Gufera kupuji zelená - Victor-Reinz, Corteco, Goetze, Elring, Payen ... rozhodně nekupovat gufera černá. Nic proti nim, ale nevydrží zdaleka tolik co zelená/červená. Ano, černé gufero lze sehnat za 1kč, Goetze za 15kč, rozdíl 112kč za to ale nestojí.
Výměnu gufer lze (u mě bez problému) udělat i bez demontáže hlavy motoru, pokud budeš měnit vačku, gufera bych řádně prohlédnul.

Jen taková drobná, Tvé auto jsem neviděl, všechno tady popsané jsou pouze dohady odvozené od toho co popisuješ. Stačí jedno špatné popsání problému a věc může být úplně jinak. To jen pro upřesnění.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
jura2013
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od jura2013 »

V klidu - je mi jasne, ze teoretizujeme, ale stejne je to pro me prinosne a jsem za to vdecny..
- pokud budou vyskocena, pujdou tam kdyz sundam vacku nasadit zpet bez sundani hlavy ? jaky vhodny bezny nebo upraveny "nastroj" na to pouzit ? nebo to nema smysl protoze by vyskocily znovu ?
- jezdim na LPG, asi bych mel zkusit jet nekdy delsi trasu na benzin a porovnat zahrivani i kdyz jak LPG tak benzin steluju tak aby dobre drzel volnobeh, protoze mam dlouholetou zkusenost, ze kdyz dobre startuje a je stabilni volnobeh, tak jede dobre i ve zbytku.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9382
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od Vašátor »

V první řadě by měl být motor seřízený na benzín a až potom se seřizuje plyn. Obráceně to nemá význam.

Pokud jednou gufero vyskočí, hodil bych ho rovnou do popelnice. Bez sundání hlavy je vyměnit samozřejmě jde, ale chce to přípravky a šikovné ruce. My tlakujeme svíčkou válec, ventil pak drží zavřený.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
jura2013
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od jura2013 »

- presne tak, kdyz na LPG nedrzi volnobeh prepnu na benzin a cekuju prip. sesteluju.
No a ty pracujes v, nebo mas autoservis v Brne ?, kdybych chtel napr. vymenit ty gufera bez sundani hlavy, nebo neco jineho - mohli bychom se domluvit ?
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9382
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od Vašátor »

Kousek za Brnem dělám veterány, určitě by to nebyl problém, ale museli bychom se domluvit dostatečně dopředu, nyní plánujeme velké změny, takže toho času je trošku méně.
www.classic-oldtimer.cz
https://www.facebook.com/classic-oldtim ... 990472275/
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
jura2013
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od jura2013 »

ok, myslel jsem v budoucnu - ozvu se. Dik
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od Deli »

Deli píše: Technik na emisích byl celkem ochotný ... prozatím si nic neúčtoval a říkal mi, že jak to poladím, tak mám přijet a že mi to klidně změří na "nečisto". Doufám, že se tam dostanu někdy příští týden. To už si změřené hodnoty raději zapíšu :-) ...
Tak jsem nakonec vyčistil karburátor, zkontroloval hladinu, seřídil předstih a vyměnil olej. Podle sluchu jsem pošteloval volnoběh. Na emisích byl jiný technik, tak se mě asi 2x ptal, jestli to fakt chci měřit - za 200Kč kontrolní měření, za 500Kč běžné emise k STK ... nakonec to připojil, začal měřit ... když kouknul na obrazovku, konstatoval, že to je nějaké divné a šel koukat pod auto, zda to nefouká jinudy - hodnoty na volnoběhu prý odpovídaly řízenému systému ... prý to asi má moc chudou směs, tak to pošteloval ... vše prošlo bez problému.

Ještě jednou děkuji za rady.
Deli
jura2013
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od jura2013 »

Jeste k tem karburatorum - mam na te 2103 r.1978 original z prvovyroby namontovan karbec Weber 2106-1107010 (pricemz cislice "6" neni odlita,ale jakoby cerne natistena)
V cem je rozdil oproti karbeci 2103-1107010 (vykon, spotreba, ...) nebo jinym typum montovanym tenkrat na 2103 a meni to neco na tom co jste mi psali o emisnich limitech tedy:
volnobeh 700- 800ot CO 3,5% HC 1200ppm
zvysene 2800-3000ot CO 4,5% HC 1200ppm
?
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9382
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od Vašátor »

Docela bych pochyboval, že máš z prvovýroby na 2103 namontovaný karburátor 2106. Ty jsi první majitel? Pokud se karburátor 2106 správně nepřetryskuje, bude na motoru 1500 akorát více žrát.
opraveno v dalším příspěvku.

Rozdíly mezi karburátory popisuje ve své knížce p.Tůma. Apropo, tato knížka je v knihovně ladaklubu... Jaké tam jsou rozdíly v předepsaných emisích netuším.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1166
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od Viko »

Podľa Túmu sú karburátory 2103 a 2106 rovnaké.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9382
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od Vašátor »

Omlouvám se za dezinformaci, karburátory 2103-1107010-01 a 2106-1107010 jsou podle novějšího vydání Tůmy stejné. Nicméně Tůma i tak ve své tabulce kecá, respektive záleží na vydání knihy. Ve starším vydání má hodnoty jiné, než v novějším.

Viktore, karburátor 2103-1107010 je od karburátoru 2106 odlišný, máme-li tedy být přesní ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
jura2013
Příspěvky: 40
Registrován: pon bře 23, 2015 09:41
Bydliště: Kopřivnice

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od jura2013 »

Jsem si naprosto jisty - prvni majitel je muj tata, takze 2106 karbec je tam original z prvovyroby r.1978.
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Karburatory a emisna kontrola

Příspěvek od Mikeš »

Moje 2103 r.v.1978 také měla namontovaný karburátor 2106-1107010. :idea:

Jinak rozdíl mezi karbecem 2103 a 2106 je ten že karbec 2106 nemá obohacovač na druhém stupni,má menší vložené malé difuzory(10,5mm vs. 8mm-jemnější rozprašování),přídavný šroub kvality směsi u soustavy běhu naprázdno(aby nebyla překročena hodnota CO při přechodech),plombovaný šboub bohatosti směsi naprázdno(aby majitel neodborným zásahem svévolně nezvýšil CO),dále lechce upravené otryskování a menší hlavní vzdušníky na obou komorách.
Tyhle všechny změny byly prý nutné kvůli v té době novým předpisům EHK o emisích.

Měl jsem oba karburátory zkušebně na autě a s tím 2103 to sice líp jelo,ale žralo o 1,5L víc(8,5 vs.10) než s původním karbem 2106.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“