Rozdelovače - úpravy
Moderátor: Moderátoři
Re: Rozdelovače - úpravy
Zdravím mám dotaz na Marka nebo na kohokoliv kdo by mi to objasnil, proč je lepší i pro neupravený motor, že regulace předstihu končí už někde v 24° KH oproti původním 30° které navrhl výrobce, spíš mě zajíma co se děje v motoru, že se zkrácenou regulací jede líp.
Předem děkuju za odpovědi.
Předem děkuju za odpovědi.
Re: Rozdelovače - úpravy
Víte teda někdo?
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Rozdelovače - úpravy
Jak jsi na to přišel, že to jede se zkrácenou regulací líp? Třeba to není obecné pravidlo, třeba je to souhra více úprav, nebo seřízení.
Předstih obecně zavisí na všem možném, a měl by se podle všeho možného i řídit do optima. Optima čeho? Výkonu, životnosti, emisí, spotřeby? Jede to líp a nesmrdí to hůř? (!)
Podle čeho všeho se řídí motor je vidět na modernějších autech s elektronikou. Karbecová auta mají karbecem danou směs a předstih se mění podle otáček, anebo podle otáček a míry zatížení (Ozon, ...) Každá typová sestava motoru je unikát v tom smyslu, že co změna na karburáturu, to jiný rozdělovač. Koukni třeba do škodovácké literatury, jak vypadal vývoj tvorby směsi a zapalování tam... Dvacet typů karbeců a příslušných rozdělovačů k nim, jen to fikne. No a tím, že zkombinuješ karbec a rozdělovač jinak než výrobce zamýšlel, někde získáš a někde se pose*reš. Výsledkem můžou být motory, které sotva jedou, ale skoro zadarmo, přitom jsou to jedovnice jak blázen, nebo máš motor kterej jede pěkně za pěknou spotřebu a moc nesmrdí...
Co se týká těch vysokých otáček, je možné, že konec regulace výrobce nějak neřešil, protože oblast max. otáček není běžný provozní režim - a dopustil se tak jisté chyby. navíc motivace výrobce je mít nejmenší možný sortiment výrobků, dílů... tak unifikuje co se dá. Pak je možné, že někdo amaterskou úpravou dosáhne lepších výsledků, zpravidla ale bez objektivního měření.
Ještě technicky - se zvyšováním otáček se dostává mimo optimální režim snad všechno, co na motoru nebo v motoru je. Je pak možné, že se průběh spalování mění podle nesledovaných dějů, třeba jiného způsobu víření směsi, než je zamýšleno pro běžný režim, jiná účinnnost plnění a podobně. Pak je možné, že směs prohoří rychleji nebo pomaleji, než by původní rozdělovač čekal.
Asi tak poobědový výplod.
Předstih obecně zavisí na všem možném, a měl by se podle všeho možného i řídit do optima. Optima čeho? Výkonu, životnosti, emisí, spotřeby? Jede to líp a nesmrdí to hůř? (!)
Podle čeho všeho se řídí motor je vidět na modernějších autech s elektronikou. Karbecová auta mají karbecem danou směs a předstih se mění podle otáček, anebo podle otáček a míry zatížení (Ozon, ...) Každá typová sestava motoru je unikát v tom smyslu, že co změna na karburáturu, to jiný rozdělovač. Koukni třeba do škodovácké literatury, jak vypadal vývoj tvorby směsi a zapalování tam... Dvacet typů karbeců a příslušných rozdělovačů k nim, jen to fikne. No a tím, že zkombinuješ karbec a rozdělovač jinak než výrobce zamýšlel, někde získáš a někde se pose*reš. Výsledkem můžou být motory, které sotva jedou, ale skoro zadarmo, přitom jsou to jedovnice jak blázen, nebo máš motor kterej jede pěkně za pěknou spotřebu a moc nesmrdí...
Co se týká těch vysokých otáček, je možné, že konec regulace výrobce nějak neřešil, protože oblast max. otáček není běžný provozní režim - a dopustil se tak jisté chyby. navíc motivace výrobce je mít nejmenší možný sortiment výrobků, dílů... tak unifikuje co se dá. Pak je možné, že někdo amaterskou úpravou dosáhne lepších výsledků, zpravidla ale bez objektivního měření.
Ještě technicky - se zvyšováním otáček se dostává mimo optimální režim snad všechno, co na motoru nebo v motoru je. Je pak možné, že se průběh spalování mění podle nesledovaných dějů, třeba jiného způsobu víření směsi, než je zamýšleno pro běžný režim, jiná účinnnost plnění a podobně. Pak je možné, že směs prohoří rychleji nebo pomaleji, než by původní rozdělovač čekal.
Asi tak poobědový výplod.
Re: Rozdelovače - úpravy
No psal to tu Marek, že i na standartním motoru když zkrátil regulaci na nějakých 26° KH a samozřejmě i upravil graf, tak se mu zlepšilo zrychlení a klesla spotřeba tak se jenom ptám proč i na stadnartním motoru.
A dokonce jsem tu někde četl, že ty pružinky odstředivého regulátoru jsou od výrobce špatně nastaveny a to né jenom u žigulíku, ale dokonce i u škodovek.
A dokonce jsem tu někde četl, že ty pružinky odstředivého regulátoru jsou od výrobce špatně nastaveny a to né jenom u žigulíku, ale dokonce i u škodovek.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Rozdelovače - úpravy
Nezdá se ti to jako docela odvážný tvrzení?
Jak jsem psal výše - můžeš získat víc tahu za cenu zhoršení jiného z parametrů. nebo můžeš opravit výrobní vadu, ale netvrdil bych, že jsou vadné všechny vyrobené kusy.
Mimochodem, lidi toho napovídaj Objezktivní je měření na brzdě s analyzátorem výfukových plynů. Vše ostatní jsou neúplné subjektivní názory.
Jak jsem psal výše - můžeš získat víc tahu za cenu zhoršení jiného z parametrů. nebo můžeš opravit výrobní vadu, ale netvrdil bych, že jsou vadné všechny vyrobené kusy.
Mimochodem, lidi toho napovídaj Objezktivní je měření na brzdě s analyzátorem výfukových plynů. Vše ostatní jsou neúplné subjektivní názory.
Re: Rozdelovače - úpravy
No dobře však jsem se jenom zeptal né?
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Rozdelovače - úpravy
No však jo Snad se ozve někdo povolavej, nejspíš teda pěknej pamětník, těch 7mi let zpátky
Re: Rozdelovače - úpravy
Nevím přesná čísla předstihu versus otáček (která jsou u každého motoru jiná), nicméně pro ideální běh (ideální hoření směsi) motoru při vysokých otáčkách by bylo potřeba předstih zase zmenšovat. Nikoli stále navyšovat. Což se ovšem s odstředivou regulací předstihu dělá špatně...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Rozdelovače - úpravy
No toho se docílilo tím dřívějším koncem regulace. Za ním se předstih (v jednotkách času) snižuje.
Re: Rozdelovače - úpravy
S tím bych si dovolil nesouhlasit, čas s tímto nemá co dělat. Tedy pokud nemyslíš tak, že hoření směsi má konstatní čas, načež při zvyšujících se otáčkách směs dohořívá později. Ovšem s tím bych taky nesouhlasil, protože hoření směsi je závislé i na tlaku ve válci...MartasBrno píše:No toho se docílilo tím dřívějším koncem regulace. Za ním se předstih (v jednotkách času) snižuje.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Rozdelovače - úpravy
Připomíná mi to speciální teorii relativity
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Rozdelovače - úpravy
A na turbulencích v různých směrech, kdy směs jinak rychle prohořívá skrze průřez komory, jasně.... A pokud ke konci hoří třeba rychleji, než původní teoretická, pouze lomeně lineární regulace předpokládala, tak je potřeba ji zastavit, aby dál nerovnala čas, ale nechala ho klesnout při vyšších otáčkách nad koncem regulace.Vašátor píše:S tím bych si dovolil nesouhlasit, čas s tímto nemá co dělat. Tedy pokud nemyslíš tak, že hoření směsi má konstatní čas, načež při zvyšujících se otáčkách směs dohořívá později. Ovšem s tím bych taky nesouhlasil, protože hoření směsi je závislé i na tlaku ve válci...MartasBrno píše:No toho se docílilo tím dřívějším koncem regulace. Za ním se předstih (v jednotkách času) snižuje.
A s čím teda nesouhlasíš? (Mluvím o předstihu v jednotkách času, nikoli úhlu. Úhel ti požere úhlová rychlost a jsi zpátky.)
Marťas, průměrný absolvens ZŠ/ZDŠ má dost látky na to, aby to dal, jsou to při nejhorším zlomky a rotační pohyb.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdelovače - úpravy
Mě to spíš připomíná teorii strun .
Zlomky už jsem z větší části zapomněl a rotační pohyb jsme nebrali ani ve fyzice na SEŠ. L.
Zlomky už jsem z větší části zapomněl a rotační pohyb jsme nebrali ani ve fyzice na SEŠ. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Rozdelovače - úpravy
Nezdá se mi právě "předstih v jednotkách času". Čas je konstanta, ovšem předstih je závislý pouze na otáčkách, nikoli na času.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/