Zrejme si prišiel na fórum neskôr,lebo servis v ZM sa tu už riešil.Chalani s novými Kalinami minulý rok zažívaly tak isto infarktové stavy,keď odtiaľ odchádzali.A pritom stačilo napísať "chalani chystám sa na záručnú do ZM,boli ste tam už niekto?".No a minimálne zopár ľudí by ťa okamžite varovalo,nad nástrahamy servisu v ZM.Lebo toto fórum je jedinečné aj v tom,že si vymieňame rady a skúsenosti.robelles píše:Stano112 skoro si sa trafil.
Keby som zaplatil 90€ bol by som šťastný človek, ale keď som si pozrel faktúru skoro volali záchranku.![]()
Odišiel som pekne nasratý s oznámením,že k nim už neprídem.
To akú značku oleja mi dali neriešim. Pri 5w-40 je to v podstate jedno. Rozdielne sú len prísady.technologia výroby je rovnaká.
Samozrejme nikoho nemožno nútiť kde pôjde,je to jeho slobodná voľba.Tak isto ako nikoho nemožno nútiť,ako zabehávať motor Vesty.Len poradiť.Ja viem,že v statuse máš že ticho lieči,ale ono niekedy aj zabíja.V tomto prípade môže byť "mrtvolou" motor tvojej Vesty.Cory ťa určite rád oboznámy s deštruktívnymi účinkami podtáčania na odľahčený lada motor.
No ale poďme k tým servisom.Určite sa uvedený olej dá kúpiť cez net o polovicu lacnejšie,servis ho aj tak podobne kúpil.Ale čo by z toho mal,ak by ti ho tam nalial za nákupnú cenu?Ty by si to tak robil?Podstata podnikania je zarobiť a servisy na tomto zarábajú všade.Bohužiaľ,ak chceš aby ti platila záruka na auto,tak tam musíš chodiť.Ja si tiež viem vymeniť olej za tretinu ceny,čo berie servis,ale záruka je záruka
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Čo sa týka cien v servisoch za prehliadky,tak ti viem povedať zhruba ceny v BA,KE,KN.V tvojom prípade máš asi najblyžšie BB,ak už do ZM nepôjdeš.Na BB sa skús opýtať Minoxa a ja sa môžem spýtať ešte Pavla na TT.Všade však zaplatíš podstatne menej.ZM je zrejme najdrahší na SK.Ku cti im slúži iba to,že majú novučičké priestory a servis,ktorý je na slovenské pomery vybavený až nadštardantne.A samozrejme Minoxom spomínaný milý prístup.
No a teraz k tej záručnej prehliadke.Včera som to konzultoval s pánom nanajvýš kvalifikovaným.V servisnej knižke máš napísané podmienky záruky.Mimo iného,že záručná sa vykonáva pri +-3000km,alebo jedného roka od kúpi,ak nenajazdíš tých 3000km.Je tam napísané,že kvôli čomu sa vykonáva,ale teraz to podstatné-JE BEZPLATNÁ.Platí sa len olej a filter.Ja som konkrétne platil v BA 44,90€.Ostatné prehliadky sú len servisné počas záruky vozidla(3 roky povinné).
V servisnej knižke máš servisné úkony rozdelené do troch kategórií: 1-povinné 2-odporúčané 3-na špeciálnych zariadeniach.Servis v ZM ti zrejme naúčtoval aj niektoré s tých špeciálnych,lebo nimy disponuje.Nechápem však načo má ísť auto napr:na diagnostiku,brzdové valce,geometriu a pod.,keď sa na nič nesťažuješ a nesvieti ti ani žiadna kontrolka na prístrojovke(CHE,ABS,airbagy).V každom prípade má s tebou prímací technik skonzultovať servisné práce-ich rozsah a cenu.Lebo potom vznikajú tie spomínané infarktové stavy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Takže majitelia nových tátašov odporúčam naštudovať servisnú knižku a nenechať sa...veď viete čo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)