Stránka 1 z 27

Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: pát led 13, 2012 20:39
od Jelen
http://www.osbid.org/index.php?t=articl ... 001-sb-224

pokud teda dobře chápu z celýho tohodle novelizování je, že když mám třeba auto čerstvě po STK, náhodou se opozdím s platbou pojistky a pak si vzpomenu a zaplatím, tak budu muset znovu na STK?

Další věc, když auto nedohlásím z důvodu, že jsem koupil vrak bez STK, tak ho logicky nedohlásím, protože auto bez STK nejde dohlásit, tak dostanu pokutu až 50 tyček?

To mi přijde jako další nedotaženej paskvil. To jsou zas výmysly...

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: pát led 13, 2012 21:14
od Karlito
Oni už neví jak by nás oškubaly, aby člověk jen platil ze všeho od STK přes vrakoviště tak po úřady.

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: pát led 13, 2012 21:18
od Jelen
Není to tak dlouho, co přepis stával 300Kč a šlus. Teď ekodaň (prý se bude platit na auta do r.v. 2006) + přepis 1400, to už je na tuty schválený? Předkladatelé očekávají, že předpis vstoupí v platnost 1.7.2012. Tohle by jim měli vrátit, už jen z informace ze stránek v prvním příspěvku je tam dost nejasností. Ale kdo ví, jestli je to kompletní přepis, nebo jen vytažení největších změn.

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: pát led 13, 2012 21:20
od Jakub Metelka
Naší politikové jsou jen stádo tupých hovad.Myslí pouze na to jak z lidí vymáčknout ještě víc peněz o nic víc jim nejde.A tato "novela" je toho jasným důkazem. :axe:

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: pát led 13, 2012 22:27
od Křečík Barbuška
Tak dlouho se budou šrouby dotahovat, až jednou prasknou.

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: sob led 14, 2012 00:19
od Sid
Lenže bohužiaľ sa tie šróby vyznačujú vysokou pevnosťou a ešte sa bude dať kus zatiahnuť.

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: sob led 14, 2012 16:44
od Michal.2103
Opravdu jít vstříc lidem! Vyházel bych tu bandu kre*énů z voken jako při Pražský defenestraci. :evil:

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: sob led 14, 2012 17:29
od Veverka
Ech,každý tu sice zvěstuje revoluci,SNP II a bůhvícoještě,ale konat nikdo nebude....

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: ned led 15, 2012 12:05
od Vašátor
HOVADA ... co jinýho na to říct.

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: ned led 15, 2012 15:18
od Hurikán
Jelen píše:http://www.osbid.org/index.php?t=articl ... 001-sb-224

pokud teda dobře chápu z celýho tohodle novelizování je, že když mám třeba auto čerstvě po STK, náhodou se opozdím s platbou pojistky a pak si vzpomenu a zaplatím, tak budu muset znovu na STK?

Další věc, když auto nedohlásím z důvodu, že jsem koupil vrak bez STK, tak ho logicky nedohlásím, protože auto bez STK nejde dohlásit, tak dostanu pokutu až 50 tyček?

To mi přijde jako další nedotaženej paskvil. To jsou zas výmysly...
Tak jsem si přečetl přímo celou navrhovanou novelu zákona. A musím říct, že v drtivé většině věcí to paskvil je, ale na druhou stranu musím i uznat, že některé nové nebo upravené § mají smysl. Sice jich moc není, ale jsou tam. :) Takže není jednoduché novelu jako celek odsoudit a shodit pod stůl.

Pokud jde o prní bod, který zmiňuješ, tak podle návrhu by systém měl fungovat tak, že pokud ČKP na základě hlášení konkrétní pojišťovny zjistí, že dané vozidlo nemá platné PR, zapíše tuto skutečnost do registru vozidel. Daný úřad na základě toho vydá usnesení o Dlouhodobém vyřazení vozidla z registru, které pošle majiteli vozidla. Ten následně MUSÍ do 10 dnů odevzdat SPZ a OTP. Současně je nutné nahlásit adresu umístění vozidla mimo pozemní komunikace a umožnit úřadu kontrolu umístění a využití tohoto vozidla. Pro ukončení režimu Dlouhodobého vyřazení vlastník vypíše žádost, ke které je nutno přiložit platnou smlouvu o PR, a protokol z STK, který nesmí být starší než jeden měsíc.

Co se týče nákupu vraku bez STK, tak to už asi nepůjde, neboť dle § 8 odst. 5 musí i stávající vlastník vozidla k odhlášce přiložit protokol o evidenční kontrole! Dále pak NOTÁŘSKY ověřený souhlas nového vlastníka (lze vynechat, pokud je nový vlastník odhlášce osobně přítomen), TP a OTP. TP si úřad ponechává a vystaví nové dočasné OTP s vyznačenou platností 10 dnů. Pro přihlášení je nutné předložit dočasné OTP, protokoly evidenční a z STK, a smlouvu o PR.

Čili když se to vezme do důsledku, tak vrak asi těžko absolvuje evidenčku, čili majitel jej ani nemůže prodat, resp. odhlásit. Z toho plyne, že prodávat/přepisovat půjdou jen auta s platnou STK, což je pro nás veteránisty dosti špatná zpráva. Navíc Dočasné vyřazení bude moci nově trvat pouze jeden rok, v odůvodněných případech lze dobu o půl roku prodloužit. A co je nejhorší, už nebude možné odhlásit vozidlo "na čestné prohlášení". Pouze s protokolem o ÚPLNÉ likvidaci v odborné firmě, nebo s potvrzením o zániku vozidla při živelné pohromě. Nově už ani s policejním protokolem o krádeži vozidla nebude možné trvalé vyřazení vozidla z registru, neboť nelze dokázat, že vozidlo skutečně fyzicky zaniklo.

Mno, moc pěkné věci nás čekají. :? :x

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: ned led 15, 2012 16:05
od Tommel
Hurikán píše:Pokud jde o prní bod, který zmiňuješ, tak podle návrhu by systém měl fungovat tak, že pokud ČKP na základě hlášení konkrétní pojišťovny zjistí, že dané vozidlo nemá platné PR, zapíše tuto skutečnost do registru vozidel. Daný úřad na základě toho vydá usnesení o Dlouhodobém vyřazení vozidla z registru, které pošle majiteli vozidla. Ten následně MUSÍ do 10 dnů odevzdat SPZ a OTP. Současně je nutné nahlásit adresu umístění vozidla mimo pozemní komunikace a umožnit úřadu kontrolu umístění a využití tohoto vozidla. Pro ukončení režimu Dlouhodobého vyřazení vlastník vypíše žádost, ke které je nutno přiložit platnou smlouvu o PR, a protokol z STK, který nesmí být starší než jeden měsíc.
Tak to je super, protože šmejdi z ČKP v té svojí evidenci maji dost velkej bordel, takže tady nakonec bude neopravně vyřazeno stovky aut, jo to jsou fakt super zákony :Hangman:

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: ned led 15, 2012 16:38
od Jelen
Nechápu, proč když auto bude třeba půl roku v depozitu a bude mít třeba ještě víc, jak rok technický před sebou, tak bude muset stejně na STK znova? Znovu se ptám: bude to procházet schvalováním, nebo to už jen vejde v platnost?

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: ned led 15, 2012 17:05
od Hurikán
Tommel píše:... šmejdi z ČKP v té svojí evidenci maji dost velkej bordel, takže tady nakonec bude neopravně vyřazeno stovky aut ...
JJ. Když už dnes jsou schopní vymáhat penále za "nepojištěné" auto v případě, kdy dané auto bylo v předmětnou dobu pojištěno TŘIKRÁT!!!, tak co teprve po tomhle. :? Ono to ale zase (asi/snad) nebude tak úplně jednoduché. Určitě se tohle ustanovení nebude dát použít v případě, kdy někdo zapomene PR zaplatit. Na tohle totiž pamatuje zákon č. 168/1999 Sb. Celý postup potom řeší §12, odst. 1 písmeno e:
Pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona zaniká dnem následujícím po marném uplynutí lhůty stanovené pojistitelem v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho části, doručené pojistníkovi a současně vlastníkovi tuzemského vozidla, pokud jde o osobu odlišnou od pojistníka; tato lhůta nesmí být kratší než 1 měsíc a upomínka pojistitele musí obsahovat upozornění na zánik pojištění odpovědnosti v případě nezaplacení dlužného pojistného; lhůtu stanovenou pojistitelem v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho části lze před jejím uplynutím dohodou prodloužit
Čili při zapomenuté platbě musíš nejdřív dostat od pojišťovny upomínku s jasným vyrozuměním o ukončení pojistky, pokud k určitému datu neuhradíš plabu. Teprve potom může pojišťovna předat tyto informace ČKP. Ta následně postupuje podle §15, odstavce 5 a 6.
Jelen píše:Nechápu, proč když auto bude třeba půl roku v depozitu a bude mít třeba ještě víc, jak rok technický před sebou, tak bude muset stejně na STK znova? Znovu se ptám: bude to procházet schvalováním, nebo to už jen vejde v platnost?
Mně se na to neptej. Já tuhle hovadinu nevymyslel. :D U normálního depozitu ale čerstvá STK potřebná nebude. Tu budeš muset mít jen když ti auto vyřadí "dlouhodobě". Pozor na terminologii! ;) Ale abych Ti odpověděl na otázku - v současné době bylo ukončeno meziresortní připomínkové řízení, tedy možnost jiných ministerstev navrhnout nějakou změnu/úpravu. Nyní se čeká na zahrnutí případných připomínek jiných ministerstev do znění zákona. Hned potom půjde návrh do vlády ke schválení. To zatím nenastalo, ale neočekávají se žádné komplikace. Po schválení vládou a podepsání ministrem a premiérem půjde novela do PS a následně do senátu. Projednávání v parlamentu se lze vyhnout tak, že se daná norma vydá jako "nařízení vlády". Potom už by zbývalo jen uveřejnění ve sbírce zákonů.
Tolik k legislativní proceduře.

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: ned led 15, 2012 17:22
od Marťas
Hnusná byrokracie :vom:

Re: Novela zákona č. 56/2001 Sb.

Napsal: ned led 15, 2012 19:02
od Jelen
Tak podle mě z toho vyškrtaj nějaký nejasnosti, terminologie, neterminologie, přeci auto neztratí TECHNICKOU způsobilost nezaplacením PR (i když na to zrovna dbám pečlivě) Ještě jedna věc. Jak jsi přišel na to, že auto nepřehlásím bez evidence? Evidence je přeci jen ověření, zda vůz se shoduje s papíry, když jim tam přivezu na podvalníku auto bez technický, tak evidenčkou projít musí. A to vim, protože to je vyzkoušený. Akorát nevydají malý OTP, protože nemá STK. Některý věci tam jsou dobrý, ale něco je fakt na hlavu. To se tutově neschválí jako takový. Změna určitě přijde, ale ne takhle nedomyšlená.