



Moderátor: Moderátoři
Ohledně vyjebávačů souhlasím, ovšem nedovedu si představit, že koupím potencionálního veterána (vozidlo starší 30ti let) a budu s ním chtít absolvovat testaci na zbavení EKO poplatku, jak mi umožňuje zákon. Tato testace musí být psána na budoucího majitele, musí se udělat fotografie, vozidlo ji musí fyzicky absolvovat a než se sejde komise, chvíli to trvá .... pochybuji, že starý majitel bude čekat na převod třeba měsíc.radek mb píše:Já si myslím, že je to krok správným směrem. Vyjebávačů, kteří jezdí s autem v odhlášce, čili polopřevodu, je hodně a je jim třeba zatnout tipec.
RZ na člověka? Ano, proč ne.
Takže když mám v depozitu auto, tak po novele tam zůstane dál, když na to rok nešáhnu (do 1.1.2016), vozidlo zaniká = trvalé vyřazení? Tím by se dala obejít ekolikvidace. Na druhou stranu, je to pěkný svinstvo v tom, že když zapomenu prodloužit depoziz, zak mi to zrušej a já s tim můzu tak vozit hlínu po zahradě.Změny se týkají také dočasného vyřazení vozidla z registru, tedy tzv. umístění značek do depozitu. Vozidla, která jsou dočasně vyřazena z registru, se dnem nabytí zákona považují za vozidla vyřazená. Vlastník vozidla dočasně vyřazeného déle než 18 měsíců ke dni nabytí platnosti zákona, tedy k 1. lednu 2015, musí do 1 roku od nabytí platnosti zákona úřadu ohlásit umístění a způsob využití takovéhoto vozidla. Pokud tak neučiní, vozidlo zaniká. Zánik vozidla znamená, že vozidlo bylo sešrotováno či zničeno živelnou katastrofou, např. povodní či požárem. Vozidlo však de iure nebylo zničeno, bylo-li pouze rozebráno.
Stejná povinnost platí i tehdy, je-li vozidlo vyřazeno z registru na žádost vlastníka a není do něj znovu zaregistrováno do 12 měsíců od vyřazení. Pokud vlastník požadované údaje úřadu neoznámí, vozidlo opět zaniká. Na žádost vlastníka je možné vyřazení z registru ukončit, je-li vozidlo technicky způsobilé (tj. má-li platnou STK) a je-li zaplaceno povinné ručení. De facto tedy institut depozitu RZ stále funguje