Stránka 6 z 6

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: úte srp 13, 2013 09:09
od tomass
DVK díky za typ na základovku. :D Spodek byl dělanej u novýho auta Lobakonem v servisu. Jestli stříkli i ramena, to už nevím, možná jo, protože tam jsou podtím černý místa. Každopádně nějak se tam dostal Tlumex. Před zhruba 15 lety jsem to asi z přežitku opravil místy Tlumexem, protože podtím ten Lobakon byl fakt dobrý.

/Na jiném autě jsem zjistil, že Tlumex je prakticky to nejhorší, co se dá na spodek dát, protože pod asfaltem všechno hnije. Voda se přes něj dostane k plechu, ale už to nevyschne. Z toho jiného auta jsem asfaltové "koberce" v kabině přilepené na plechu velmi pracně odstraňoval a zachraňoval zbytky zkorodované podlahy (převážně prokorodovala z vnitřní vlhkosti pod asfaltem !) už jen laminováním./

Pak už jsem z euforie používal Hameritku. Dobře a rychle schne, z občasného nedostatku času na schnutí barvy někdy používám stále. Ale po čase se ukázalo, že není zrovna odolná soli. Vloni jsem spodek opravoval taky řeckým nástřikem na spodky ve spreji. Nepodařilo se mi teď najít odkaz, ale koupil jsem ho v prodejně autolaků. Myslím, že se jmenoval Body a k tomu nějaký číslo...95, 950? Pěknej tvrdej polyuretan. Vypadá to po jedné zimě velmi pěkně. Vrhnu se do škrábání starých vrstev na ramenech a začnu s tím suříkem. Jak dlouho zasychá a co dáváš jako vrchní vrstvu ?

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: úte srp 13, 2013 09:19
od dvk
Konkrétně tato barva je do hodiny suchá, že se s dílem dá vklidu pracovat, vytvrzení/vyzrání pak trvá samozřejmě déle, ale to už nevadí. Podle návodu je přetíratelná libovolným nátěrovým systémem, já budu dávat syntetiku.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: úte srp 13, 2013 11:52
od tomass
Když už jsme u ošetřování, tak dutiny dělám černým Tlumexem na spodky! naředěným syntetickým ředidlem na potřebnou konzistenci (asi 10% ředidla) a 50 ml petroleje (od oka) na litr Tlumexu. Poslední Tlumex (na spodky) co jsem kupoval měl jiné složení - pastovitou konzistenci. Potřeboval naředit trochu víc ředidlem. Výsledek byl velmi dobrý, skoro lepší, než se starou recepturou Tlumexu. Tento recept je od pána, který před desítkami let vyvíjel antikorozní prostředky na dutiny. Ten petrolej je velmi důležitý a je to jediné co vzlíná a opravdu ošetřuje proti korozi. Měsíc bude auto smrdět po petroleji, ale pak to vyčichne. I po 5 letech za parného léta sem tam ukápne trošku tlumexu z dutin. To je známka, že jsou dutiny ještě stále vpořádku ošetřené. Ošetření se má opakovat podle potřeby cca po 5 a více letech.

Po destrukci vibrační ruské stříkací pistole s hadičkou používám injekční stříkačku cca 20-50 ml a polyethylenovou trubičku 6 / 4 mm cca 0,8 metru dlouhou. Konec trubičky nad plamenem zploštím a zatavím. Pak udělám po obvodu 3-4 otvory podle požadavku na směr stříkání. Když dojde náplň ve stříkačce, tak ji sundám z trubičky a naplním. Vypadá to sice jako opruz, ale prohnat 1-2 litry náplně dutinama není tak náročné. Část vyteklého zachytím do plechovky a jede znovu do dutin. Hlavně se už pak nic nemusí čistit. Stříkačka i s trubičkou se vyhodí - náklad řádově 15 Kč, nevyplatí se to mýt. Levně lze takto provést i částečnou opravu dutin, když se nedělá celé auto. Elektrickou pistoli na dutiny jsem za X tisíc už nechtěl kupovat a vzduchová se mi moc neosvědčila - ucpávala se -zasychalo to v pistoli o něco víc průchodem vzduchu.

Ta barva za hodinku suchá je sympatická vlastnost. Jdu do ní. U nějaké barvy této značky jsem četl odolnost proti soli v moři asi 7-8 měsíců. Tak snad to na autě vydrží X let, když je to v soli jen část roku a občas i uschne. :D

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: úte srp 13, 2013 11:56
od Vašátor
Já jen doplním, že není Tlumex jako Tlumex. Pod názvem Tlumex se totiž vyrábí více výrobků a ne všechny jsou na bázi asfaltu. Po dlouhé době jsem měl klasický asfaltový Tlumex Plast v ruce a určitě museli změnit i recepturu. Pracuje se s ním mnohem lépe, nesmrdí a dělá o mnoho lepší strukturu, než ten původní. Co udělá na odtahovce, uvidíme...

Každopádně dávat naředěný Tlumex do dutin a navíc ho tam jen tak nalít, mi nepřijde jako zrovna nejlepší řešení. Nicméně jakákoli ochrana dutin je mnohem lepší, než žádná.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: úte srp 13, 2013 12:11
od tomass
Vašátore, ten Tlumex se ředí jen tolik, aby byl schopen neucpat dirky v trubičce, popřípadě v trysce. Rozhodně není řídký jako voda. Ten pastovitý Tlumex (hustý asi jako silikon, možná hustší) jsem ředil hrubým odhadem cca 15% ředidla, možná nepatrně víc. Při testech v laboratoři jim tenkrát nic lepšího nevycházelo, než přídavek petroleje do Tlumexu jako nosná látka, aby to neztuhlo. Dá se i přidat trošku oleje, taky tak 50 ml. Viskozitu toho všeho smíchaného od oka, nebo vyzkoušet jak to protíká stříkacím mechanismem. Dneska už není celonárodním zájmem zpomalit korozi automobilů, spíš naopak. Různé vosky do dutin nemusí být špatné, ale řeší spíše přístup vody a ne současně i vzniklou korozi. Řekl bych, že ani současné vosky na Tlumex s petrolejem oběma vlastnostmi nedosáhnou. Zase ale asi nesmrdí. Nikdo kromě uživatele přeci nemá zájem, aby dnešní auta jezdily víc jak 5-10 let. A tam je jedno jestli použiješ vosk, nebo nedáš do dutin nic.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: úte srp 13, 2013 12:35
od dvk
Ta barva mě velmi příjemně překvapila, protože předtím jsem měl sice také suříkovku, ale starou komunistickou barvu na konstrukce "Plumbinol" na olejovém základu. Té trvalo týden, než vůbec aspoň zavadla aby nelepila na omak. Ta Marine Minio je srovnatelná s běžnou syntetikou a podle katalogového listu obsahuje 50-70% suříku, takže je naděje, že by mohla fungovat "jak za starých časů".

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: ned srp 18, 2013 09:48
od Dusan
co to ma z volou zadnej poloosi ?

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: úte srp 20, 2013 06:55
od MartasBrno
(prosím nemazat, maximálně přesunout do vhodného chlívku - třeba ochrana spodku a dutin, takové pěké téma kdyby bylo :-))