Stránka 2 z 6

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: úte srp 21, 2012 22:41
od tomass
Tak po vyčištění zadních paken a sražení hran vibrace zmizely. Místo toho na nerovné vozovce, nebo na hrbolu je občas slyšet kovové klapnutí. (Zvuk se podobá klapnutí vůlí na kardanu při přidání, nebo ubrání plynu. Tento zvuk z kardanu tam ale už nemám od nové rozvodovky.) Klapne to jen někdy za jízdy při propérování zadní nápravy, na výmolu jednou až dvakrát, nezávisle na přidání, nebo ubrání plynu, někdy i v zatáčce. Vibrace se prozatím objevila po ujetí cca 1000 km od čištění jen třikrát a velmi krátce. Čištění paken a sražení hrany má na odstranění vibrací určitě pozitivní vliv. Ještě trochu váhám nad výměnou ložisek s poloosama. Klapání je o něco méně znepokojivé.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: stř srp 22, 2012 08:11
od Teepee
Jako první bych za odstraněním klapnutí prohlédl, jestli nedosáhne panhardka na výfuk.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: stř srp 22, 2012 09:05
od tomass
To myslím není ani možné. Klepání výfuku je úplně jiné. Výfuk se může teoreticky dotknout druhým tlumičem do podlahy, trubkou do držáku lanka brzdy, pak pravoúhlé hrany pod kufrem a nakonec zadním tlumičem zespodu pod kufrem. Výfuk beru originál a po zkušennostech v servisech si dělám sám. Aby nemohlo dojít k dotyku a propružení dávám asi 1 cm tlustý kruhový špalíček z nevratně ztuhlé tuby silikonu a přilepím čerstvým silikonem k podlaze kufru a k tlumiči. Nemůže ani klepat do podlahy. Je to léta vyzkoušený. Obyčejný koupelnový silikon vydrží 200 stupňů Celsia. Dřív jsem dával špunt z gumy, ale brzo vykřehla a vypadla.
Jinak u toho výfuku, nebrat u SPEI servis !!!! Táta tam jezdil co dva roky a poslední měsíce už se sypal z tlumiče rez a byl celej rozpadlej. Táta byl v klidu, za 10 let tam byl 5x na výměnu a pochvaloval si jak je to levný. Kromě toho ani nový výfuk od SPEI nikdy netěsnil. Druhý díl mám originál asi 3 roky a poslední díl asi 4 roky a stále dobré. Spoje jsem zvenku přeplácal pastou na výfuky od SONAXU a je to supr utěsněný na žádný jarový bublinky. První díl s lambdou je původní 17 let a vypadá ve skvělé kondici. (To je důkaz, že by mohl být jeden výfuk na celou životnost auta 20-30 let. :o) ) A jezdím samozřejmě na LPG, tak bych čekal horší životnost i u originálu.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: stř srp 22, 2012 19:30
od Vašátor
Ťuknout by si mohl i tlumič pérování - podívej se zda nemáš vymlácené gumové uložení tlumiče a zda si oko tlumiče nemůže ťuknout do šroubu.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: čtv srp 23, 2012 08:19
od tomass
Díky za typ, ale tlumiče mám nové asi 3 roky. Jediná vůle kterou jsem zaregistroval je v těch ložiscích na poloosách směrem nahoru a dolu jak píšu výše a nehučí. Z jiné značky vozidla mám zkušennost i jak se chová a jak klepe tlumič vytržený i s kusem plechu karoserie. :)

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: čtv srp 23, 2012 12:01
od Dusan
Staci ze by bol ohnuty tlmic alebo niekde sa prideral a bude to klepat, navyse to bude klepkat len na malyc nerovnostiach, lebo na becsic sa prekona odpor a pistnica sa bude pohybovat. Tak ze ak nic ine nenajdes od poj tlmice a skus ich vytiahnut a stlacit, musia mat rovnomerny chod a nezasekavat sa.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: čtv srp 23, 2012 12:09
od tomass
Díky, ale tlumič to opravdu není. Je tam vůle nahoru a dolu cca 0,4 mm na každou stranu v těchto směrech, do stran není, od sebe-k sobě taky ne a ložisko nehučí. Nepotřebuju hledat závadu, kde není. Závada byla skutečně identifikována jako vůle v ložisku.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: čtv srp 23, 2012 20:12
od Vašátor
V případě, že nepotřebuješ hledat závadu tam kde není, tak ji prostě hledej tam kde je a neptej se :P

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: pát srp 24, 2012 09:20
od tomass
Původní dotaz (na minulé stránce) byl o této divné vůli v ložiscích na poloosách a jaké jsou s tím zkušennosti, po kolika kilometrech kdo kdy měnil ložiska s poloosama a o vibraci pocházející z ložisek. Docela dlouho trvalo, než jsem závadu našel. Jedna rada zněla vyčistit pakny a srazit hrany. To jsem taky udělal a pomohlo to. Nakonec to dalo pokoj na 1000 km, kdy se lehce objevila krátce vibrace znovu, zdaleka ne v původním rozsahu. (Určitě se mi nechce čistit pakny 8x za rok. Zejména, když bez problému stačilo poprvé "preventivně" vyměnit pakny a celý brzdový válečky asi po 100 tisících km - názor automechanika co 20 let dělal Lady ve značkovým servisu, taky to i zrealizoval. Teď mám dalších 70 tisíc na "nové" a mají obložení hodně zánovní. Pokud to ale pomůže občas vyčistit 1x za rok až za dva, tak to klidně udělám :) )

Zatím ale nikdo nepsal, po kolika kilometrech se tak obvykle mění ložiska na zadních kolech, nebo kolik kdo na ně najel do výměny. Třeba u předních ložisek pravé přední mi vydrželo asi 100 tisíc a levé přední 130 tisíc, to je myslím celkem běžné a optimální. Přední byly měněný při hučení.

Kdyby si někdo z vás všech vzpomněl, jestli má původní zadní ložiska a kolik má na ně najeto nebo po kolika kilometrech je měnil. Pro můj klid. :D

I tak díky za všechny názory o tlumičích. Může se mi to stejně někdy v budoucnu hodit.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: pát srp 24, 2012 11:49
od Vašátor
Vzpomenu si zcela přesně. Zadní ložiska na mé 2101 mají 188 000km. Začali téct gufera, rozvodový olej natekl do ložisek a do brzd. Než jsem se pustil do výmeny gufera, ložiska vůli neměli. Poloosa s ložiskem šla vyndat hladce rukou, bez použití síly. Přesto se po zpětné montáži na jednom kole objevila drobná vůle. Tudíž jsem toto ložisko vyměnil. Druhé ložisko zůstalo originál, má tudíž najeto nyní 189 000km a je v naprosté kondici.

Naopak kamarád měl 21011 a ložiska na zadním kole najela 130 000km. Měli tak hroznou vůli, že kolo chodilo jako kdyby nebylo dotažené.

Těžko soudit kolik ložiska najedou.... moje 2101 má na předních kolech rovněž originální ložiska, spojku a kotouče jsem měnil po 170 000km.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: pát srp 24, 2012 14:27
od tomass
Možná měl kámoš smůlu na ložiska, nebo autíčko víc zatěžoval v kufru. Nebo míval cesty po horších silnicích.

Někdo taky psal v diskusích o vůli ložisek C3. To by ale musela být ve všech směrech nějaká vůle a ne vodorovně bez vůle.... Netvrdím že to nemůže být pravda, ale vůle C3 se používá v motorech, alespoň se píše na netu, kde je větší rozdíl teploty. Podle mého názoru se ložisko v zadním kole provozem nijak extrémně víc neohřívá. Nebo ano, od brzdového bubnu ?

Já ty kotouče taky měnil po 170 tisících. Spojku bohužel mám dvakrát měněnou. Táta na ni najel u každé Lady jen 60 - 80 tisíc a nikdy víc. Vím, že to bylo řidičem. U jiné značky auta jsem sám najel 110 tisíc a měla ještě půlku obložení.

Asi ty zadní ložiska příští rok vyndám.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: ned srp 26, 2012 04:46
od Dusan
Loziska najviac odchadzaju ked sa jazdi vozikom ktori je dost nalozeni, a co sa nevoslo na vozik da sa do kufra ne. Nespekuluj daj tam C3 tak ako ma byt. Inak ohnuta naprava ma tiez vplyv na zivotnost lozisk.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: ned srp 26, 2012 10:10
od Vašátor
Já dal ložisko Optimal - sada přímo pro VAZ, včetně gufera a zděřového kroužku, s cenou nějakých 250kč. Co jsem slyšel o SKF, tak už také není to co bývalo. A dávat za SKF nějakých 900kč se mi nechtělo. Uvidíme co němec vydrží.

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: pon srp 27, 2012 08:57
od tomass
A jak se ten kroužek "po domácku" sundá ? V dokumentaci píšou o teplotě 300 stupňů a lisovacím tlaku 5 a více tun. V Ladě mají originál ložisko i s poloosou asi za 1200 Kč. Je to dost, ale pochybuju, že by nějaký servis měl přesný ohřev. Vezme to plamenem, vyhřeje kroužek, ten vyměkne a je to v háji. Pozná se to až ve zkrácený životnosti po záruce. Kromě toho s výměnou to v servisu přijde určitě jako když koupím celou poloosu, ne-li víc.....

Re: vůle v ložiskách zadní poloosy

Napsal: pon srp 27, 2012 11:41
od Vašátor
Výměna u nás tě vyjde na 350kč a garantuju ti, že to bude udělané precizně :wink:

Kroužek se sundá jednodušše, prostě se opatrně ze dvou stran nařízne (úplné rozříznutí může skončit zářezem v poloose), pak se šupne pod lis a tlakem cca 1tuna jde pak ven. Na řezání do kroužku to chce kvalitní tenký kotouč, nejlépe na nerez. Pak nahřát na +- 300st. (třeba horkovzduškou) a hurá s tím pod lis. Bez lisu ani ránu, i když je kroužek nahřátý, lisovací tlak se pohybuje okolo 5ti tun.