Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

žež píše:Zajdi na vrakáč, vytrhni nějakou starou zástrčku obd2...
Zajeď si si Pejřimova, ať víš do čeho deš :mrgreen:
Ale vážně, tohle mu tu říkáme už půl roku :)

Plavec: jo musí být vevnitř, protože OBD = on board dignostics
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

plavec píše:v motorovým prostoru to nemívaj, nebo jo?
V motorovom priestore zvykli bývať konektory starého typu ako 2x2 K-line a podobne. U OBD skôr zriedka, väčšinou bývajú v kvandrante vodiča tak, aby byla z miesta šoféra dosažitelná. Dnes býva zpravidla zvykom umiestňovat zásuvku na spodnú stranu palubnej dosky nad pedály riadenia. Nie je to však pravidlo, takže často je zásuvka zašitá i na nečakaných miestach na palubnej doske pod krytkou, alebo pod manžetou riadiacej páky.

Umiestnenie viacerých značiek nájdeš tu:
http://www.maxtuning.sk/Obrazky/ODBzasuvky.gif
Ulož si to a pozri v počítači, je to vo vysokom rozlíšení.
zelvotron píše:jo musí být vevnitř
Nechem vŕtať, ale "On board" znamená na palube, tj. kdekoľbek vo vozidle, niekedy aj OBD nájdeš pri motore - viz. hore :wink:
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

přepojení na druhou (novou) diag. zásuvku

Příspěvek od plavec »

díky za rady a trpělivost.Právě jsem se vrátil z exkluzivního vetešnictví, kde měli ještě exkluzivnější kočáry. Z jednoho jsem vykrojil konečně tu OBD2 zásuvku, je na ní i pěkná krytka jako bonus.Chtěli za to jen 50tku aby měli večer na pivo. :wink:
A teď zapojení.Z těch obrázků od PetraHC jsem vyčetl, že to musím přepojit tak, aby: Konektor A, byl současně konektor 4nebo 5?
konektor M , současně 7 (to je mi jasné) ,
konektor H (napájení) nemám zapojen, tudíž mám natáhnout drát od baterie a jakou mezi to vložit pojistku?, současně 16
konektor B (L-line), současně 15
konektor G (paliv.čerpadlo), nenašel jsem kam jej zapojit na nové zásuvce.
Takže kam mám zapojit konektory A a G :?: A jakou hodnotu pojistky zvolit :?:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Vezměte hodně schemat .... budeme je potřebovat. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

DJW: Potom se ovšem nejedná o diagnostickou zásuvku standardu OBD, ta musí být umístěná vždy v interiéru:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=192126#192126
Mimochodem perfektní přehled, co jsi našel :)

Plavec: myslím, že je tam nějaká haluz v tom, že u jedný jsou dvě kostry (signální a silová) a pak s tím napájením, v podstatě je to asi jedno, protože převodník v kabelu se může napájet jak z vozidla, tak z USB portu počítače.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Mno omlouvám se za mystifikaci, ale předpokládal jsem, že ta zásuvka bude zapojena stejně jako jako ta co jsem vykrojil z aapetrovy bouračky, ovšem po shlédnutí situace v hradní střele jsem zjistil, že mám ve skutečnosti zapojeny konektory A,B,C,E,G,H,M Tak to sem z toho úplnej blázen. jdu lovit další schémata
Luďku obávám se že máš pravdu do srazu to nezvládnu.
Naposledy upravil(a) plavec dne čtv kvě 28, 2009 14:43, celkem upraveno 1 x.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

v podstatě jde jen o K-line a L-line, ostatní tam jsou do počtu :) Ale nerad bych si ten kábl odpálil :ANAL:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

zelvotron píše:Mimochodem perfektní přehled, co jsi našel
Dakujem, v poslednom case sa snazim dost studovat, co sa tyka diagnostiky. :)

Ja Ti dakujem za odkaz na schemu obvykleho umniestnovania, chcel som ju sem zavesit, hladal som ju pol hodinu cez Google a nevedel si spomenut, kde som ju len videl.. :D

K OBD mimo interieru - príkladov je kopa v tom prehlade co som pisal v prech. príspevku.
Stare Felicie MPI mali OBD uplne zasite pod nohami spolujazdca mimo pravidla.. Dnes som ju totiz hladal po vrakovisku - zhanal som zasuvku pre znameho s takým istým problémom čo má Plavec.

Čo sa týka K-line a L-line, nie som si uplne isty ci je nutné zapojit aj pin +12V z palubnej siete.. Totiž by tým mal byt napajany prekladac OBD-RS232, nakolko samotny port (fyzický alebo virtuálny) napajanie nemá a tým pádom by nebolo čím napájať IC diag. elektroniky v kábli.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Ovšem v tom případě to nesplňuje standard OBD2...

Co se týká napájení kabelu, tak ten se sériovým portem musí být určitě nápájenej z vozidla, ale u USB je možnost napájení z PC, nevím ale jak to je přesně, jestli převodník OBD - RS232 je z vozidla a následnej převodník RS232-USB je z PC (ten tedy bude určitě z PC).

Plavec: Zapojil bych to jak píšeš, s tím, že:
pin A současně na 4 a 5,
pin G nezapojovat nikam,
pin H zapojit na 16 - vzít někde stálých +12, tj. třeba je tam v blízkosti zásuvka na montážní lampu (nad pravým kolenem řidiče), buď bych to nejistil (pojistku to už má), nebo tam dal pro jistotu 0,5A pojistku.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Na srazu ke mně přišel Raduz s přáním diagnostikovat jeho nedobře pracující motor v 2111. Poněvadž se tato závada může přihodit komukoli z majitelů LADY 211x dávám výsledky diagnozy i sem na fórum.
Komentář k tabulce a grafu Raduz1: na místě
Z červeně zvýrazněných průběhů napětí na lambda sondě 2 (normálně rovnoměrně okolo 450 mV) , rozptylu trvání a vysoké hodnoty impulzu vstřiku (normálně cca 2,8 – 3,2 msec při 800 ot/min.- tuto závadu by mohl způsobit i nízký tlak paliva dodávaný čerpadlem- doporučený okolo 3 Atp) , vysoké teploty motoru (v poměrně chladném a vlhkém počasí normálně pod 90 st.C i méně) a opakovaného hlášení chyby čidla fáze vstřiku vyplývá téměř jednoznačný závěr – aby totiž motor vůbec s poruchou čidla impulzu vstřiku pracoval, ŘJ přechází do nouzového režimu, kdy vstřikuje více paliva (zejména ve volnoběhu – nemá totiž jednoznačnou informaci, kdy má která tryska vstřikovat) než je pro daný režim chodu motoru nutné. S tím souvisí i obtížné startování a nízké otáčky volnoběhu (než ŘJ nastaví nouzový režim). Existuje i určité nebezpečí poškození katalyzátoru, poněvadž přebytečný benzin se v něm spaluje. Závada je tedy na 98% v čidle fáze vstřiku. Obávám se však, že autoservisy si nedají práci s podrobnou analyzou časového průběhu těchto veličin a zvolí jim vlastní „vejměnkářskou“ metodu. Ještě větší obavu mám z toho, že se mohu také mýlit. Ale to nám Raduz potvrdí nebo vyvrátí po odstranění závady (jede totiž do Sadské, kam bych se asi obrátil také v případě, že bych si s něčím nevěděl rady).
Stejný závěr vyplývá z tabulky a grafu Raduz 2 : za jízdy po ranwayi.
Tak ať nám všem čidla „čujou“ bez závad.
Přílohy : 2x graf s tabulkou
Přílohy
raduz1.xls
(117.5 KiB) Staženo 322 x
raduz2.xls
(126.5 KiB) Staženo 350 x
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

ty problémy co má Radůz- dlouhý startování s cihlou na plynu a tak mi vyřešilanová lambda sonda.Ovšem dočasně.Už opět cejtím, že to nějak není ono.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Byl jsi na srazu ? Myslím, že ano. Viz : Fórum: Elektrická soustava Zaslal: st květen 13, 2009 10:02 Předmět: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach.
Přihlásil se pouze Raduz a stihli jsme to, i když jsme oba měli dost starostí s organizací srazu. Určitě bych si našel tu čtvrthodinku i pro Tebe.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Petr HC píše:Byl jsi na srazu ? Myslím, že ano. Viz : Fórum: Elektrická soustava Zaslal: st květen 13, 2009 10:02 Předmět: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach.
Přihlásil se pouze Raduz a stihli jsme to, i když jsme oba měli dost starostí s organizací srazu. Určitě bych si našel tu čtvrthodinku i pro Tebe.
Na srazu jsem byl, ale nestihl jsem překopat tu diagnostickou zásuvku na tu novou.A na sraze už se mi s tím moc nechtělo dělat.Díky za ochotu.Jo, tak to je škoda že jsem neviděl, jak diagnostikuješ radůzovo povoz.Jinak sme s kolegou zkoušeli PP (myslím AMK 2110) a šlo nám všechno jen sme se nespojili s ŘJ. K-Line jsme měli nataženej.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

plavec píše:nestihl jsem překopat tu diagnostickou zásuvku
Ahoj kamoš, pred pár dňami sme so známym prerábali tiež zásuvku z GM na OBD2. Ešte sa Ti nepodarilo spojazdniť Tvoju? Treba vyskúšať viacero softov, napr. IDC sa mi ani nespojil.. Scanmaster je fajn, ale je veľmi všeobecný.

Od známeho som zohnal ruský soft, ktorý je špeciálne na Lady, a je to zatiaľ najpodrobnejšia diagnostika, akú som videl. Volá sa to Autovaz (že by "zavodskij"?), dokáže to dokonca príkazom rozsvedcovať kontrolky alebo testovať "kukačky"..

Len čo si nakopnem RU Windows, dám vedieť skúsenosti.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

DJW: a nestačil by jenom tenhle trik:

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=200874#200874

místo instalace celejch RU win?

K tomu testování kukaček jsem dost skeptickej, nevím o tom, že by byly nějak napojený na ŘJ.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“