Takže: z dvoch vyššie menovaných je Scanmaster podrobnejší a tým pádom mierne zložitejší, no myslím že zvládnuteľný. Len malá oprava kolegu Plavca - nie je free, kto si ho ako zoženie - jeho vec
Pripája sa poväčšine cez kábel RS232 (starý sériový port) -> OBD2, alebo novšie verzie USB -> OBD2. Prvý prípad je pomerne spoľahlivý a zastaralý, nebudem rozoberať.
USB adaptéry fungujú na princípe simulácie virtuálneho sériového portu starej generácie. Je jedno či si kúpite:
1. diag. kábel RS232 - OBD2 a k tomu prevodník USB - RS232 na pripojenie k novému notebooku
2. diag. kábel priamo USB - OBD2
..pretože v oboch prípadoch sa v 99% prípadov využívajú rovnaké čipové sady. V prípade možnosti č. 1 pozor na lacné prevodníky z PC obchodov - bývajú pomalé čo sa týka latencie a baudrate, programy ktoré vyžadujú určitú rýchlosť potom mrznú.
(V prípade že potrebujete profesionálny kvalitný prevodník, píšte SZ. Používam kusy v hodnote cca 70€ no riadim s nimi stotisícové zariadenia - sú 100% spoľahlivé.)
Je vhodnejšie najprv pripojiť a nainštalovať kábel (prevodník), až potom program (nič by sa síce nestalo keby naopak, no ak bude kábel prvý, niektoré programy si ho samé zdetekujú).
Keďže takmer všetky káble používajú rovnaké čipy od FTDI, najnovšie ovládače nájdete tu:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Na záver postreh odkukaný od profesionálov: Prvý pripoja OBD konektor, potom zapnú zapaľovanie, následne resetujú program diagnostiky a pripájajú sa softvérovo.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.