Stránka 1 z 1

Zatvrdnutí brzd u Vazu 2107

Napsal: ned dub 17, 2011 21:20
od Blazzen
Zdravim mam problem u Lady 2107 pri jizde mi tvrdnou brzdy az do uplneho zatvrdnuti ze pedal nejde stlacit dolu je naprosto tvrdy a tim padem auto je zabrzdene. Vzdy musim povolit vypustni sroub a povoli to, ale po par kilometrech to zacne delat znovu. Nevite cim to je? Dekuji za odpovedi.

Napsal: ned dub 17, 2011 21:26
od MartasBrno
Tím výpustným šroubem myslíš odvzdušňovací šroub na brzdě, teda po sundání kola? Jede auto s kopce samo, odbržďuje to dobře? Hmm, dělo se ti to i dnes na vyjížďce, že by nějaký svědek podal hlášení?

Napsal: ned dub 17, 2011 21:33
od Dusan
Hladaj niečo podobne tu už bolo...

Napsal: ned dub 17, 2011 21:35
od Cory
vidim to na zle nastavenu volu medzi tycou od pedalu a HBV.

Napsal: ned dub 17, 2011 21:41
od MartasBrno
Cory, až tak kravsky, že by byly zakrytý přepouštěcí otvory do vyrovnávacích nádobek? To by byla fatalita, musí se to opravit.

Napsal: pon dub 18, 2011 05:06
od Drobek81
Jestli jsi s tim nic nedelal a stalo se tak postupne, pak vymen hadice...

Napsal: pon dub 18, 2011 08:48
od ger007
delal mi to spatny HBV ale ci to je aj u teba ???

Napsal: pon dub 18, 2011 14:12
od Křečík Barbuška
Dochází minimálně k trvalé blokaci obou předních kol. Na to krátkodobé "odstranění závady" postačilo odpustit tlak z LP kola. Došlo k okamžitému odbrždění a ani po několikerém brždění na místě nedošlo k blokaci, ta zjevně nastává, až po nějaké době jízdy, pravděpodobně zahřátím. Osobně bych si zatím dovolil vyloučit přední hadice neb to by se jev asi projevoval okamžitě. Více jsme nad tím nedumali, nebyl čas.

Zatím bych to řešil asi takto:

1) rozborka, kontrola a přegumičkování HBV + kontrola ustavení vůči kolíčku v posilovači brzd
2) minimálně rozhýbání předních pístků neb se mi zdálo, že přibržďují
3) samozřejmě výměna brzdové kapaliny, třeba chuděra vaří

Napsal: pon dub 18, 2011 19:12
od MartasBrno
Tak pode vše uvedeného jsem opravdu zvědav na bod 1 a 3. HBV taky může být klidně zadřený, jeden takový jsem už taky měl v ruce. Otřes. Při pohledu na spodek auta bych se nedivil, že tam nebyla deset let měněná brzdovka.

Brzdy

Napsal: pon dub 18, 2011 20:08
od Jarin
Tak jak napsal Cory,určitě jemně tlačí tyčka od pedálu na HBV.Jarek

Napsal: úte dub 26, 2011 16:28
od MartasBrno
Tak, přepíšu sem závěr naší konverzace s kolegou na ICQ.

Franta napsal postřeh, že ten problém s brzdama asi nastává v situacích, kdy dojde k vytočení motoru. Jediná souvislost brzdové soustavy a motoru je posilovač brzd. Poradil sem teda, aby odpojil hadici od posilovače a zaslepil ji, aby motor nebral falešnej vzduch.

Výsledek je ten, že auto sice brzdí jako jednička, tedy bez posilovače, ale problém s tuhnutím brzd se už nedostavil.

Tak a teď k tomu, jestli je to vůbec možné - já to odpojení posilovače navrhl v jistém hnutí mysli, podle hesla tonoucí se stébla chytá.
Je mi jasný, že vadnej posilovač by se mohl zadírat v nějaké poloze, tím přibržďovat, resp. bránit návratu pístků HBV do klidové polohy a tím způsobit zatvrdnutí brzd. Už jsem dokonce pochopil sám sebe, že je možný i to, aby tím pedál ztvrdnul. :lol:

Co vy na to?

P.S. nastavení samotného pedálu jsem neřešil, nevím jak bych to nastavoval a nemám na to ani čas.

Napsal: úte dub 26, 2011 18:11
od rosta
trvale to přibržďuje-zahřátím se brzdy zatáhnou-špatná nebo žádná vůle mezi HBV a posilovačem a nebo mezi posilovačem a pedálem-kdysi jsem si z nevědomosti sám zmenšil vůli mezi tyčkou pedálu a posilovačem-po ujetí zhruba 10 km auto samo začalo brzdit až se to zabrzdilo úplně