Mix otázek a odpovědí III

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Téééda... 7200 otáček jsem z žigulíka ještě nikdy nedostal. Jednou se mi to povedlo u Fábie HTP, když jsem si při předjíždění autobusu z kopce podřadil na dvojku 8)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10559
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Petr HC píše: ... upravil, aby soubor *.xls mohl nést hrdý název graf.
Děkuji za navrženou úpravu. Je to velmi pěkné excelovské cvičení, popravdě grafy v excelu jsem tvořil naposled před pěti lety. Ale tato (graficky velmi pěkně provedená úprava) celkem nesplňuje požadovaná kriteria.
Ano - původní název mnou vloženého souboru je opravdu krivkovy_graf.xls. Z nedostatku kreativity jsem jeho název neměnil, co jsem však změnil byl způsob výpočtu. Do tabulky potřebuju zadat aktuální převodovku, rozvodovku, kola (disk/pneu) a otáčky motoru. Potom mi opravdu vrátí požadované hodnoty výsledné rychlosti automobilu.
Zbývající podklady se snadno dohledají ve FAQ sekci. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Před měsícem jsem namontoval nový autorádio, všechno funguje jak má, stanice si to pamatuje, ALE asi čtyřikrát se mě stalo, že sem ráno přišel a bylo to jako bych odpojil baterku - všechny nastavení a stanice v háji, rádio jako kdybych odpojil baterku. Čím by to mohlo bejt? Špatnej kontakt trvalýho +? To se mě ale moc nezdá, na spolehlivý připojení kontaktů jsem si dal záležet a starý rádio to nikdy nedělalo...

Mohla by to dělat už slabší baterka? Je fakt, že to udělalo hlavně když byl velkej mráz (auto ale dycky nastartovalo).
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jestli to nebylo dlouhodobějším poklesem napětí při delším startování. Ale to rádio by to mělo snést bez zapomínání. Hlavně teda napětí potřebný pro udržení paměti je asi o řád mneší než palubní, takže konstruktér asi něco nevychytal.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Nejspíš opravdu konstrukční chyba rádia.

Vlastnosti většiny moderních výtvorů mě asi nikdy nepřestanou udivovat. Kam se na tyto nové produkty hrabe mé 15 let staré rádio, které si po půlroční odstávce a opětném připojení pamatuje nejen včech 48 stanic, ale i hlasitost, nastavení korekcí, barvy displeje atp. Jediné co zmizelo, byly hodiny, ale ty se během 5 minut samy srovnaly z informace v RDSku.

Pokrok holt zastavit nejde. :|
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ano, kolikrát platí, že čím novější model, tím "povedenější", ale toto by už byla velká divočina aby to zapomínalo při startu :mrgreen: . Co je to vůbec za přístroj?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Levnota http://www.eva.cz/zbozi/49614/autoradio ... -ru-400rd/

Zkusím to zapínat před startem abych to vypozoroval, jestli to s tím má souvislost.

Hurikán: Myslím ale že u autorádií je tohle co popisuješ dost výjimka, naprostá většina má paměť závislou na zdroji bohužel. I když taky nevím proč to není jako u televize nebo věže, že si to pamatuje i bez napájení, zrovna nedávno mě to napadlo, když sem po snad víc než roce zapojil malou telku a vše bylo jak když jsem jí uklidil.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pokud je to aspoň trošku civilizované rádio tak by si mohlo paměť aspoň na pár vteřin bez zdroje podržet a případný startovací pokles by jej neměl zaskočit. Předpokládám, že jej máš zapojeno správně a řádně. Takže bych se přiklonil k funkční zkoušce, tedy jak reaguje na krátkodobé ruční odpojení, pokud paměť vypadne máš jasno. Ještě by se dalo zkusit na regulovaném zdroji jak zareaguje na propad napětí třeba 8V, samozřejmě v "klidovém stavu". Jednoho prehistorického Sencora mám v kombálu, paměť ztrácí v okamžiku odpojení napětí a v klidu strašně žere, kolik žere to tvoje?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Želvo, určitě zkus vypozorovat, jestli k výmazu dojde samovolně přes noc, anebo až po ranním startu ztuhlého motoru.

No já se právě osobně za celý svůj život s rádiem vymazávajícím některý/všechny parametry setkal asi jen dvakrát. Jednou to bylo nějaké Sony a druhé si nepamatuju. Jinak mám zkušenosti s rádii Philips, Blaupunkt, Alpine a pár Clariony. Ani u jednoho rádia se při odpojení nic nesmazalo. Proto to považuju za naprostý standard. Tím spíš, že se takhle chová i tátův plně digitální Philips z roku 92. Obdobné je to s klidovým proudem, kdy u většiny rádií se vešel do řádu několika málo jednotek mA.

Poprvé jsem se o takovémto chování rádií doslechl od Saši. Jeho sdělení mě dosti překvapilo. Jak ale vidím, asi se opravdu jedná o masovější záležitost, což mě vlastně potvrzuješ i Ty.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Klidový odběr sem neměřil a v dokumentaci je jen voltáž 10,8 až 15,6...

Já se právě zasenaopak nesetkal s rádiem, který by si cokoliv pamatovalo (krom analogových :) ), kdybych věděl že takový existuje, tak bych asi přehodnotil výběr, jenže tohle se stejně člověk v parametrech nedočte a v týhle cenový kategorii se to ani nedá očekávat. Ale předtím jsem měl Blaupunkta, ne zrovna low cost model a stejnak si pamatoval prdlačku.

Mě to tak nějak ani extra nevadí dycky něco naladim a když řídim, tak si zase nějak extra nevybírám, ale nejvíc mě na tom vytáčí že po tom resetu je implicitně "BEEP ON", což mě neskutečně vytáčí (pípání při zmáčknutí tlačítek a dokonce pípání při točení hlasitostí, což je děsná pakárna )
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

"Stare" (mam niekolko zbytkov cca spred 18 rokov, ked som robil vo firme co predavala autaradia a autoreproduktory) suplikove radia si stanice pamataju niekolko rokov.... Myso mal v ziguliku panasonica, ktory sa prejavoval, tak, ze ak auto nejazdilo cca 14 dni naladene stanice sa stratili (zapojene bolo urcite spravne, baterka OK). Konzultacie so servisom nikam neviedli - povedali, ze nie su ochotni 14 sledovat jedno radio. Kedze zigulik je dlhsi cas odstaveny, radio mam v Sharane uz viac ako pol roka, zavada sa zatial neprejavila. (auto stalo doteraz najdlhsie bez jazdenia sest dni....)
Roman
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Tak sem se na to byl mrknout, odběr v klidovým stavu asi 8,3 mA (je to moc?), zajímavý je, že jakmile dám klíček do zapalování tak se odběr přes stálý plus zvýší na 17,5 mA a celkovej odběr asi na 26 mA, po vytažení klíčku spadne opět na těch osum.

Po odpojení stálýho + si rádio pamatuje nastavení asi tak 2 až 5 sekund, zkoušel jsem to několikrát za sebou, ty dvě si to pamatuje dycky, někdy po třech sekundách to bylo v tahu, někdy po 4 i 5s paměti zůstaly. Nad 5 už si to nepamatovalo nikdy.

Možná by mohl bejt problém v ISO konektoru koukal jsem že na straně zobáčku drží dobře, ale na straně opačný (kde je i stálý + i kostra) jde bez problémů povytáhnout i bez odjištění zobáčku. Ale říkám si kdyby byl problém s kontaktem tak spíš by se to projevilo výpadky za jízdy (drncání), což se neděje.

K šuplíkovým rádiím, mám jednoho staršího šuplíkovýho roadstara, zpracování o dost lepší jak tenhle, i když byl taky tenkrát poměrně levnej. Funguje dobře ale počase si přestal pamatovat stanice, rozebral sem ho a na plošňáku byl speciální akumulátorek 3,6V vypadalo to jako složený ze tří knoflíkovek, napájel sem tam tři postarší tužkový akumulátory (místa uvnitř bylo i na menší buřty :) )a nějakej čas to zase fungovalo ok. Ale nedělalo tomu dobře bejt dlouho z auta, to by člověk na to potřeboval doma dokovací stanici.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Klidový odběr 8,3 mA je docela přijatelný. Známe rádia, která mají tuším kolem 20 mA, možná i víc. :D Trošku nerozumím změně při manipulaci s klíčkem. Předpokládám, že odběr vzroste až po pootočení klíčku do první ev. druhé polohy. Pokud ano, mohlo by to být způsobeno buď nějakým podsvětlením zapínacího prvku, nebo prostě tím, že se + objeví i na druhém spínaném fousu a na něj připojené obvody z toho něco usosnou. Jestliže by to reagovalo čistě jen na zastrčení a vytažení klíčku, tak by to bylo, alespoň pro mě, silně matoucí. :mrgreen:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Po zastrčení klíčku se spíná spínaný plus rádia, je to vlastnost spínačky na desítce (ale viděl jsem to i na jiných autech), že rádio tak může hrát jen při zastrčeným klíčku, aniž by bylo potřeba zapínat zapalování.

Nicméně, po sepnutí + se nic nepodsvětluje, ale rádio je stejně mrtvý jako předtím dokud se nezapne čudlem.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

zelvotron píše:Po zastrčení klíčku se spíná spínaný plus rádia, je to vlastnost spínačky na desítce
Aha, tak to je pro mě nová informace. Jsem nevěděl, že má desítka takovou vychytávku, aby nebylo nutné pootáčet klíčkem do první mezipolohy. :) Potom tedy příčinou nárůstu odběru bude to,
Hurikán píše:že se + objeví i na druhém spínaném fousu a na něj připojené obvody z toho něco usosnou.
Tento jev obecně ničemu nevadí, neboť když máš klíček zastrčený, tak buď stejně posloucháš, nebo jde jen o přechodný a krátkodobý stav. S výpadkem paměti to nic společného nemá. A když rádio "přežije" dvě vteřiny bez šťávy, tak by mělo i při startu. Každopádně to ale prověř. Ono startování většinou trvá déle než 2 vteřiny a pokud při něm dojde k poklesu napětí pod určitou mez, může to pro rádio být stejné, jako když vypadne napájení. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“