Stránka 1 z 2

Niva 1,7i - LPG vs. Benzín

Napsal: sob pro 19, 2009 13:38
od Benbass
Dobrý deň! Mám ladu nivu 1,7i ročník 2003, prerobená na LPG čiže na plyn a mam trošku problémy s benzínom, plyn ide bez problémov ale vždy keď keď chcem štartovať tak musím počkať dokým sa motor zohreje, aby mi preplo na plyn pretože keď nechám na benzíne tak sa skoro ani nepohnem motor beži hocikedy na dva až tri valce málo kedy ide na 4. Rozmýšlal som aj či to nebude bohatosťou zmesi, lebo pri filtri je sonda-snímáč a neviem či je funkčny a stoji dosť vela okolo 200e.Ak má niekto s týmto skusenosti potreboval by som poradiť. Dopredu ďakujem!

Napsal: pon led 18, 2010 08:53
od Majo
sice neskoro ale predsa... Chce to diagnostiku, pravdepodobne to bude nieco co nema velky suvis s plynom, teda zapalovanie by som vylucil....
Plyn je tam aky? Mozno to niekto odfusoval a odisiel katalyzator. Check engine nesvieti?

Napsal: pon led 18, 2010 23:06
od Benbass
Presne tak ako hovoríš bol som už skorej na diagnostike ale nemohli sa dostať do sýstemu, pretože nemal som imobilizér zo sebou som ani nevedel že ten privesok čo som mal na klučoch že to je imobilizér pretože ja ho mám odpojeny a tak som šiel minuly piatok na diagnostiku, konečne sa dostali do systému všetko už pekne ukazovalo a všetko bolo v pohode až na malú chybičku, sú tam dve sondy jedna je pri filtri a druhá na spodku a v tej druhej bol odpojeny jeden kabel a to bolo napätie v tom bol problém, akonáhle už je zapojený všetko ide ako má.A servisáci mi povedali že vždy mám prejisť jednu nádrž benzínu a dve plynu, bolo to aj tým takže niváci čo máte LPG nikdy nejazdite iba na plyn ale treba vyjazdit aj ten benzin... :D :D a Majo diki ti za radu :)

Napsal: úte led 19, 2010 10:01
od Majo
nemas zac, bohuzia doslova :lol:
S tym jazdenim na benzin je to pravda len ciastocne, je dobre ked sa sem tam prefuknu aj benzinove trysky ale pokial mas benzostart/startuje to na benzin, potom prepne do plynu/ tak je to fuk, ja jazdim na benzin iba ked dojde plyn/inak povedane tu kratku dobu od momentu kedy dojde plyn, kym dojdem na benzinku/ a vsetko v pohode 8)

Napsal: úte led 19, 2010 19:13
od Benbass
Hej tak najprv štartuje na benzin a potom už prepne na plyn, takže vtedy ked sa štartuje tak sa prefuknu tie trysky som nevedel že to stači.No a ešte sa chcem opýtať, sú už aj také sýstemy ktoré śtartujú iba na plyn?A ked porovnám jazdu na plyn z benzinom tak plyn je aktivnejší, motor lepšie ťahá celkovo.Som aj čital že plyn zvyšuje vykon motora je to aj v tom výhoda... A Majo ty by si čo povedal na svojej nive, pri plyne ti ide motor lepšie, alebo na benzíne, alebo tie vlastnosti su rovnaké u teba? :) :wink:

Napsal: úte led 19, 2010 19:29
od Saša
Benbass : Na plyn se dá startovat normálně . Mé auta po přestavbě na LPG už nemají benzínovou nádrž . Ve tvém případě u vstřikovaného motoru bych systém startování ponechal tak jak je . Start na benzín a první překročení 2000 ot přepnutí na LPG . Co se týče výkonu na plyn je u sériového motoru stavěného na benzín nižší .

LPG vs 95

Napsal: úte led 19, 2010 19:51
od Paťo Zvolen
Ja na benzín nejazdím ako je rok dlhý, prípadne leda tak v situácii keď LPG dojde a ako Majo píše, len po prvú pumpu s prijateľným plynom.
Mám síce starý karburátorový systém s manuálnym prepínaním LPG / 95 ale aj tak. Dokonca ani neštartujem na benzín. Akurát teraz keď je sem-tam okolo -10.

Napsal: stř led 20, 2010 17:46
od Benbass
Tak Saša, ako vraviš že výkon na plyn u serioveho motoru je nižši ako na benzín, no dobre ale na mojej nive keď jazdím ten vykon plynu je lepši ako u benzinu no neviem čim to može byť, ale diki za rady...

Napsal: stř led 20, 2010 18:45
od Saša
Benbass píše:ale na mojej nive keď jazdím ten vykon plynu je lepši ako u benzinu no neviem čim to može byť, ale diki za rady...
V tom případě je v systému benzínu chyba . Abys využil potenciál LPG motor potřebuje jinou (větší) kompresi a změnu předstihu . To je základ .

Napsal: stř led 20, 2010 19:21
od Maysner
u sekvencniho vstriku rozdil az tak nepoznas :roll:
a s benzinovym systemem klidne neco muze byt. hodne plynaru sou strasny hovada, a pokud jim nestojis za prdeli, zkurvi vsechno co muzou :evil:

Napsal: pon led 25, 2010 10:27
od Majo
a niekedy aj ked im za prdelou stojis, skurvia co mozu a ty si to mozes tak maximalne doma prerobit :x

Napsal: pon led 25, 2010 21:42
od Benbass
Na nive mojej s tým benzínom je to možno aj spojkou prešmykuje mi nenormalne a už je dotiahnuta nadoraz kua, ale už som kupil lamelu a ide sa vymenit v dohladnej dobe, tak potom poviem že či to nebude aj tým...

Napsal: pon led 25, 2010 22:47
od hush
Pokud spojka prokluzuje, tak ji nesmíš dotahovat ,ale naopak povolit - udělat větší vůli na pedálu.Pokud ji dotahuješ tak naopak spojku jakoby vystavuješ a tím může mít tendenci prokluzovat,neheldě na zničení ložiska,ktery se pořád točí na přitlačáku.Pokud se mýlím tak mě opravte.

Napsal: úte led 26, 2010 10:06
od Saša
hush píše:Pokud se mýlím tak mě opravte.
Nemýlíš se , je to tak . Mezi tyčkou která trčí z pracovního spojkového válečku a pákou spojky MUSÍ být vůle cca 3-5mm ! Jinak dojde k tomu co popsal hush . Je to to jediné co se na Lada spojce nastavije .

mam problem s LPG na nive 1.7i

Napsal: pon úno 01, 2010 20:27
od Jan Beres
zdravím mam problem s lpg na nive 1.7i nedokaze mi udrzat volnobech po nastartovani ma velmy slaby potlak neviemi niekto poradit ako ho zdvyhnut bez toho aby som znizil privod vzduchu v sani ?