Stránka 1 z 2

Sdružený přepínač, relátka...

Napsal: čtv bře 24, 2005 11:51
od JeD
Ahoj,
mám špatný kontakt v přepínači světel, často se mi stane, že po přepnutí tlumené/dálkové zhasne všechno, což občas moc nepotěší :) Dá se ten přepínač rozebrat a očistit kontakty, nebo je to na výměnu? Nový stojí 666.- a to mi přijde celkem dost. Ale je pravda, že bych tam dal rovnou třípáčkový, ty stěrače na tlačítku na palubce jsou občas dost z ruky.
Dál chci prohodit světla, klasické za halogeny, zapojily byste je přes relátka, nebo jenom přes přepínač? Pravd. si pořídím příd. dálkové (aby při problikávání lidí před přechodem nemuseli přemejšlet, jestli je fakt pouštim, nebo jestli mám bordel v elektrice :) no a 4*55W by už relátka chtělo, ne?
A poslední věc, nemám zpátečkové světlo, auto je z roku 74, je v převodovce stopro ten závit na čidlo, nebo to nemám řešit a zapojit si to na vypínač? Díky za odpovědi... JeD

Napsal: čtv bře 24, 2005 12:12
od Wolf
Rozebirani toho prepinace se tady jiz resilo, nekdy tehdy psal, ze to jde, ale ja bych se do toho nepoustel. Zapojenim svetel na relatka se nic nezkazi, novejsi auta uz maji pres relatka vsechno. Ale pridavna svetla, at jiz dalkova, ci mlhova by se mely zapojit pres samostatna relatka. V prevodovkach starsich typu je jenom predlity otvor bez zavidu, dira se musi dovrtat a vyrezat zavit. W.

Napsal: čtv bře 24, 2005 12:55
od Luděk Musil
Tak tak, rozebrat to jde, ale skládání je jako 3D puzzle, taky jsem to dělal (měl jsem vytavený kontakt na dálkové světlo) a to skládání . . :( . . . no, nic moc. Lepší je sehnat nějakou starší třípáčku.
Halogeny rozhodně doporučuju a relátka k nim samosebou taky.
A zapojení stěračů z přepínače vedle světel do třípáčky? To jsem ještě nedělal, ale určitě to půjde. L.

Napsal: úte dub 05, 2005 10:04
od Krwel
Pokud shanis ty packy,tak se mi doma nejaky valej. Pokud bys je chtel napis na SZ. Mam jak se 3 polohama na svetla, tak se 2.
Relatka bych tam urcite dal, zamezis tim opaleni kontaktu pracve v tech packach, jak tu povidal Ludek :D . Na pridavny svetla pak urcite relatka. Prepojit sterace si myslim, ze nebude takovej problem.

Napsal: stř dub 06, 2005 07:06
od Patrac
Krwel píše:Pokud shanis ty packy,tak se mi doma nejaky valej. Pokud bys je chtel napis na SZ. Mam jak se 3 polohama na svetla, tak se 2.
Relatka bych tam urcite dal, zamezis tim opaleni kontaktu pracve v tech packach, jak tu povidal Ludek :D . Na pridavny svetla pak urcite relatka. Prepojit sterace si myslim, ze nebude takovej problem.
Ty páčky jsem sháněl taky, ale proto, že mi vadilo, že se mi nevrací blinkry při zatočení.Už jsem si na to zvyknul. Ale kdyby to někdo měl za nějaký drobný penis :lol: Tak bych si je asi odkoupil. Nový segment v brně přijde na bratru 890 kč. To je dost. To raději budu blinkry vracet ručně celej zbytek života mýho nebo života auta... :!:

Napsal: stř dub 06, 2005 07:21
od Drobek81
Pátrač píše: Ty páčky jsem sháněl taky, ale proto, že mi vadilo, že se mi nevrací blinkry při zatočení.Už jsem si na to zvyknul. Ale kdyby to někdo měl za nějaký drobný penis :lol: Tak bych si je asi odkoupil. Nový segment v brně přijde na bratru 890 kč. To je dost. To raději budu blinkry vracet ručně celej zbytek života mýho nebo života auta... :!:
Jo ten prepinac je docela drhej, jestli tam mas ale tri polohovej na svetla tak tech budu mit doma asi vic(vzdycky schovavam zasadne jen to co neodchazi :roll: )

Napsal: stř dub 06, 2005 07:28
od Patrac
Drobek81 píše:
Pátrač píše: Ty páčky jsem sháněl taky, ale proto, že mi vadilo, že se mi nevrací blinkry při zatočení.Už jsem si na to zvyknul. Ale kdyby to někdo měl za nějaký drobný penis :lol: Tak bych si je asi odkoupil. Nový segment v brně přijde na bratru 890 kč. To je dost. To raději budu blinkry vracet ručně celej zbytek života mýho nebo života auta... :!:
Jo ten prepinac je docela drhej, jestli tam mas ale tri polohovej na svetla tak tech budu mit doma asi vic(vzdycky schovavam zasadne jen to co neodchazi :roll: )
Nechápu jak třípolohovej???? Snad jako jedna poloha když fungujou potkávačky a jedna když dálkový, plus posun dozadu pro světelnou hukačku.. Jinou polohu tam nemám. Ale mám v pytli tu druhou stranu. Blinkry.

Napsal: stř dub 06, 2005 07:58
od Luděk Musil
:D :D :D Je vidět, jak toho ještě málo znáš o vozech této světové značky :D :D :D . Sorry, to bylo jen takové přátelské poplácání po rameni.
Vozidla první řady (2101, 02, 03, 06) mají dvoupolohový vypínač (tedy On a Off) a sdružený přepínač pod volantem má 3 polohy (tedy obrysovky, tlumený, dálkový)
Vozidla hranaté řady (2104, 05, 07) mají třípolohový vypínač (tedy Off, obrysovky, hlavní) a sdružený přepínač pod volantem má jen 2 polohy (tedy tlumený a dálkový).
Tolik o sdruženém přepínači pod volantem (a to ani nemluvím o tom, že zcela první modely neměly páčku na pravé straně-stěrač - místo toho byl přepínač na palubní desce). L.

Napsal: stř dub 06, 2005 11:11
od Myso
neviem nakolko to je origos, ale honza ma v 07cke 3polohovy pod volantom a ja som mal v 053 to iste(o jej originalite ale pomlcim...).

Napsal: stř dub 06, 2005 11:36
od Jelda
Ja mam v 21044 take tripolohovy pod volanten a v 2104 jsem ho mel take.

Napsal: stř dub 06, 2005 11:53
od Luděk Musil
Opět mi to začíná připadat "co měli - dali". Já měl taky v této nové 07 dvoupolohový a měnil jsem ho za třípolohový (ale jen proto, že ten třípolohový mi vyhovuje víc).
Kdoví, jestli to zase není rozlišený nějakým datem výroby :?: . L.

Napsal: stř dub 06, 2005 14:39
od Marlosk
Já vám jenom řeknu, že tyhle přepínače jsou pěkný svině. Teďka když mi nešly stěrače jsem si mooooc oddychnul, když jsem zjistil, že odešel jen cylovač. V těch páčkách se radši nehrabu, když nemusím. :!:

Napsal: pát dub 22, 2005 19:07
od MZ
Luděk Musil píše:Opět mi to začíná připadat "co měli - dali". Já měl taky v této nové 07 dvoupolohový a měnil jsem ho za třípolohový (ale jen proto, že ten třípolohový mi vyhovuje víc).
Kdoví, jestli to zase není rozlišený nějakým datem výroby :?: . L.
Nejspíš je to tak, mám dvě 2105 a každá to má jinak. Jiné jsou ovšem i přístroje v palubce - 2105 rv 1986 má 2polohy pod volantem a 6 kontrolek uprostřed palubky+voltmetr - 2105 rv1984 má 3 polohy na světla pod volantem , 4 kontrolky a teploměr uprostřed palubky.

Napsal: čtv kvě 04, 2006 11:10
od Dobi
Souhlasím s L. Musilem i s MZ. Já jsem u své 05 (R. V. 85) měnil 2pol. spínač a 3pol. přepínač světel za 3pol. spínač a 2pol. přepínač a z toho důvodu, že při razantnějším přepnutí z dálkových na potk. se mi párkrát podařilo zhasnout až na obrysovky. Je to určitě věcí názoru, ale zajímavé je to, že i přes očekávané ev. úpravy el. zapojení se nic takového nekonalo. Jen jsem prostě přehodil výše popis. spínače a přepínače, zapnul světla a čekal, co se bude dít. Vše funguje, jak má. Že by univerzální kabeláž nebo sovětská intuice?

Napsal: čtv kvě 04, 2006 11:51
od MZ
Dobi píše:Souhlasím s L. Musilem i s MZ. Já jsem u své 05 (R. V. 85) měnil 2pol. spínač a 3pol. přepínač světel za 3pol. spínač a 2pol. přepínač a z toho důvodu, že při razantnějším přepnutí z dálkových na potk. se mi párkrát podařilo zhasnout až na obrysovky. Je to určitě věcí názoru, ale zajímavé je to, že i přes očekávané ev. úpravy el. zapojení se nic takového nekonalo. Jen jsem prostě přehodil výše popis. spínače a přepínače, zapnul světla a čekal, co se bude dít. Vše funguje, jak má. Že by univerzální kabeláž nebo sovětská intuice?
Myslím si spíš, že to bude inovace, co neměla moc bolet. Prostě i při návrhu počítali s tím, že změní počty poloh, ale při zachování stávající elektroinstalace :) Takže změna se týkala jen v toho, že montujícímu Ivanovi strčili do ruky jiný vypínač a páčky...