Ethanol E85
Moderátor: Moderátoři
Re: Ethanol E85
Minuly rok som cestou z Bratislavy natankoval v Rimavskej Sobote prave ten fuel saver. A bolo to poznat...najmä cestou cez Sorošku. Na UA benzin to šlo lepšie.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Ethanol E85
Jakoooo, jistej fakt je, že ty problémy po natankování "čistícího" benzínu můžou být způsobený tím, že to furt jezdéí na sračky a pak se to propláchne, čili je problém, ale furt to nic nemění na tom, že i pumpy s nepříliš dobrou reklamou můžou tankovat (dokonce musí) normální palivo. Respektive šlo by to pomalu na debatu "cena/výkon".
Re: Ethanol E85
Jo Shell V-power se mi taky osvědčil auto bylo spokojenější a vzhledem k tomu, že to žralo méně při stejném výkonu, tak to vyšlo cenově nastejno s normálním benzínem protože člověk prostě ujel víc.
Re: Ethanol E85
Ja vam neviem s tym Shell benzinom...Na Slovensku sice tankujem raz za uhorsky rok, ale kolkokrat som natankoval Shell, tak na mojej slabomyselnej 40kw sa to vyrazne prejavilo. Taktiez na 2105 1,7k, ked este jazdila. A vsimol si to aj moj svagor a dalsi znamy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ethanol E85
Cory, měl jsi štěstí na dobrý benzín. Shell má i franšízový pumpy a tam je to pak něco.....
Celkově jezdím už více než 5 let na víceoktanový benzín (s Fiatem, Lada jen vozím trvale tak 8 litru benzínu a nedokážu změřit spotřebu-ani se o to nesnažím. Po 2 letech 100 oktan vyjedu a naliju nových asi 8 litrů) - rezerva, kdyby došlo LPG. Nejdříve OMW, zkoušel jsem i Shell. Nakonec jsem přešel na Vervu. Někdo psal v diskusi o benzínech, že Verva jede nepatrně líp, než OMW. Dvakrát jsem střídal při tankování OMW a Vervu 100 i když má mít o 2 oktany méně a opravdu to nepatrně lépe jelo na Vervu (asi lepší aditivum). Bylo to asi před 3 lety, kdy zároveň začala být verva o 1 Kč levnější. Nájezd km na oba dva mám u Fiata stejný.
Největší markant jsem poznal v začátcích před těmi 5 lety, kdy jsem zkoušel ještě u F126p jezdit na OMW 100 oktan. Natural 95 v zimě u studeného motoru cukal asi kvuli biosložce natankovaný u jakékoliv pumpy. Auto bylo vzorově udržované jedním šikovným mechanikem a mnou, cívka, karbec i rozdělovač nové. Dříve na super 96 jezdil F126p nejlépe ze všech benzinů, ale ten byl olovnatý a aspoň 14 let se už nevyrábí. Našel jsem i jednu pumpu Shell, kde mi u N95 mlátily ventily v celém spektru otáček a motor ani moc nejel, asi o 20% vyšší spotřeba. Mlácení ventilů si všiml i kolega v práci, který stál vedle auta když jsem odjížděl. Druhý člověk mi to říklal, když jsem ho přemisťoval pro jeho auto k autoservisu. Další nádrž natankovaná jinde a auto jelo s ohledem na malucha "relativně tiše" a ok. Další nádrž zase u té samé pumpy Shell a problém se opakoval. Bylo to cca půl roku po generálce rozvodů. Od té doby jsem s Shellem definitivně skončil. Později jsem zjistil, že je to pumpa Shell v pronájmu a benzín kupují kdoví kde a nebo ho něčím pančují - to si vyberte jak kdo chcete.
Ale zpátky k N95 a 100 oktan v F126p maluchu. V zimě -20 stupňů a studený motor nemá cukání jako měl na N95 (jako dlouhá léta předtím na N95 s biosložkou) a znatelně lépe jede. V mrazech startuje ne obrazně na 1 otáčku, ale 1/2 až 3/4 otáčky motoru. spotřeba mi klesla o 10 % a rozdíl ceny byl a stále je 4-5% ceny. Takže kromě toho že to lépe jede, tak když to nehoním, tak s Vervou oproti jakýmukoliv N95 jsem "vydělával = šetřil" 5%. Skladovatelnost Vervy je udávána 1 rok, u N95 3 měsíce. Mnohým se i při několikerém tankování neobnoví starý benzín (zbytky benzínu při dotankování) a nádrž se zasírá z biosložek. Víceoktanové benziny mají biosložku nahrazenou syntetickou složkou. To je celý.
Modernější auta která mají lepší elektroniku, která upravuje jízdní parametry aktuálnímu stavu nemá tolik znatelný rozdíl v jízdě mezi N95 a lepším benzínem, nebo víceoktanovým. Proto spousta lidí tvrdí, že je jedno na co jedou. Na tak jednoduchém autu jakým byl F126P ty bylo cítit, slyšet i znát za jízdy. Kdybych řekl, že jsem si připadal, že jsem poznal u F126p mezi jakýmkoliv N95 (už s biosložkou) od jakékoliv značkové pumpy a Verva100 rozdíl ve výkonu skoro 20%, tak to ani moc není nadsázka.
Před léty, když občas na zimu táta přidával do benzínu obyčejný technický líh na pohlcení vody (cca 0,2 litru lihu na nádrž), tak celková spotřeba stoupla cca o 0,5 litru / 100 km. Toho jsem si všiml opakovaně i při dalších tankováních. U F126p jsem stejný experiment zkoušel v létě přidáním 0,2 litru lihu na nádrž a taky mi stoupla spotřeba cca o necelých 0,5 litru na 100 km.
Spolužák ze školy mi na srazu vyprávěl, jak kdysi ničil Š120, když jezdil jen na samotný technický líh bez přídavku benzínu jen proto, že ho měl k dispozici. Musel zvětšit hodně předstih, aby auto nastartovalo a vůbec jelo. Pohyboval se, větší zrychlení bylo prakticky nemožné, jak mi to popisoval, ale jelo to. Jezdil úplně zadarmo. Po asi 20 tkm oddělal motor. Koupil další Š 120 a stejným způsobem po pár tkm oddělal další motor. Auta, nebo samotné motory sháněl tak levně, že neuvažoval, že by měl něco investovat do paliva.
Podle těchto zkušenností - líh, biolíh (včetně Babišova lektvaru) a cokoliv podobného mi připadá jako příměs, nebo palivo, které ve spalovacím motoru nemá naprosto vůbec co dělat. Mnozí odborníci se na tom shodli už dávno, že biosložky jsou zkáza motoru.
V současnosti již delší dobu používám jen Benzinu Verva100 a mezi jednotlivým tankováním za celou dobu nepoznám rozdíl. (Verva 100 se nevyrábí tady, ale dováží jako premiový benzín z Rakouska).Mezi N95 a Verva 100 je znát rozdíl v akceleraci i na poslech, ale výrazně menší, než u F126p. Samozřejmě LPG je LPG, ale to mám jen u Lady, u Fiata ne.
Všeobecně se ví, že čím novější auto, tím výrazněji ovlivňuje životnost motoru a jeho komponent kvalita paliva. Líh je odjakživa ethanol. Teď z toho dělají vědu a má se na něj jezdit....? ? ? Ve výsledku má prospěch z mnoha podobných experimentů jen automobilový průmysl jako takový (nebudu rozebírat).
Když to někomu pojede, může do nádrže třeba plivnout, nebo jezdit na moč, je to přece jeho věc a JEHO auto.
Celkově jezdím už více než 5 let na víceoktanový benzín (s Fiatem, Lada jen vozím trvale tak 8 litru benzínu a nedokážu změřit spotřebu-ani se o to nesnažím. Po 2 letech 100 oktan vyjedu a naliju nových asi 8 litrů) - rezerva, kdyby došlo LPG. Nejdříve OMW, zkoušel jsem i Shell. Nakonec jsem přešel na Vervu. Někdo psal v diskusi o benzínech, že Verva jede nepatrně líp, než OMW. Dvakrát jsem střídal při tankování OMW a Vervu 100 i když má mít o 2 oktany méně a opravdu to nepatrně lépe jelo na Vervu (asi lepší aditivum). Bylo to asi před 3 lety, kdy zároveň začala být verva o 1 Kč levnější. Nájezd km na oba dva mám u Fiata stejný.
Největší markant jsem poznal v začátcích před těmi 5 lety, kdy jsem zkoušel ještě u F126p jezdit na OMW 100 oktan. Natural 95 v zimě u studeného motoru cukal asi kvuli biosložce natankovaný u jakékoliv pumpy. Auto bylo vzorově udržované jedním šikovným mechanikem a mnou, cívka, karbec i rozdělovač nové. Dříve na super 96 jezdil F126p nejlépe ze všech benzinů, ale ten byl olovnatý a aspoň 14 let se už nevyrábí. Našel jsem i jednu pumpu Shell, kde mi u N95 mlátily ventily v celém spektru otáček a motor ani moc nejel, asi o 20% vyšší spotřeba. Mlácení ventilů si všiml i kolega v práci, který stál vedle auta když jsem odjížděl. Druhý člověk mi to říklal, když jsem ho přemisťoval pro jeho auto k autoservisu. Další nádrž natankovaná jinde a auto jelo s ohledem na malucha "relativně tiše" a ok. Další nádrž zase u té samé pumpy Shell a problém se opakoval. Bylo to cca půl roku po generálce rozvodů. Od té doby jsem s Shellem definitivně skončil. Později jsem zjistil, že je to pumpa Shell v pronájmu a benzín kupují kdoví kde a nebo ho něčím pančují - to si vyberte jak kdo chcete.
Ale zpátky k N95 a 100 oktan v F126p maluchu. V zimě -20 stupňů a studený motor nemá cukání jako měl na N95 (jako dlouhá léta předtím na N95 s biosložkou) a znatelně lépe jede. V mrazech startuje ne obrazně na 1 otáčku, ale 1/2 až 3/4 otáčky motoru. spotřeba mi klesla o 10 % a rozdíl ceny byl a stále je 4-5% ceny. Takže kromě toho že to lépe jede, tak když to nehoním, tak s Vervou oproti jakýmukoliv N95 jsem "vydělával = šetřil" 5%. Skladovatelnost Vervy je udávána 1 rok, u N95 3 měsíce. Mnohým se i při několikerém tankování neobnoví starý benzín (zbytky benzínu při dotankování) a nádrž se zasírá z biosložek. Víceoktanové benziny mají biosložku nahrazenou syntetickou složkou. To je celý.
Modernější auta která mají lepší elektroniku, která upravuje jízdní parametry aktuálnímu stavu nemá tolik znatelný rozdíl v jízdě mezi N95 a lepším benzínem, nebo víceoktanovým. Proto spousta lidí tvrdí, že je jedno na co jedou. Na tak jednoduchém autu jakým byl F126P ty bylo cítit, slyšet i znát za jízdy. Kdybych řekl, že jsem si připadal, že jsem poznal u F126p mezi jakýmkoliv N95 (už s biosložkou) od jakékoliv značkové pumpy a Verva100 rozdíl ve výkonu skoro 20%, tak to ani moc není nadsázka.
Před léty, když občas na zimu táta přidával do benzínu obyčejný technický líh na pohlcení vody (cca 0,2 litru lihu na nádrž), tak celková spotřeba stoupla cca o 0,5 litru / 100 km. Toho jsem si všiml opakovaně i při dalších tankováních. U F126p jsem stejný experiment zkoušel v létě přidáním 0,2 litru lihu na nádrž a taky mi stoupla spotřeba cca o necelých 0,5 litru na 100 km.
Spolužák ze školy mi na srazu vyprávěl, jak kdysi ničil Š120, když jezdil jen na samotný technický líh bez přídavku benzínu jen proto, že ho měl k dispozici. Musel zvětšit hodně předstih, aby auto nastartovalo a vůbec jelo. Pohyboval se, větší zrychlení bylo prakticky nemožné, jak mi to popisoval, ale jelo to. Jezdil úplně zadarmo. Po asi 20 tkm oddělal motor. Koupil další Š 120 a stejným způsobem po pár tkm oddělal další motor. Auta, nebo samotné motory sháněl tak levně, že neuvažoval, že by měl něco investovat do paliva.
Podle těchto zkušenností - líh, biolíh (včetně Babišova lektvaru) a cokoliv podobného mi připadá jako příměs, nebo palivo, které ve spalovacím motoru nemá naprosto vůbec co dělat. Mnozí odborníci se na tom shodli už dávno, že biosložky jsou zkáza motoru.
V současnosti již delší dobu používám jen Benzinu Verva100 a mezi jednotlivým tankováním za celou dobu nepoznám rozdíl. (Verva 100 se nevyrábí tady, ale dováží jako premiový benzín z Rakouska).Mezi N95 a Verva 100 je znát rozdíl v akceleraci i na poslech, ale výrazně menší, než u F126p. Samozřejmě LPG je LPG, ale to mám jen u Lady, u Fiata ne.
Všeobecně se ví, že čím novější auto, tím výrazněji ovlivňuje životnost motoru a jeho komponent kvalita paliva. Líh je odjakživa ethanol. Teď z toho dělají vědu a má se na něj jezdit....? ? ? Ve výsledku má prospěch z mnoha podobných experimentů jen automobilový průmysl jako takový (nebudu rozebírat).
Když to někomu pojede, může do nádrže třeba plivnout, nebo jezdit na moč, je to přece jeho věc a JEHO auto.
Re: Ethanol E85
Koho zajímá problematika kvality benzínů, ať si koupí aktuální Svět motorů. Je tam velký test benzínů. Čistě teoreticky, pokud si zítra v práci vzpomenu a vezmu ho domů, tak bych to mohl oscanovat.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Re: Ethanol E85
Vzpomen si prosimIvo píše:Koho zajímá problematika kvality benzínů, ať si koupí aktuální Svět motorů. Je tam velký test benzínů. Čistě teoreticky, pokud si zítra v práci vzpomenu a vezmu ho domů, tak bych to mohl oscanovat.
VAZ 2104 1.3 1989
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol E85
V tom světě motoru se došlo k jednoduchému závěru, všechna paliva jsou použitelná, nejlepší je Benzina a Agip (který ale změní vlastníka)
Ta Benzina vyšla tak, že je jedno, jestli si natankuju jejich N95 nebo Verva95. O biosložce ani slovo, kromě uvedení poměru Etanolu v testovaných palivech.
Ovšem na konci článku je zmínka, že za měsíc vyjde test 100oktanových benzínů, na ten jsem zvědav, protože se na nákup Vervy 100 a aplikaci do všech délestojících aut chystám už delší dobu. Problém je dostupnost benzínky, kde to mají. Musím porychtovat nějaký kanystry, ta nejbližší benzínka je dostupná autem buď z dálnice nebo zezadu od auta asi 50metrů pěšky
Ta Benzina vyšla tak, že je jedno, jestli si natankuju jejich N95 nebo Verva95. O biosložce ani slovo, kromě uvedení poměru Etanolu v testovaných palivech.
Ovšem na konci článku je zmínka, že za měsíc vyjde test 100oktanových benzínů, na ten jsem zvědav, protože se na nákup Vervy 100 a aplikaci do všech délestojících aut chystám už delší dobu. Problém je dostupnost benzínky, kde to mají. Musím porychtovat nějaký kanystry, ta nejbližší benzínka je dostupná autem buď z dálnice nebo zezadu od auta asi 50metrů pěšky
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Ethanol E85
Vliv biosložky se už teď z pochopitelných politicko-ekonomických důvodů dále zmiňovat nebude. Odborníci už o ní v minulých letech hovořili a psali až moc. Ten největší průser teprve přichází se zvětšováním jeho poměru v benzínu. Proto bude ticho.
Re: Ethanol E85
Teepee,
tady se dá pohledat po zadání parametrů nejbližší pumpa. http://www.benzina.cz/CS/najit-stanici/ ... /main.aspx
Na kanystry pozor při vylévání, vždy se v nich najde nějaký bordel, uloupne barva a podobně. Kdysi jsem měl drátěnou ultrajemnou síťovinu (jemnější jsem už předtím ani potom neviděl) nasunutou na trubku vně a zajištěnou O kroužky. Po tom co mi jeden kroužek při vyndavání z hrdla nádrže sklouznul do nádrže jsem sítko přestal používat.
Nalévám bez sítka pomalu a ke konci ještě pomaleji. Většinou v něm nechávám pokaždé tak půl litru, aby ten bordel zůstal na dně kanystru. I tak se jednou za čas při čištění kanystru vždycky divím co se na dně všechno najde. Většinou jemný bordel a šlupky vnitřní origo barvy. Kanystr se čistí přece jen lépe než nádrž. V nádrži pak ani po mnoha letech při čištění nenajdeš prakticky žádný kal, až jsem sám nevěřil. U současné Lady jsem čistil nádrž poprvé až po 17 letech a i tak byla nádrž neuvěřitelně čistá. U fiata jsem čistil asi 2x a při používání kanystrů pokaždé 20x tolik zbytků, než u Lady. Ten se do nádrže dostává nejvíc právě při přelévání a z kanystrů, proto kanystr už používám minimálně.
tady se dá pohledat po zadání parametrů nejbližší pumpa. http://www.benzina.cz/CS/najit-stanici/ ... /main.aspx
Na kanystry pozor při vylévání, vždy se v nich najde nějaký bordel, uloupne barva a podobně. Kdysi jsem měl drátěnou ultrajemnou síťovinu (jemnější jsem už předtím ani potom neviděl) nasunutou na trubku vně a zajištěnou O kroužky. Po tom co mi jeden kroužek při vyndavání z hrdla nádrže sklouznul do nádrže jsem sítko přestal používat.
Nalévám bez sítka pomalu a ke konci ještě pomaleji. Většinou v něm nechávám pokaždé tak půl litru, aby ten bordel zůstal na dně kanystru. I tak se jednou za čas při čištění kanystru vždycky divím co se na dně všechno najde. Většinou jemný bordel a šlupky vnitřní origo barvy. Kanystr se čistí přece jen lépe než nádrž. V nádrži pak ani po mnoha letech při čištění nenajdeš prakticky žádný kal, až jsem sám nevěřil. U současné Lady jsem čistil nádrž poprvé až po 17 letech a i tak byla nádrž neuvěřitelně čistá. U fiata jsem čistil asi 2x a při používání kanystrů pokaždé 20x tolik zbytků, než u Lady. Ten se do nádrže dostává nejvíc právě při přelévání a z kanystrů, proto kanystr už používám minimálně.
Re: Ethanol E85
Možná by bylo tedy lepší přejít na kanystr plastový
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Ethanol E85
Ted jsem z plastovyho kanystru vymejval taky pekny svinstva, opravdu netusim kde se tam ty veci berou..
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Ethanol E85
Svinstvo je ve všem, včetně nalejvaných olejů, mrkněte po třetím kole na dno kanystru. To nějak moc řešíte, ne? Prach je všudypřítomný a cestičku si vždy najde. Stejně to všechno jednou zrezne .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Ethanol E85
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
-
- Příspěvky: 526
- Registrován: sob led 14, 2012 13:33
Re: Ethanol E85
Vemte ženě silonky, uvažte je na trychtář z petky a nemusíte nic řešit
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl