Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou.. + Š1203
Moderátor: Moderátoři
Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou.. + Š1203
Už je to nějaký ten měsíc, na dílně se chystáme na servis Jaguára, večer koukám na inzeráty a do oka mi padl čerstvý inzerát na velmi zaprášeného Jaguára XJ12 V12 5,3l rok 1980, za velmi slušné peníze, běžnou cenu pěkného nedokonalého Žigulíka. Ruplo mi tedy v kouli, ráno volám prodávajícího a že ihned vyrážím. S prodávajícím jsem probral stav - neznámý, 14 let stál, před odstávkou pojízdný a vzhledem k vytížení prodávajícího jsme se domluvili na druhý den ráno. Druhý den ráno netrpělivě volám, zda mne někdo nepřeplatil a jsem ujištěn, že mohu s odtahovkou vyrazit. Chlapi u něj na dílně prý o všem ví, kdyby tam zrovna nebyl, pomohu mi to obhlédnout a naložit a on zatím dorazí. Nicméně ale že tam určitě bude. Startuju odtahovku a jedeme. Za cca 20min. mi volá vytočený prodávající, dojel na dílnu a borci mu oznámili, že tam byl kupec, Jaguara naložil, odjel a prachy jsou na stole. Já taky vytočenej, prodávající vytočenej, auto bylo bez papírů, smlouva načmáraná tak že nešla přečíst. Otáčím to tedy nasraně zpátky. Dojedu na dílnu a opět mi volá prodávající, že se konečně dovolal tomu podvodníkovi, co ho připravil o auto, dohádal se s ním s tím, že jemu auto prodat nechtěl a že je to podvod. Ten týpek prej spustil, že toto není slušné jednání a že mu 5 táců přidá. Ale že auto nikam zpátky neveze. Nakonec hádka skončila tím, že prodávající bere svoji odtahovku, borce z dílny, policajty a jedou si pro auto. Na toto týpek vyměkl a že auto doveze zpět. Během našeho hovoru se Jaguar objevil zpět a že já tedy mohu pro něj vyrazit. Na toto téma Jakub prohlásil "já bych se vůbec nedivil, kdyby to byl Krpálek". Po příjezdu na místo se prodávajícího ptám, co to bylo za podvodníka... cituji "takovej mladej arogantní kretén, černý delší vlnitý vlasy, bílá dodávka s podvalem". Hmm ... tak tento Jaguar chvíli cestoval klasikou. Nakonec jsme se dopátrali i jak to všechno vzniklo. Pan cestujklasikou od prodávajícího bral v minulosti nějaké díly. Následně volal na Jaguara a dozvěděl se, že pro něj přijede mezi 8-10h. zájemce. Takže vyrazil dřív, věděl kam jede a tak byl na místě v 7:30h. Chlapi z dílny věděli, že pro Jaguara má někdo přijet, takže to podezřelé nebylo a Jaguar byl fuč. Klobouk dolů před prodávajícím, že to nenechal být.
Všem tedy doporučuji dávat si při koupi i prodeji vozu pozor. Svět je plný podvodníků, překupníků, nečestných lidí... cestování klasikou může i pěkně bolet.
Fotky zde: https://vasator.rajce.idnes.cz/Jaguar_XJ12/
Všem tedy doporučuji dávat si při koupi i prodeji vozu pozor. Svět je plný podvodníků, překupníků, nečestných lidí... cestování klasikou může i pěkně bolet.
Fotky zde: https://vasator.rajce.idnes.cz/Jaguar_XJ12/
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
No to mi posol bulvu. Tak gratuluju, v interiéru to dokonce vypadá o chlup líp než ve Vestě tak ať to jezdí (předpokládám, že v tomto parametru asi s Vestou srovnávat nebudeme, že ...)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
K čemu ti taková obluda?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
Řeknu ti, že nic takového nelze vymyslet, to se musí prožít.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
nadherne auto se solidni motorizaci. jen asi kvalita nebude uplne nejlepsi. muj sef si v 90tych letech podobneho Jaguara 12ti valec koupil a to zcela noveho. po roce ho prodal , auto stalo skoro porad v servisu. snad to s tou kvalitou jeste v roce 1980 nebylo tak hrozne...
stary anglicky design je opravdova automobilova paradicka! tak at auto dela jen radost!
stary anglicky design je opravdova automobilova paradicka! tak at auto dela jen radost!
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
Pokud má už i Jaguár problém s kvalitou-výdrží....kam ten svět spěje...... To už výdrž "naší" klasiky (Žigulů) bude asi skvělejší....
Tedy nějak u Jaguára, Rolse... bych tyto problémy nečekal. Víme, že komerční Méďa už také není ono...
Tedy nějak u Jaguára, Rolse... bych tyto problémy nečekal. Víme, že komerční Méďa už také není ono...
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
Realita je bohužel taková, že renomé mnoha britských značek těží jen z hluboké a dávné minulosti. Velice mizerná spolehlivost zejména Roverů, Jaguárů a Lotusů je přímo vyhlášená. Po pravdě, nevím jak teď, ale v 80-tých a počátku 90-tých let to byla tragédie. Ne nadarmo se říkalo, že Jaguar si může dovolit opravdu jen velmi movitý člověk. Musí totiž vždy mít dva. Jedním jezdí a druhý je v servisu. Tohle jsem si nevymyslel. Tohle se běžně říkalo na ostrovech, kde jsem to právě slyšel.
Poslední opravdu vysoce spolehlivý Jaguar byl Jaguar Mk.2, později značený jako Jaguar 240, resp. 340. Poté to začalo jít se spolehlivostí pomaličku s kopce a v osmdesátkách to dosáhlo dna. Důkazem toho je, že v tomhle období prodeje britských značek prudce klesaly. Je to fakt škoda, protože zrovna XJ řada, zejména ve druhé polovině své produkce, se mě vždy moc líbila.
Potvrzením špatné spolehlivosti britských aut je třeba známý seriál Profesionálové s Bodiem a Doylem. Jak dobře víte, všichni v seriálu jezdí Fordy. Když se ale seriál začal natáčet, filmaři si nejprve vybrali domácí Rovery, Leylandy, Triumphy a pár dalších jednotlivých kusů od jiných britských značek. Během filmování se ale hned od počátku u všech aut potýkali s obrovským množstvím závad. Na to promptně zareagoval právě Ford, který filmařům nabídl svá auta a záruku, že v případě prostoje filmování z důvodu poruchy, všechny náklady uhradí. No a tak se něteré už natočené scény přetočily s Fordy a legenda Doyle, Bodie, Cowley a Ford Escort RS2000/Capri/Granada byla na světě.
Poslední opravdu vysoce spolehlivý Jaguar byl Jaguar Mk.2, později značený jako Jaguar 240, resp. 340. Poté to začalo jít se spolehlivostí pomaličku s kopce a v osmdesátkách to dosáhlo dna. Důkazem toho je, že v tomhle období prodeje britských značek prudce klesaly. Je to fakt škoda, protože zrovna XJ řada, zejména ve druhé polovině své produkce, se mě vždy moc líbila.
Potvrzením špatné spolehlivosti britských aut je třeba známý seriál Profesionálové s Bodiem a Doylem. Jak dobře víte, všichni v seriálu jezdí Fordy. Když se ale seriál začal natáčet, filmaři si nejprve vybrali domácí Rovery, Leylandy, Triumphy a pár dalších jednotlivých kusů od jiných britských značek. Během filmování se ale hned od počátku u všech aut potýkali s obrovským množstvím závad. Na to promptně zareagoval právě Ford, který filmařům nabídl svá auta a záruku, že v případě prostoje filmování z důvodu poruchy, všechny náklady uhradí. No a tak se něteré už natočené scény přetočily s Fordy a legenda Doyle, Bodie, Cowley a Ford Escort RS2000/Capri/Granada byla na světě.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
Tento typ Jaguára jezdil i ve, námi známém, filmu Osmy, řidičem byl pan Trojan. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
No, pane, tomu se u nás říká dospělý auto. Pěkný kousek.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
Krásný auto. Ale je to opravdu pro někoho, kdo má zázemí a opraví si to sám.
Jinak ten prodávající byl na naše poměry nebývale čestný člověk.
Jinak ten prodávající byl na naše poměry nebývale čestný člověk.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
Pekný križník, nech robí radosť a ožije, život napíše najlepšie príbehy
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
Asi jsem Ti to na srazu u stánku neřekl, tak teď: Ať Ti dělá Vašku radost.
A ten příběh, to je z jedné strany moc pěkné a dobrá sranda, ale z druhé moc ošklivé. Cestuj klasikou, , to je prostě klasika, auto je prostor pro lumpárny různých druhů.
A ten příběh, to je z jedné strany moc pěkné a dobrá sranda, ale z druhé moc ošklivé. Cestuj klasikou, , to je prostě klasika, auto je prostor pro lumpárny různých druhů.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
třikrát doprd..le , takovej dlouhej článek jsem napsal a ono to zmizlo!!!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
S Vestou se to moc srovnávat nedá, ale když se mi složíte na benzín, dorazím na sprinty Motor je ještě starý typ XJ12, 300 koní a pěkně tlačí do sedaček V roce 81 udělali úpravu spalovacího prostoru, aby snížili spotřebu z cca 30l na 15l. Spotřeba sice klesla, ale motor ztratil dynamiku, výkon a hřeje se jako kráva.
Klobouk dolů před prodávajícím, že se zachoval tak jak se zachoval. A to mi ještě slevil, že jsem se musel vracet. Při podpisu smlouvy jsme následně zjistili, že jsme se narodili ve stejný den a měsíc . Nicméně myslím si, že nakonec tak čestný stejně nebyl. Na můj dotaz, jestli před odstavením motor běžel tak jak má totiž tvrdil, že po dovozu běžel nepravidelně, ale po výměně svíček už šlapal hezky. Celé to je ale blbost. Když jsme motor (po 14ti letech odstávky) zprovozňovali, naskočil prvně na 4 válce a začala téct jedna ze dvou nádrží. Přepojil jsem to tedy na kanystr a jedeme dál. Apropo, padne tam 11l motorového oleje! Prošli jsme vstřikovače - ano, tento motor má již řídící jednotku a elektrické vstřikovače a následně motor naskočil na 6 válců. V ten moment bratránek prohlásil "dobrý, už máš XJ6" . Následně jsme celý den nemohli přijít na to, proč jede pouze jedna řada vidlicového motoru. Prošli jsme všechno možné a následně jsem se doměřil až k relátku vstřikovačů. Nějaký blb vyměnil 5ti kontaktové relé Jaguar za běžné 5ti kontaktové automobilové relé. Rozdíl je v tom, že běžné relé má kontakty přepínací, Jaguar má dva kontakty spínací - jeden kontakt pro jednu řadu válců. Po proklemování elektroinstalace Jaguar naskočil na 8 válců . Následně jsme procvakali vstřikovače a hurá, běží na 12 . Je to teda husto krutě přísnej zvuk! Jízdní test začal dolitím oleje do automatické převodovky a vytlačením Jagoše z dílny, bo na zpátečku se ani nehnul. Lehce jsme ho projeli, zahřáli a hle, zpátečka se už lehce chytá . Nakonec se zpátečka rozjezdila a šlape. Test zrychlení byl šokující. Motor zatáhne jako kráva, zatlačí tělo do sedaček, na tachometru je v tu ranu 100km/h a dojde benzín
Jaguárův technický stav je relativně hodně slušný. Je tam nějaká drobná koroze, typická pro tento model a tento kousek je na tom ještě hodně dobře. Brzdy takřka nové, čepy bez vůlí, jen gumové části na podvozku jsou popraskané - prachovky, silentbloky ramen, atp. Jaguár by ani nechtěl tolik investic, jako spíš spoustu práce. Na rovinu se přiznám, že můj záměr nebyl ani tak chtíč takové vozidlo provozovat, Koko-Loko teď se dostane na Tvoji otázku, ale spíš koupě jako vhodná investice s tím, že se občas povozím. Nyní se mi ale naskytla možnost koupit něco mnohem více raritnějšího, konkrétní kus ve kterém jsem se vozil jako dítě, opravdový koráb silnic, je mnohem větší než Jaguar a má mnohem menší výkon . Držte mi palce, aby tato koupě dopadla. A jestli dopadne, stane se ze mne překupník (což se mi hnusí) a Jaguára posunu bohužel dál. Ale zkusím to tak, aby se k nám někdy dostal na renovaci. Zatím nebudu prozrazovat o co jde, jen slovy bratránka "XJ12 mu nestačí, tak chce 1203"
To je hrozný, když píšu to stejný po druhý, mám to napsaný naprosto hrozně..
Klobouk dolů před prodávajícím, že se zachoval tak jak se zachoval. A to mi ještě slevil, že jsem se musel vracet. Při podpisu smlouvy jsme následně zjistili, že jsme se narodili ve stejný den a měsíc . Nicméně myslím si, že nakonec tak čestný stejně nebyl. Na můj dotaz, jestli před odstavením motor běžel tak jak má totiž tvrdil, že po dovozu běžel nepravidelně, ale po výměně svíček už šlapal hezky. Celé to je ale blbost. Když jsme motor (po 14ti letech odstávky) zprovozňovali, naskočil prvně na 4 válce a začala téct jedna ze dvou nádrží. Přepojil jsem to tedy na kanystr a jedeme dál. Apropo, padne tam 11l motorového oleje! Prošli jsme vstřikovače - ano, tento motor má již řídící jednotku a elektrické vstřikovače a následně motor naskočil na 6 válců. V ten moment bratránek prohlásil "dobrý, už máš XJ6" . Následně jsme celý den nemohli přijít na to, proč jede pouze jedna řada vidlicového motoru. Prošli jsme všechno možné a následně jsem se doměřil až k relátku vstřikovačů. Nějaký blb vyměnil 5ti kontaktové relé Jaguar za běžné 5ti kontaktové automobilové relé. Rozdíl je v tom, že běžné relé má kontakty přepínací, Jaguar má dva kontakty spínací - jeden kontakt pro jednu řadu válců. Po proklemování elektroinstalace Jaguar naskočil na 8 válců . Následně jsme procvakali vstřikovače a hurá, běží na 12 . Je to teda husto krutě přísnej zvuk! Jízdní test začal dolitím oleje do automatické převodovky a vytlačením Jagoše z dílny, bo na zpátečku se ani nehnul. Lehce jsme ho projeli, zahřáli a hle, zpátečka se už lehce chytá . Nakonec se zpátečka rozjezdila a šlape. Test zrychlení byl šokující. Motor zatáhne jako kráva, zatlačí tělo do sedaček, na tachometru je v tu ranu 100km/h a dojde benzín
Jaguárův technický stav je relativně hodně slušný. Je tam nějaká drobná koroze, typická pro tento model a tento kousek je na tom ještě hodně dobře. Brzdy takřka nové, čepy bez vůlí, jen gumové části na podvozku jsou popraskané - prachovky, silentbloky ramen, atp. Jaguár by ani nechtěl tolik investic, jako spíš spoustu práce. Na rovinu se přiznám, že můj záměr nebyl ani tak chtíč takové vozidlo provozovat, Koko-Loko teď se dostane na Tvoji otázku, ale spíš koupě jako vhodná investice s tím, že se občas povozím. Nyní se mi ale naskytla možnost koupit něco mnohem více raritnějšího, konkrétní kus ve kterém jsem se vozil jako dítě, opravdový koráb silnic, je mnohem větší než Jaguar a má mnohem menší výkon . Držte mi palce, aby tato koupě dopadla. A jestli dopadne, stane se ze mne překupník (což se mi hnusí) a Jaguára posunu bohužel dál. Ale zkusím to tak, aby se k nám někdy dostal na renovaci. Zatím nebudu prozrazovat o co jde, jen slovy bratránka "XJ12 mu nestačí, tak chce 1203"
To je hrozný, když píšu to stejný po druhý, mám to napsaný naprosto hrozně..
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Jaguar XJ12 5,3l který nechtíc cestoval klasikou...
tak to jsem zvedavy s cim na nas zase prijdes! typuju ze by to mohla byt Tatra 138 chvili jsem uvazoval nad RTOckem, ale to uz by byla opravdu rarita, takze jsem to v mych uvahach zavrhnul.
jinak to me zde na foru docela stve, neda se zde napsat dlouhy prispevek, jelikoz je na psani jen omezeny cas a pak vse zmizi. na druhou stranu aspon nas to omezuje ve psani blbosti
skoda ze Jaguar nebude na Lada sprintu. no ale RTOcko nebo T138 by se na letisti taky neztratila.
jinak to me zde na foru docela stve, neda se zde napsat dlouhy prispevek, jelikoz je na psani jen omezeny cas a pak vse zmizi. na druhou stranu aspon nas to omezuje ve psani blbosti
skoda ze Jaguar nebude na Lada sprintu. no ale RTOcko nebo T138 by se na letisti taky neztratila.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!