Mix otázek a odpovědí III
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
No to jo, ale rád bych k tomu něco víc, třeba jak moc dávkovat vodu, nebo podobnou informaci. Třeba hladinu vody udržuj v průměru 20cm pod úrovní nátrubku karbu a do hadice o světlosti min. 6mm dej trysku 0,5mm.
Maďaři tam mají jenom fotku, ta je k ničemu. Ne, že bych to chtěl zkoušet, teda teď ne, abych měl rozumný výsledky, musel bych udělat sadu trysek a mít to kde trápit.
Vidíš to, Hurikáne, postup návrhu dávkovací soustavy najdu vím v jaké literatuře , jen ten poměr stechiometrické směsi : vodě tam určitě nepíšou.
Maďaři tam mají jenom fotku, ta je k ničemu. Ne, že bych to chtěl zkoušet, teda teď ne, abych měl rozumný výsledky, musel bych udělat sadu trysek a mít to kde trápit.
Vidíš to, Hurikáne, postup návrhu dávkovací soustavy najdu vím v jaké literatuře , jen ten poměr stechiometrické směsi : vodě tam určitě nepíšou.
MartasBrno, nevymýšľaj, doserieš motor aj keby si našiel na výkonovej brzde správny pomer kôli výkonu... niekto to tu písal, tuším Saša.... Používalo sa to v 2 sv. vojne v lietadlách, malo ísť o krátkodobé zvýšenie výkonu kôli úniku od nepriateľa, alebo také niečo. Ale vraj po jednom použití sa tie motory hneď vyhadzovali, takže to asi o niečom svedčí
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Toto je sice pravda , ale nemá to souvislost s "vstřikováním" vody ale s provozem motoru za ZARÁŽKOU plynu ! Motor totiž měl konstrukční výkonovou rezervu nad mechanickou pevností klikového mecanismu (kvůli váze) a proto bylo možno zvýšit podstatně výkon , ale na úkor poškození motoru .Puhi píše:Ale vraj po jednom použití sa tie motory hneď vyhadzovali, takže to asi o niečom svedčí
Ano o vodě jsem tu někde dříve psal . Mněl jsem to několik let namontováno . Je ovšem potřeba zajistit "doběh" motoru bez vody aby nedocházelo ke korozi . Hladina byla držena na stálé úrovni pomocí snímače a zubového čerpadla z ostřikovačů Škoda .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Sašo, jak jsi nastavil směšovací poměr? Podle jízdních zkoušek? A čím to bylo škrcený? Ikdyž to je jedno, ale tak, pro zajímavost. Právě jsem prošel maďarské stránky, věci okolo karburátorů a mají tam dvě šílenosti, které slibují různé efekty.
Jedna věc je to přisávání vody, druhá věc je přisávání dodatečného vzduchu pod karbec, což zní poněkud šíleně, vždyť tady se bojuje o těsnost a rovinnost přírub, zamezení falešného vzduchu a oni, blázni, ho tam lifrují naschvál. Ale vysvětlují to tím, že díky umístění otvorů vyústění vzduchu se za cenu mírného ochuzení směsi dociluje výrazně lepšího promísení směsi, což má přispět k dokonalejšímu spalování a prý výrazně snižuje emise zejména HC.
No, nevím nevím. Tady jsem si zvykl, že šamanům a podobným se nevěří.
Jedna věc je to přisávání vody, druhá věc je přisávání dodatečného vzduchu pod karbec, což zní poněkud šíleně, vždyť tady se bojuje o těsnost a rovinnost přírub, zamezení falešného vzduchu a oni, blázni, ho tam lifrují naschvál. Ale vysvětlují to tím, že díky umístění otvorů vyústění vzduchu se za cenu mírného ochuzení směsi dociluje výrazně lepšího promísení směsi, což má přispět k dokonalejšímu spalování a prý výrazně snižuje emise zejména HC.
No, nevím nevím. Tady jsem si zvykl, že šamanům a podobným se nevěří.
Mám dotaz na někoho kdo se vyzná v lacích. Já sice občas někomu nějakej díl nalakuju, ale v materiálech a opravách laku mám španělskou vesnici .
Situace je taková, metalická dvousložková barva se skládá za báze (matná barva třpitkama) a laku(bezbarváč kvůli lesku). Na jednom autě v bordó metle mám (prý po kartáčové myčce) na obou levích dveřích, oloupanej lak (bezbarváč) až na matnou bázi a na přechodu se lak dál loupe dolů.
Má idea je taková že, přechody přebrousím do "stracena" a celou část dveří lakuju oným bezbarváčem.
Otázka je, jestli je to blbost, nebo je to realny
Situace je taková, metalická dvousložková barva se skládá za báze (matná barva třpitkama) a laku(bezbarváč kvůli lesku). Na jednom autě v bordó metle mám (prý po kartáčové myčce) na obou levích dveřích, oloupanej lak (bezbarváč) až na matnou bázi a na přechodu se lak dál loupe dolů.
Má idea je taková že, přechody přebrousím do "stracena" a celou část dveří lakuju oným bezbarváčem.
Otázka je, jestli je to blbost, nebo je to realny
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Myslíš jako ten účinek kartáčové myčky?peet2101 píše:Otázka je, jestli je to blbost, nebo je to realny
Ale vážně - ke správnému technologickému postupu při opravě poškozené metalízy nevím nic, kromě toho, že je to obecně hodně náročné. Ale laicky by to asi mohlo být i tak, jak navrhuješ. Otázkou je typ krycího laku atd. Doporučuji tuto věc konzultovat spíš než zde na fóru raději se zkušeným profi lakýrníkem.
No, pokial prebehnes bázu smirglom (samozrejme ze jemnym a pod vodou), narusi sa jej struktura a po prelakovani to bude vidiet. Ked som robil u lakyra, tak sa "prebehol" lak dookola a len zlahucka a opatrne prechody...no a potom sa to prestriekalo bezfarebnym lakom... Ale pockaj na rady od odbornikov, je to uz par rokov, co som tam robil a na take veci som len kukal
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory, Právě toho sem se bál , no ale pořád lepší stříkat auto jenom bezbarvačem než dělat celolak. Při tom broušení auta se šlo až na bázi nebo stačilo "narušit" lak??
Snažím se to ještě konzultovat jinde a pokud usoudím že to doma zvládnu, zajdu za lakyrem pro konkretni rady co a jak.
EDIT: Ještě je tu možnost dveře nalakovat po lištu komplet, ale u metle je zase problém trefit odstín.
Snažím se to ještě konzultovat jinde a pokud usoudím že to doma zvládnu, zajdu za lakyrem pro konkretni rady co a jak.
EDIT: Ještě je tu možnost dveře nalakovat po lištu komplet, ale u metle je zase problém trefit odstín.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Musím se kouknout do sešitu z té doby . Ale myslím že to bylo 1:22 . Karbec byl provrtán přímo v difuzoru a byla tam injekční jehla , sací výškou se pak nastavilo množství přisávané vody . Napřed jsem jen skoušel na zvýšené otáčky (cca 3000) hýbat s hladinou a nastavit nejvyšší otáčky bez změny polohy plynu . Poté následoval vždy test na "Žitenické" rovince . Dnes bych si sestrojil jednoduchou brzdu (válečky z dopravníku , řetězový převod na nějaké vícestupňové vodní čerpadlo zakončené kohoutkem a manometrem) . Čerpadlo by sálo vodu ze sudu , ventil by škrtil výstup a tím pádem zatěžoval motor , voda by se vracela do sudu a manometr měřil výkon . Den práce , investice 00 nic Max do 400kč (zběrné suroviny) + trocha drátu do CO-čka . Nezjistíš sice přesnou hodnotu výkonu , ale to k ladění není třeba .MartasBrno píše:Sašo, jak jsi nastavil směšovací poměr?
Musím to jednou testnout i u LPG .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tam kde bol olupany lak, tam sa to nebrusilo, iba lak dookola, potom sa striekla prva vrstva laku aby sa vyrovnala "jama", nechalo sa zatvrdnut a potom sa to prebrusilo cele a znova strieklo lakom..peet2101 píše:Cory, Právě toho sem se bál , no ale pořád lepší stříkat auto jenom bezbarvačem než dělat celolak. Při tom broušení auta se šlo až na bázi nebo stačilo "narušit" lak??
Snažím se to ještě konzultovat jinde a pokud usoudím že to doma zvládnu, zajdu za lakyrem pro konkretni rady co a jak.
EDIT: Ještě je tu možnost dveře nalakovat po lištu komplet, ale u metle je zase problém trefit odstín.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno