Mix otázek a odpovědí III

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No to jo, ale rád bych k tomu něco víc, třeba jak moc dávkovat vodu, nebo podobnou informaci. Třeba hladinu vody udržuj v průměru 20cm pod úrovní nátrubku karbu a do hadice o světlosti min. 6mm dej trysku 0,5mm. :mrgreen:

Maďaři tam mají jenom fotku, ta je k ničemu. Ne, že bych to chtěl zkoušet, teda teď ne, abych měl rozumný výsledky, musel bych udělat sadu trysek a mít to kde trápit.

Vidíš to, Hurikáne, postup návrhu dávkovací soustavy najdu vím v jaké literatuře :lol: , jen ten poměr stechiometrické směsi : vodě tam určitě nepíšou.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

MartasBrno, nevymýšľaj, doserieš motor :wink: aj keby si našiel na výkonovej brzde správny pomer kôli výkonu... niekto to tu písal, tuším Saša.... Používalo sa to v 2 sv. vojne v lietadlách, malo ísť o krátkodobé zvýšenie výkonu kôli úniku od nepriateľa, alebo také niečo. Ale vraj po jednom použití sa tie motory hneď vyhadzovali, takže to asi o niečom svedčí :wink:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jenom teoretizuju.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Puhi píše:Ale vraj po jednom použití sa tie motory hneď vyhadzovali, takže to asi o niečom svedčí
Toto je sice pravda , ale nemá to souvislost s "vstřikováním" vody ale s provozem motoru za ZARÁŽKOU plynu ! Motor totiž měl konstrukční výkonovou rezervu nad mechanickou pevností klikového mecanismu (kvůli váze) a proto bylo možno zvýšit podstatně výkon , ale na úkor poškození motoru .
Ano o vodě jsem tu někde dříve psal . Mněl jsem to několik let namontováno . Je ovšem potřeba zajistit "doběh" motoru bez vody aby nedocházelo ke korozi . Hladina byla držena na stálé úrovni pomocí snímače a zubového čerpadla z ostřikovačů Škoda .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Sašo, jak jsi nastavil směšovací poměr? Podle jízdních zkoušek? A čím to bylo škrcený? Ikdyž to je jedno, ale tak, pro zajímavost. Právě jsem prošel maďarské stránky, věci okolo karburátorů a mají tam dvě šílenosti, které slibují různé efekty.
Jedna věc je to přisávání vody, druhá věc je přisávání dodatečného vzduchu pod karbec, což zní poněkud šíleně, vždyť tady se bojuje o těsnost a rovinnost přírub, zamezení falešného vzduchu a oni, blázni, ho tam lifrují naschvál. Ale vysvětlují to tím, že díky umístění otvorů vyústění vzduchu se za cenu mírného ochuzení směsi dociluje výrazně lepšího promísení směsi, což má přispět k dokonalejšímu spalování a prý výrazně snižuje emise zejména HC.

No, nevím nevím. Tady jsem si zvykl, že šamanům a podobným se nevěří.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Mám dotaz na někoho kdo se vyzná v lacích. Já sice občas někomu nějakej díl nalakuju, ale v materiálech a opravách laku mám španělskou vesnici :roll: .

Situace je taková, metalická dvousložková barva se skládá za báze (matná barva třpitkama) a laku(bezbarváč kvůli lesku). Na jednom autě v bordó metle mám (prý po kartáčové myčce) na obou levích dveřích, oloupanej lak (bezbarváč) až na matnou bázi a na přechodu se lak dál loupe dolů.

Má idea je taková že, přechody přebrousím do "stracena" a celou část dveří lakuju oným bezbarváčem.

Otázka je, jestli je to blbost, nebo je to realny :?:
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od jacek »

peet2101 píše:Otázka je, jestli je to blbost, nebo je to realny
Myslíš jako ten účinek kartáčové myčky? :D
Ale vážně - ke správnému technologickému postupu při opravě poškozené metalízy nevím nic, kromě toho, že je to obecně hodně náročné. Ale laicky by to asi mohlo být i tak, jak navrhuješ. Otázkou je typ krycího laku atd. Doporučuji tuto věc konzultovat spíš než zde na fóru raději se zkušeným profi lakýrníkem.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

No, pokial prebehnes bázu smirglom (samozrejme ze jemnym a pod vodou), narusi sa jej struktura a po prelakovani to bude vidiet. Ked som robil u lakyra, tak sa "prebehol" lak dookola a len zlahucka a opatrne prechody...no a potom sa to prestriekalo bezfarebnym lakom... Ale pockaj na rady od odbornikov, je to uz par rokov, co som tam robil a na take veci som len kukal :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Cory, Právě toho sem se bál :? , no ale pořád lepší stříkat auto jenom bezbarvačem než dělat celolak. Při tom broušení auta se šlo až na bázi nebo stačilo "narušit" lak??

Snažím se to ještě konzultovat jinde a pokud usoudím že to doma zvládnu, zajdu za lakyrem pro konkretni rady co a jak.

EDIT: Ještě je tu možnost dveře nalakovat po lištu komplet, ale u metle je zase problém trefit odstín.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

MartasBrno píše:Sašo, jak jsi nastavil směšovací poměr?
Musím se kouknout do sešitu z té doby . Ale myslím že to bylo 1:22 . Karbec byl provrtán přímo v difuzoru a byla tam injekční jehla , sací výškou se pak nastavilo množství přisávané vody . Napřed jsem jen skoušel na zvýšené otáčky (cca 3000) hýbat s hladinou a nastavit nejvyšší otáčky bez změny polohy plynu . Poté následoval vždy test na "Žitenické" rovince . Dnes bych si sestrojil jednoduchou brzdu (válečky z dopravníku , řetězový převod na nějaké vícestupňové vodní čerpadlo zakončené kohoutkem a manometrem) . Čerpadlo by sálo vodu ze sudu , ventil by škrtil výstup a tím pádem zatěžoval motor , voda by se vracela do sudu a manometr měřil výkon . Den práce , investice 00 nic Max do 400kč (zběrné suroviny) + trocha drátu do CO-čka . Nezjistíš sice přesnou hodnotu výkonu , ale to k ladění není třeba .
Musím to jednou testnout i u LPG .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

peet2101 píše:Cory, Právě toho sem se bál :? , no ale pořád lepší stříkat auto jenom bezbarvačem než dělat celolak. Při tom broušení auta se šlo až na bázi nebo stačilo "narušit" lak??

Snažím se to ještě konzultovat jinde a pokud usoudím že to doma zvládnu, zajdu za lakyrem pro konkretni rady co a jak.

EDIT: Ještě je tu možnost dveře nalakovat po lištu komplet, ale u metle je zase problém trefit odstín.
Tam kde bol olupany lak, tam sa to nebrusilo, iba lak dookola, potom sa striekla prva vrstva laku aby sa vyrovnala "jama", nechalo sa zatvrdnut a potom sa to prebrusilo cele a znova strieklo lakom..
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

Otázka pro plynaře,dá se nějako udělat stav LPG do kabiny ? blbne mi ukazatel na nádrži
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Dá. Nejsem plynař. Zatím.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od jacek »

Když si dáš nádrž na zadní sedadlo... :D
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Pohledej na fóru, Saša to tu snad rozepisoval.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“