Tak a neodolal jsem dalsi...
Duvodu bylo nekolik, je to hlavne M1G, Euro 5 s ABS, r.2013, takze muzeme nekam i na vylet s malym synem. A nivu uz nejak tak znam, s dlouhou jsem presahl hranici 100tis.km.
Hned mam par dotazů, ma najeto 85 tis.km (takze asi 24km/den) a posledni zapis v servisce servisu lada je z 65tis.km. Jezdila v chranene krajinne oblasti, kde se nesoli, diky tomu je zespoda krasne zdrava, povrchovka je jen na mistech, kde byla prodluzovana. Jeden travel tu je vic orezlej zespod po roce provozu. Nikde zespoda neni nicim napatlana, takze stav je videt, dutiny jsou ciste, zadne blato, tak to musim vyuzit a poradne vystrikat - zatim asi nejvic jsem rozhodnut pro dinitrol ML. No jezdila po cestach a byla urcena k tomu, aby projela snehem, kde se moc nevyhrnuje....
Podle navodu se tady vsechny oleje delaji po 60tis.km (krom motoru, ktery je stale po 10tis.km), takze to asi vse udelali v lade a pan znovu vymenil oleje v 80tis.km, coz nevim, jestli bylo rozumne, navic poradne nevim, co tam dal, rikal, ze asi PP90H, ze ten tam ma byt, pritom v manualu je nejblizsi k tomu 85W90 GL-5 (jinak 75W90 a 80W90 vse hypoidni i do prevodovek, coz me prekvapilo), kdyz jsem mu rikal, ze davam 75W90H, tak vyvalil oci, ze to tam byt nema a pritom v manualu je na prvnim miste. Jinak do motoru pry dal nejakou 10W40 a je tam origo flitr lada s plachetnici, stejne tak vzduchac, vse pry nakupoval v ABC dily. Ja ted vymenim olej za mogul extreme 10W40 s prisadou pro vacku od LM, prevodovky tam jen zkontroluji hladinu, to podelat nemohl a do predniho diferaku dam novy olej, zadni necham a budu to hlidat (na delsi cesty olej s sebou a kdyby se zacal menit zvuk, tak to nekde vymenim), stejne tam budu davat torsen val racing. Vse je tichounke, nic nehuci, pridavka je trochu slyset jen na redukci a prevodovka ma kazdej kvalt jinej piskavej zvuk, ale nic hrozneho, asi jako mam u rapida po dotazeni kolecka petky.
Prvni zavada byla, ze v lehkem terenu (asi po projeti klesti) me zacalo svitit abs, pak to nekolikrat zhaslo no a vcera jsem ji projel zase trochu mimo silnici a uz to zas nesviti
Prvne bych se chtel zeptat jaky je do toho euro 5 vhodne LPG, kdyz koupim treba neco z fabie Euro 4, tak jestli s tim nebude problem, ted jeste premontovani starych LPG systemu zkomplikovali, tak jestli nakonec nebudu muset dat neco noveho, co je bezproblemove? dekuji
A dalsi se chci zeptat, prijde mi strasne tvrda, nevim jestli to je uchycenim zadnich tlumicu nebo proste tlumicema... stara dlouha je proti ni mekoucka a do terenu je to nic moc, jednak je clovek vyklepanej a i na tom aute vse vic trpi, kor na samonosne nive a ja nejezdim v lehkym terenu zrovna pomalu. jeste mam u spi teda vyhozenej stabik, ale to nemyslim, ze by udelalo tolik.
Pak mi jeste prislo, ze nad 90 zacinaji vibrovat pridavka a nejhorsi to je asi pri 115kmh, ale na spi mam tlumic vibraci, tak ten sem taky prijde.
Nevim jak s prizvedavanim, niva je sama o sobe dost vysoka a jsou s tim jen problemy, takze tady asi po montazi LPG jen prizvednu zadek, aby nebyl nizsi, nez predek. Pevnostni diferak na predek delat nebudu, ale asi casem prijde naftove zaveseni, zadni napravu vyztuzim z vrchu ve stylu bronta a ten samosvor. A asi bych i zkusil dat to odpojovani predku na silnici. A nachipovat, koukal jsem, ze ten kroutak je o asi 20Nm vys a to by bylo pekne, do prudkyho kopce jsem uz brzdil nenalozenyho tiraka
. Dalsi postreh mi prijde, ze 5ka je delsi, me u spi prijde, ze 4 a 5 pomalu neni rozdil a to tam mam prevodovku z r.2006.
Jeste jedna vec, kdyz jsem motor nastartoval po 14 dnech, tak asi 20s mlatil, kdyz ted po tydnu, tak byl hned tichounkej, no pricitam to, ze odtekl z filtru olej, kdyz dam mann, tak by to delat nemelo, alespon u kratke to vydrzi i pul roku.
Tak to by bylo asi vse a vsem predem moc diky za nazory a postrehy.
p.s. a jeste preci jeden dotazek, kde tydle nove nivy maji palivovy filtr? pod rezervou neni, nekde u nadrze? a prijde tam stejny na nasroubovani na trubku nebo nacvakavaci jako to ma treba fabia a octavia? prave eshopy mi nabizeji oba typy, dekuji