Stránka 23 z 24

Re: Scotova NIVA

Napsal: ned led 14, 2024 00:29
od Jarda_NIVA1.7
2 Henry:
vyse jsem daval reseni toho kvileni...
ja vozil vzdy celej zadni kardan, zadni polosu, jednu predni poloosu a druhej vnitrni kloubek a z 1.6 krizek mezi prevodovky, jednu kratkou a dlouhou kost
Ja taky premyslim, co dava nejvic zabrat prevodovce, az nakonec zacne vypadavat 4, neni to prave ta kyvajici se pridavka, ktera taha za hlavni hridel? a to je zas od neklidnych kardanu? kdyz by dal na pridavku clovek 3. silent, nezacaly by zas odchazet treba loziska na vystupech na kardany?
Ono s jednou napravou se necha jet, teda pokud clovek neni nekde treba v pisku, to by byl pohon jen jedne napravy konecna. Ty zakryty homoklouby mi prijdou lepsi do pisku i na brodeni... ale jake vykrizeni zvladnou nevim, ja ji moc prizvedavat nechci, zatim nevim, jestli vubec predek, zadek jo, ten si seda uz ted a to tam nemam ani LPG zatim.

Re: Scotova NIVA

Napsal: ned led 14, 2024 11:03
od Cory
Henry píše: V expedicnych podmienkach vezies so sebou nahradny kriz, ktory ti v hocijakej dielni s lisom vymenia, ak sa vysype na kardane. Co spravis s homoklbom?
Namiesto kriza so sebou povezies homoklb a vymenis ho v dielni bez lisu. Ale na dvihnute Nivy by som ho nedaval, zvladne zdvihnutie tak o 4cm.

Re: Scotova NIVA

Napsal: ned led 14, 2024 11:43
od scot
@Jarda: Píšou tam výrobce Avtovaz. Když jsem objednával něco originál Avtovaz, obvykle mi to přišlo zabalené s hologramem, obrázek může být ilustrační. Nejlepší to bude koupit z druhé ruky od lidí jako Henry, kteří na novou nivu radši dají zpátky kardan :) Já to do Princezny určitě montovat nebudu, ale pokud mi jednou budou hvězdy nakloněny (hlavně ta co mám doma) a koupím si druhou, novější Nivu, tak bych o tom uvažoval.
@Henry: Nejsem asi typický uživatel Nivy, který sní denně jezdí do lesa na dřevo. Spíš jsem asi psychicky nemocný a důsledkem té nemoci mi jízda v ní dělá radost. Na žádnou expedici se zatím nechystám. Proto pokud něco jde vylepšit aby se přiblížila akustickým vlastnostem běžného auta z devadesátých let (+obvyklé kvílení převodovky), tak to udělám.

Re: Scotova NIVA

Napsal: ned led 14, 2024 19:53
od Henry
Jarda: co presne myslis? Ja som to cital, ale pisal si v poslednych prispevkoch iba o tlmici kmitov/uchyteni pridavky, nie o kvileni vnutri oboch prevodoviek. S tym si neviem predstavit moc spravit bez kompletnej rozborky a vymeny a nastavenia vsetkeho a to sa malokomu chce robit "preventivne" bez nejakej konkretnej zavaznej zavady. Z vlastnej skusenosti uz viem, ze dify sa daju poskladat naozaj dobre (v 2 sa mi rozsypali loziska, inak by som ich neotvaral), ze sa nederu ani nehucia, ale je to narocne na presnost nastavenia vole/predpatia a treba mat po ruke podlozky. A naco cely kardan (ako najtazsi diel zo spominanych)? Bojis sa tisichranu? Ten ked je v dobrom stave, musi vydrzat dlho. A zosilnene kardany (u nas ich nedostat, asi jedine v RU) namiesto klasickych ta ako expedicna uprava nelaka? Pohon na jednu napravu je vylucne nudzova zalezitost, pri dlhsom pouzivani to vykrivi polohu pridavky (boli tu na fore aj fotky). K vykyvom pridavky sa vyjadrit neviem, ale urcite je klucova vyvazenost kardanov, ktoru malokto riesi.

Cory: nevedel som, ze to je taka skladacka, myslel som, ze to je z jedneho kusu. A ako je na tom zivotnost manziet? Predpokladam, ze ked sa roztrha, tak nasleduje rychly koniec homoklbu v tom prachu. Ja som sa s manzetami velmi potrapil na homoklboch na polosiach, vydrzali radovo mesiace, ta RU guma je total sracka, pisalo sa tu sice o PUR a neoprenovych nahradach, ale tazsie sa zhanaju.

scot: ludia ako Henry sice radi downgraduju homokardan za kardan s krizmi, ale az v momente, kedy homokardan zacne robit problemy :P Jasne, Niva musi byt aj hobby a pri obcasnom pouzivani jej vies aj ten hluk odpustit, ale ak by si mal ist na dlhu expediciu, tak je hluk vyznamny faktor psychickeho zdravia a pohody :)

Re: Scotova NIVA

Napsal: ned led 14, 2024 20:22
od Cory
Tie manzety su skor plastove ako gumove, resp. nie je to plast, ale nie je to ani makke ako obycajna manzeta na prednej naprave. Jasne, ak sa to nahodou prederie, klb skonci, ale nie zas zo dna na den. Odjazdi to aj par tisic km.

Re: Scotova NIVA

Napsal: ned led 14, 2024 21:26
od Jarda_NIVA1.7
Henry píše:Jarda: co presne myslis? Ja som to cital, ale pisal si v poslednych prispevkoch iba o tlmici kmitov/uchyteni pridavky, nie o kvileni vnutri oboch prevodoviek. S tym si neviem predstavit moc spravit bez kompletnej rozborky a vymeny a nastavenia vsetkeho a to sa malokomu chce robit "preventivne" bez nejakej konkretnej zavaznej zavady. Z vlastnej skusenosti uz viem, ze dify sa daju poskladat naozaj dobre (v 2 sa mi rozsypali loziska, inak by som ich neotvaral), ze sa nederu ani nehucia, ale je to narocne na presnost nastavenia vole/predpatia a treba mat po ruke podlozky. A naco cely kardan (ako najtazsi diel zo spominanych)? Bojis sa tisichranu? Ten ked je v dobrom stave, musi vydrzat dlho. A zosilnene kardany (u nas ich nedostat, asi jedine v RU) namiesto klasickych ta ako expedicna uprava nelaka? Pohon na jednu napravu je vylucne nudzova zalezitost, pri dlhsom pouzivani to vykrivi polohu pridavky (boli tu na fore aj fotky). K vykyvom pridavky sa vyjadrit neviem, ale urcite je klucova vyvazenost kardanov, ktoru malokto riesi.

Cory: nevedel som, ze to je taka skladacka, myslel som, ze to je z jedneho kusu. A ako je na tom zivotnost manziet? Predpokladam, ze ked sa roztrha, tak nasleduje rychly koniec homoklbu v tom prachu. Ja som sa s manzetami velmi potrapil na homoklboch na polosiach, vydrzali radovo mesiace, ta RU guma je total sracka, pisalo sa tu sice o PUR a neoprenovych nahradach, ale tazsie sa zhanaju.

scot: ludia ako Henry sice radi downgraduju homokardan za kardan s krizmi, ale az v momente, kedy homokardan zacne robit problemy :P Jasne, Niva musi byt aj hobby a pri obcasnom pouzivani jej vies aj ten hluk odpustit, ale ak by si mal ist na dlhu expediciu, tak je hluk vyznamny faktor psychickeho zdravia a pohody :)
toto jsem myslel: https://www.youtube.com/watch?v=v105_DNZRe0 fakt je to znat

pri zvednuti dochazi k vykrizeni zadniho kardanu, predniho ne, tam to zas odnaseji poloosy, ja uz to nechci prehanet - predek mozna 2-3 cm a zadek 4-5, ale ono kdyz vezmu, jak vysoky zadek ma kratka nezatizena oproti dlouhe, kde bude jeste LPG nadrz, tak by me mozna stacilo se dostat i na tu seriovou vysku kratke.

Re: Scotova NIVA

Napsal: sob úno 24, 2024 08:39
od scot
Tak Princezna má nové prachovky homokinetických kloubů. Musel jsem jí dneska vzít do deště, nezbylo na mně žádné jiné auto, kterým bych mohl jet do práce. Chvíli jsem uvažoval, jestli nezaparkovat na invalidech, když jsem postižený tím ladavirem, ale parkoviště bylo prázdné, tak jsem to dal vedle.

Re: Scotova NIVA

Napsal: ned čer 16, 2024 19:35
od scot
Tak výfuk je připravený na výměnu. Doufám, že se zbavím toho brumu který se ozývá poslední dobou. Krom toho jsem zjistil, že mi na sedadle řidiče upadl jeden držák toho drátového výpletu spodního sedáku. Asi mi chce Niva naznačit, že bych měl zhubnout.

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte čer 18, 2024 08:30
od Teepee
Žádný lambda sondy, katalyzátor, rachtající krycí plechy na prvním dílu, nádhera.
Ale ten zvuk zkus najít, ať neměníš zbytečně celý výfuk. Zejména první díl vydrží nejdýl.

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte čer 18, 2024 09:13
od scot
Ten první díl je asi původní cca 2 roky zpátky se na něm vařily dírky kousek od napojení na střední díl. Chci to vyměnit celé.

Re: Scotova NIVA

Napsal: pát čer 21, 2024 13:05
od scot
Mám auto v servisu.Ve středu večer jsme jel domů tátovou Nivou. Chytila mně ta největší bouřka, co jsem za volantem zatím zažil. Když se setmělo, tak jsme zjistil, že mu nesvítí osvětlení palubní desky. Včera jsem se na to podíval, byla přerušená vodivá cesta u první žárovky. Stačilo to propájet drátkem. Musel jsem to rozebrat dvakrát. Po opravě nešly kontrolky na pravé straně palubky. Během opravy se přerušila ještě jedna vodivá cesta. Naštěstí se u novější Nivy lépe montuje mechanický náhon tachometru. Během hledání návodu, jak se na novějších Nivách rozebírá palubní deska jsem na razil na dvě zajímavá videa.
1. https://www.youtube.com/watch?v=mhjgNO2pdCE&t=201s montáž centrálního zamykání
2. https://www.youtube.com/watch?v=LEHA9FxEMMo montáž pojistkové skříňky na nožové pojistky.
Zkoušeli jste to někdo na Nivě? Vím, že tady na fóru JmJ zkoušel podobnou pojistkovku do 2105 s karburátorem. Do svojí vrtat nebudu, ale uvažuju, že bych to pořídil do bílé. Do té MPI by to pasovat mohlo ne?
https://abc-autodily.cz/domu/761-pojist ... &results=8

Re: Scotova NIVA

Napsal: úte srp 06, 2024 20:02
od scot
Tak výfuk je vyměněn, teda krom prvního dílu, ten nepasuje, trubka je trochu kratší od příruby k prvnímu ohybu a pak možná i směrem k tomu dalšímu svaru. . Tam kde se to spojuje do jedné trubky se to opře o motor. Nepovedlo se to namontovat ani zkušenému automechanikovi. Když už to bylo na zvedáku, tak jsem nechal vyměnit i brzdové hadice k předním třmenům. Ve starém výfuku to mírně chrastí v obou dílech, ale díry tam nejsou. Zmizely pazvuky zezadu i rezonance výfuku při plném plynu. Teď se zaměřím na rezonanci v sedadle spolujezdce :)

Re: Scotova NIVA

Napsal: ned srp 11, 2024 13:27
od scot
Dneska jsem vzal Nivu po dlouhé době na pořádný výlet. S tím novým výfukem je radost jezdit. Taky jsem dneska zjistil, co mi při určitých otáčkách motoru drnčí v tom předním sedadle. Je to ta velká pružina polohovacího mechanismu. Nic jsem u sebe neměl, vypodložil jsem ji složeným účtem na benzín a je klid. Časem snad něco vymyslím, je to takové temporever řešení. Když jsem dneska fotil tachometr, tak jsem zjistil že za 4 roky vlastnictví jsem najel 2178 km. Budu muset jezdit častěji, abych mohl přetočit tachometr na přes 99999 a měl zase nový vůz.

Re: Scotova NIVA

Napsal: čtv zář 12, 2024 08:19
od scot
Obul jsem včera kola s pneumatikami Voltyre, ať je Princezna na srazu šik. No to je teda hukot. Docela jsem si na ty Pirellky, co mám obuté běžně zvykl. NA druhou stranu hučení pneumatik přebíjí jiné pazvuky :)

Re: Scotova NIVA

Napsal: čtv zář 12, 2024 08:33
od valda1971
scot píše: čtv zář 12, 2024 08:19 hučení pneumatik přebíjí jiné pazvuky :)
:mrgreen: