Stránka 3 z 4

Napsal: pon pro 11, 2006 07:17
od Wolf
Pri hledani cesty k osazeni 17-ky motoru do starsi karoserie je vzdy treba najit nejaky kompromis vychazejici z vlastnich priorit. Pokud si nechci delat prilis problemy, postaci osadit stavajici motor karburatorem a rozdelovacem, pomerne zasadne stahnout predstih, protoze jinak motor pobezi po vetsi cast provozu v detonacnim rezimu a s vedomim toho, ze jsem vymene motoru venoval minimum casu za cenu ztraty vykonu mohu spokojene jezdit. Dle meho nazoru lepsi varianta je uprava, kterou delal Myso, t.j. karburator s rozdelovacem, ale programovatelna jednotka rizeni predstihu. Pak je ztrata vykonu minimalni a mnohdy je i vyssi, nez v rizenem rezimu, avsak za cenu i zvysene spotreby. Pokud vsak chci dosahnout plneho vykonu za cenu primerene spotreby, musim vymene motoru venovat trochu vice casu a zapojit i rizeni motoru se vstrikovanim. Vysvetlim proc. O mechanickem rizeni predstihu rozdelovacem, potazmo s mechanickym prerusovacem se asi nemusim rozepisovat. Vsichni vedi, ze tento motor ma vetsi kompresni pomer a jine casovani vacky. Aby to motor mohl vyuzit, ma nelinearni krivku predstihu, ovlivnovanou jeste dalsimi vstupy. Vsichni vime, ze nejvyssiho vykonu se dosahne pri predstihu udrzujiciho chod motoru zhruba tesne pod hranici detonacniho spalovani. Detonacni spalovani pak vyrazne snizuje zivotnost motoru. Aby se ho vsak u tohoto motoru nedosahovalo, musi se u mechanickeho rizeni snizit predstih zasadnim zpusobem, tedy hodne pod moznou hranici. To resi Mysova uprava a tu lze v tomto mechanickem usporadani jedine doporucit. Pokud vsak hledam maximum z toho, co muze tento motor poskytnout, je jedina spravna cesta v zapojeni ridici jednotky a vstrikovani. Tim se dosahne primerene spotreby, na cemz se podili davkovani paliva v zavislosti na vstupech, ale i komfortu jizdy. Jiste jste si vsimli, ze nekdy auto s karburatorem jede hure a nekdy lepe (treba po desti). A to treba prave eliminuje RJ. Co se tyce elektronek v ridici jednotce (pro Denise) urcite tam nejsou, dival jsem se :D , nicmene je pouzita jednotka GM, coz vsichni vedi, ale co mozna mnozi nevedi je, ze jeji vznik je podminen potrebou pro americke trhy a tamni uzivatele jsou mnohem narocnejsi, nez evropane a tak je jednotka pripravena pro mnohem vice funkci, nez co od ni ocekavame my. A jeste k prodleve. Je to trochu usmevne, kdyz nekdo napise, ze u karburatoru a rozdlelovace je mensi nez u byt jednobodoveho vstrikovani. Uz jenom selskou uvahou - zadne vysokonapetove preskoky, vule v hridelich, ale naopak prakticky okamzita reakce dodavky paliva v pozadovanem mnozstvi, v rozprasene podobe a do zakondenzovaneho saciho potrubi, musi byt zrejme, ktery system ma mensi reakcni casy. Moc jsem se rozepsal, ale je to tim, ze jsem postrehl jenom okrajovou zminku i o zradnosti osazeni motoru mechanickymi prvky a tim nechci v zadnem pripade rict, ze je zatracuji, jenom se vracim k pocatku - je treba si urcit priority, t.j. stanovit si, co je pro mne nejdulezitejsi. Jeste se omlouvam za zjednoduseny popis , je to proto, aby tomu rozumnelo co nejvice ctenaru a za cenu toho, ze pro mnohe je to obehrana pisnicka. W.

Napsal: pon pro 11, 2006 11:46
od čmelák
najlepsie to mam spravene ja :evil:

Napsal: pon pro 11, 2006 17:39
od Dusan
K tej neokamzitej odozve na polohu plynoveho pedalu...je to vec ktoram ma stve na tom najviac.... bud odhadnete polohu pedalu hned a mate tie otacky co ste chceli alebo mate smolu lepo pohybanim pedalu hore dole v priebehu 1s sa na vas riadiacka z vysoka.... Tak ze take nieco ak o medziplyn je skoro nemozne

Napsal: pon pro 11, 2006 19:36
od čmelák
medziplyn sa da teda aspon mne to ide ale aj tak pretekari nepouzivaju ani spojku :D

Napsal: pon pro 11, 2006 19:47
od Ján Píš
Vdaka Wolf. Fakt si sa pekne rozpisal no ale co ma zaujalo najviac bolo pisal si tam o casovani ze 1,7 ho ma ine no ja tam idem davat hlavu 21011 ktora bola v starkeho 2102-jke aj tam bude taky problem nie som automechanik tak dost vela veciam sa ucim popri

Napsal: pon pro 11, 2006 20:52
od Dusan
nevravel som o lada ale inej nemenovanej znacke :)

Napsal: pon pro 11, 2006 20:56
od Trevor
Ján Píš píše:Vdaka Wolf. Fakt si sa pekne rozpisal no ale co ma zaujalo najviac bolo pisal si tam o casovani ze 1,7 ho ma ine no ja tam idem davat hlavu 21011 ktora bola v starkeho 2102-jke aj tam bude taky problem nie som automechanik tak dost vela veciam sa ucim popri
Hlava je ta ista ale su tam ine piesty ako na 1500 a preto je tam vyssi kompresny pomer co si vyzaduje upravit pruzinky v rozdelovaci ako uz pisal wolf

Napsal: pon pro 11, 2006 22:10
od VaSek
A vačka, ač je záměnná, má skutečně malinko jiné časovaní.

Napsal: úte pro 12, 2006 08:46
od Wolf
Dusan píše:K tej neokamzitej odozve na polohu plynoveho pedalu...je to vec ktoram ma stve na tom najviac.... bud odhadnete polohu pedalu hned a mate tie otacky co ste chceli alebo mate smolu lepo pohybanim pedalu hore dole v priebehu 1s sa na vas riadiacka z vysoka.... Tak ze take nieco ak o medziplyn je skoro nemozne
Sedmnactistovkari mi jiste potvrdi, ze diky udrzovani zvyseneho volnobehu za jizdy RJ neni zadny problem s razenim, at jiz fyzicky pri pohybu radici pakou, ale zvysuje to i jizdni pohodu posadky pri prudsim razeni - at jiz je synchronizace seslapovani jednotlivych pedalu z jakehokoliv duvodu nesetrna (zacatecnik, rasantnejsi jizda). Pak je ale na miste otazka, proc davat meziplyn. Na druhou stranu ale v pripade, ze i presto ridic povazuje za vhodne radit s meziplynem, ze stejneho duvodu (zvysene volnobezne otacky, zakondenzovane saci potrubi) motor reaguje na rasantni pridani plynu drive, nez motor s karburatorem. W.

Napsal: úte pro 12, 2006 22:01
od Dusan
sadni do fabie seatu vw.....

Napsal: úte pro 12, 2006 22:25
od Nemo
Dusan píše:sadni do fabie seatu vw.....
To musím potvrdit, svezení Fabkou 1.4Mpi mě znechutilo mimo jiné i z tohoto důvodu.Řidič musí myslet vteřinu dopředu a sešlapávat pedál plynu dřív. (to já prostě nepřekousnu)
Ve volnoběhu má ten motor krouťák asi 5Nmm, takže rozjezd na rovině bez plynu je opravdový zázrak.
Ladou se stříkačkovým motorem jsem ještě nejel, ale Wolfovi věřím.

Napsal: stř pro 13, 2006 10:34
od čmelák
je to presne ako rika wolf

k tej fabii octavii to sedi tak isto :ANAL:

Napsal: stř pro 13, 2006 12:02
od Trevor
Nemo píše:
Dusan píše:sadni do fabie seatu vw.....
To musím potvrdit, svezení Fabkou 1.4Mpi mě znechutilo mimo jiné i z tohoto důvodu.Řidič musí myslet vteřinu dopředu a sešlapávat pedál plynu dřív. (to já prostě nepřekousnu)
Ve volnoběhu má ten motor krouťák asi 5Nmm, takže rozjezd na rovině bez plynu je opravdový zázrak.
Ladou se stříkačkovým motorem jsem ještě nejel, ale Wolfovi věřím.

Novsie fabie maju uz tu i2 zbernicu ci ako sa to presne vola a plynovy pedal je iba potenciometer a cely chod skrtiacej klapky je ovladany servom. tempomat rulez :D
Ale pocul som ze vela ludi sa stazovalo na oneskorene reakcie plynu teda asi to nefunguje tak ako by malo. Co sa tyka toho rozjazdu bez plynu tak to neviem.

Napsal: stř pro 13, 2006 12:10
od JmJ
Trevor píše: i2 zbernicu
I2C ? :-)

Napsal: stř pro 13, 2006 12:21
od Trevor
Tusim ze tak nejak ono dnes uz je to vtych autakoch tak porobene ze normalny clovek nema sancu tam nieco opravit.

Dozadu auta ide iba jeden vodic +12V a opticky kabel a ponom su prenasane disty ze ktore svetla budu svietit ci sa ma odoknut kufor a pod. :roll: