Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 895
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Lechanoa:
Ja prave rad vidim, poznavam jine kultury, nebavi mej jezdit pouze pro teren, ale na vychode mi proste prestal stacit rapid, chtel jsem se kolikrat nekam dostat a to auto to nedavalo a zbytecne jsem ho nicil, tak jsem se rozhodl pro nivu. Ted treba mam v planu v Rumunsku navstivit spoustu mist, kam by se obyc silnicni auto nedostalo, kdysi rapid nedojel ke kostelu, pod jehoz prahem na byt hlava Draculy, tak me to nastvalo a koupil jsem nivu :), no od te doby jsem se tam nedostal, tak snad to vyjde letos.
Co jsi daval za to gufero? daval jsi smerove? ja to podelal, ze jsem kvuli brodeni zatmelil ty kanalky ke stitu, no a ono mi to ted tece do brzd :/.
Ja taky musim bojovat s korozi, u stare dlouhe jsem zkusil taninovy odrezovac a pamatuji, ze tata mel ten surik namichanej s fermezi na zigula, jednu plechovku suriku mam po dedovi, tak bych to taky mohl zkusit.
Ja mam aut dost, hlavne skodovek, servisuju si vse sam, pekne mi dava zabrat treba jednickova octa 1.8T 4x4 LPG, za 5 let jsem s ni najel 105tis.km a k tomu na denni jezdeni jeste pouzivam nejvic LPG feldu, octe odesla spojka, delal jsem komplet brzdy, rizeni, praskaji pruziny, rozvody to je prevence, porad neco resim kolem motoru - hlavne podtlaky a falesny vzduch, praskaji ty plastove vodni priruby, semtam jejaky el. cidlo, ale fakt nejspolehlivejsi auta jsou Rapid 136 a felda/favo, to jsou nejvetsi drzaky (u feldy jsem jednou za 100tis.km delal jen brzdy) a ten rapid me fakt bavi, ten zadni nahon a vykon mam okolo 90 koni, coz s nim taky slusne hejbe, sice pred 4 roky jsem se s nim malem zabil, kdyz mi do cesty skocila v kilu srna a ja se ji pokusil vyhnout, jenze jsem kolem najel na sterk a letel jsem do pole mezi dva betonovy sloupy, trefit ten sloup, tak uz tu ted asi nic ted nepisu. V pousti jsem skakal pres duny nivou a taky jsem nevedel, kam to vede, ale ono to jinak nejde, to se clovek zahrabe, jednou jsem takto prave nomadum prorazil hlinenou zidku a vjel mezi kozy, no odnesla to prave jen ta geometrie, ale byt tam misto toho treba nejaky skalni utvar...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Lechanoa
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 12, 2017 09:54

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Lechanoa »

Gufero jsem dával dle montažního schématu. Našel jsem si které to je, pak podle čísla a objednal na Slovensku. Mám pocit, že to bylo toto: https://www.automanta.sk/vyhladavanie?c ... it_search=
Ale jak jsem psal, protéká to dál. Trochu tomu pomohlo pročistit ten odvzdušňovák na zadní rozvodovce,byl ucpaný, tak tam byl asi větší tlak při zahřátí. Na té poloose je taková velká gumička https://www.automanta.sk/vyhladavanie?c ... it_search=
Tak tu možna vyměnit taky...
Jinak tvé puťáky jsou už na knížku...😉
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 895
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Lechanoa:
Jo todle zigulacky 2101 jsem kdysi taky daval a rosilo, ale nebylo to nejak kriticke, pak jsem to chtel potunit smerovym a jeste jsem tam nacpal nejake slabounke, aby byla jistota a ono to je horsi. Na zigulaky jsem nikdy nekoukal, jestli maji mastny stit, ale koukal jsem i na nove nivy a casto alespon jeden mastny mely. Na nove dlouhe 2013 nemam mastny ani jeden, ale zas mam mastny predni diferak, louzicky to nedela, olej neubyva, tak neresim. Na kratke 2006 mam mastny jeden stit, ale olej neubyva, tak neresim, ale tydle dve nivy uz maji gufero s vetsim vnitrnim oítvorem, protoze je jina poloosa.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Lechanoa
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 12, 2017 09:54

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Lechanoa »

Tak mi konečně přišlo to ložisko...
Staré jsem v klidu vyrazil i z čepu, šlo to pěkně. Hezky jsem si to připravil, celé očistil, namazal, narazil do deklu i ten unašecí tisícíhran, co jde do malé převodovky, řádně promázl, odmastil příruby, nanesl silikon, nasadil, přitáhl. No hrál jsem si s tím dobré dvě hodiny. Pak jsem zjistil, že když přitáhnu přírubu, tak se ložisko přestává točit. No nedal jsem tam jednu silnou podložku, tedy se přitahováním ložisko přibržďovalo. No nadával jsem jak špaček, a hned jsem se na to vrhl znovu, než zaschne silikon... Opětovná demontáž, vyražení ložiska z tnu i z příruby, opětovné nasazení a smontování. Trvalo mi to max. 15min., jak jsem byl nabuzený a věděl co a jak... Dotáhl unašeč a zítra po zaschnutí silikonu (místo těsnění), to ještě trošku dotáhnu a nasadím na vozítko. Doufám, že nebude pršet...
Jinak zkoušel jsem dotáhnout ty ložiska na předních kolech. Dle souseda, který je vyučený automechanik, to je moc povolené. Jenže: jak to dotáhnu a opět s tím zkusím zaverglovat, tak se to kolo opět uvolní a to to můžu dotáhnout i tak, že s tím pohnout nejde. Myslím pohnout a zaverglovat že nahoře a dole chytnu za pneu a od sebe k sobě zkouším vůli. Prostě se pokaždé to uvolní...je to normální? Pro jistotu jsem si nechal poslat oboje ložiska na přední kola i s guferem, tak špekuluji, jestli to mám zrovna obojí vyměnit, když už to mám na špalcích...
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 895
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Lechanoa:
To se nemuze uvolnovat, jestli jsi to hodne dotahnul, tak jsi ty loziska znicil, mel jsi to udelat jak jsem psal, vule tam byt musi a lepe vetsi, nez zadna.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Dusan
Příspěvky: 3885
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Dusan »

Uz nepametam ale neni tam ze to mas pootacat, dotiahnut, zase pootacat dotiahnut, a zase. AZ to NAKONIEC dotahujes na 25Nm (bez kolesa) a nasledne povolit o 1/8 otacky a zaklepat maticu.
Lechanoa
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 12, 2017 09:54

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Lechanoa »

Ne e, nedotahoval jsem to na velkou sílu. Kola jsou ve vzduchu a odbržděné. Tudiž jsem dotahoval tak, jak mi to otáčení kola dovolilo. Přibrzdil jsem jej pouze rukou...
Zkoušel jsem to několikrát. Pokud jsem dotáhl a povolil, tak to bylo zpět na té vůli, jak před tím. Tedy kolo mělo vůli cca 2-3 mm... jedno víc, jedno míň... Fakt je, jak jsem psal, že ty ložiska od určité rychlosti dost hučí... Asi to zatím nechám a uvidím, co to udělá...
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 895
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Lechanoa:
I to huceni je divne, me kuzelikovy lozisko hucelo az tesne pred rozpadem, nehuci Ti spis predni diferak, jak to vypada na magnetu?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Lechanoa
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 12, 2017 09:54

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Lechanoa »

O tom diferaku jsem taky začal přemýšlet, zvláště od té doby, co se netočilo kolo-pravé přední, když jsem to na špalcích zkoušel protočit na rychlosti při nastartovaném motoru...ale kupodivu se to začalo točit poté, co jsem dotáhl kola... Když jsem tam měnil olej, tak na magnetu byly drobounké šponečky, ale myslím, že je to tak OK, neb na každém magnetu jsem něco našel (obě rozvodovky, obě převodovky)
Jinak jsem tu malou převodovku znovu složil, namontoval a vyzkoušel...vypadá to dobře, to hučení, které před tím začalo, skončilo, ani to necuká při ubrání plynu...Zdá se, že to opravdu bylo tím ložiskem...sice to párkrát divně zarachtlo, ale to přisuzuji tomu, že ložisko se asi pootočilo v pouzdře. Ze špalků jsem to zatím nesundal. Špatně jsem namontoval spojovací tyč řízení a musím obrátit ty gumy...
Tak uvidím v pondělí, to mám volno, snad to už dorazím...na druhou stranu jsem díky tomu začal jezdit na kole do práce, což je fajn, 4min jízdy je pohoda, to sedá😁😉
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 895
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Lechanoa:
To jde, ja jel v patek do prace na kole 2h - 37km, je to porad stoupani, kolo jsem tam nechal a nekdy zas pojedu domu, az bude pekne, to uz se pojede lip. Ted jsem chtel jet na houby a nemam kolo, tak musim nivou :).
Tady jsem Ti vyfotil, jak mam upravenou maznici na ty krize.
30ced824-9c6f-44d7-acdb-63e977cbe453.jpg
30ced824-9c6f-44d7-acdb-63e977cbe453.jpg (108.93 KiB) Zobrazeno 250 x
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Lechanoa
Příspěvky: 24
Registrován: pát kvě 12, 2017 09:54

Re: Niva 1.7i po výměně spojky škubne (jako by zadrhla), při ubrání plynu

Příspěvek od Lechanoa »

Na tolik km bych si netroufl, ani bych raději nevyjel...😉
Jo, to je dobré na té kalamitce... Taky jsem sem chtěl vložit obrázek, ale nějak mi to nešlo...
Jinak, co se týče auta, shozené ze špalků, dofoukané pneu, projeté, umyté...funguje. Dokonce mám pocit, že i méně hučí přední ložiska poté, co jsem je dotáhl. Paráda, jsem spokojen. Přední ložiska nechám na někdy jindy...
Moc děkuji všem za rady. Opravdu mi to pomohlo zdárně opravit bolístky mojí Nivky.
Děkuji
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“