Re: Niva Mara
Napsal: úte říj 19, 2021 12:31
Pre uplnost dodajme, ze do SPI vseobecne (era pred OBD2) sa montoval podtlakovy splynovac, ale uz jeho "elektronicka" verzia, teda s elektrickym ventilom (namiesto podtlakoveho), takze start je mozny iba na benzin a az pri zvysenych otackach (pripadne dalsich podmienkach ako teplota vody, atd.) relatko prepne na LPG.
System s podtlakovym splynovacom vsak moze byt neriadeny aj riadeny. Neriadeny je velmi podobny systemu na karburatoroch s mechanickou skrtiacou clonou medzi sanim a splynovacom, cim sa pevne nastavi bohatost zmesi v roznych rezimoch otacok podla zlozenia vyfukovych plynov. Riadeny ma primitivnu RJ LPG, ktora vyhodnocuje signal z lambda sondy a dalsie veliciny a podla toho upravuje krokovy motorcek servoventilu skrtiacej clony bohatost LPG za jazdy.
Riesenie "odpojenia" original RJ vozidla moze byt tiez dvojake. Jednoduchsie riesenie iba relatkom odpaja lambda sondu od povodnej RJ, aby na zaklade signalu z LPG nemenila bohatost na benzin (povodna RJ "nechape", ze motor bezi na LPG) a tym padom pri jazde na LPG vzdy svieti kontrolka "check engine" a do RJ sa uklada chyba absencie signalu lambda sondy. Sofistikovanejsie riesenie vyuziva emulator signalu lambda sondy a pocas jazdy na LPG ide do povodnej benzinovej RJ falosny signal imitujuci stechiometricku zmes, povodna RJ sa tvari spokojne a nekoriguje bohatost benzinovej zmesi.
System s podtlakovym splynovacom vsak moze byt neriadeny aj riadeny. Neriadeny je velmi podobny systemu na karburatoroch s mechanickou skrtiacou clonou medzi sanim a splynovacom, cim sa pevne nastavi bohatost zmesi v roznych rezimoch otacok podla zlozenia vyfukovych plynov. Riadeny ma primitivnu RJ LPG, ktora vyhodnocuje signal z lambda sondy a dalsie veliciny a podla toho upravuje krokovy motorcek servoventilu skrtiacej clony bohatost LPG za jazdy.
Riesenie "odpojenia" original RJ vozidla moze byt tiez dvojake. Jednoduchsie riesenie iba relatkom odpaja lambda sondu od povodnej RJ, aby na zaklade signalu z LPG nemenila bohatost na benzin (povodna RJ "nechape", ze motor bezi na LPG) a tym padom pri jazde na LPG vzdy svieti kontrolka "check engine" a do RJ sa uklada chyba absencie signalu lambda sondy. Sofistikovanejsie riesenie vyuziva emulator signalu lambda sondy a pocas jazdy na LPG ide do povodnej benzinovej RJ falosny signal imitujuci stechiometricku zmes, povodna RJ sa tvari spokojne a nekoriguje bohatost benzinovej zmesi.