Motorů 1,6 bylo víc typů a mnoho výkonů. Konkrétně u roku 1986 je problém, že se měnil modelový typ z modelu III na model IV. Uvádím zde všechny motorizace FORD Escort 1,6 od roku 1981 do roku 1990 (model III a IV).
1,6 (1555ccm) OHV 8V, ventily 0,15 / 0,20 mm, rozvod řetězem bez napínače (otáčí se doleva, třikrát uložená klika) - zastaralý - nedoporučuji !
LGA - 48kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V typ 460
1,6 (1597ccm) CVH 8V, hydraulické vymezování vůlí ventilů, rozvod řemenem
LP1, LPA - 58kW, KP = 9,5:1; karburátor Ford VV
LUG - 65kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
LUC - 66kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
L4B - 66kW, KP = 8,5:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic (pouze model IV)
LUA - 71kW (XR3); KP = 9,5:1; karburátor WEBER 32/34 DFTA (pouze model III)
LRA, LR1, LR2, LRB - 77kW (XR3i), KP = 9,5:1; MPi vstřikování BOSCH mechanické K-Jetronic
LNA, LNA/B - 97kW, KP = 8,3:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic + Turbo
Fotky modelů Esc III a Esc IV (abyste měli představu, které to jsou):