Ford Escort

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Marek » úte bře 10, 2009 11:47

Motorů 1,6 bylo víc typů a mnoho výkonů. Konkrétně u roku 1986 je problém, že se měnil modelový typ z modelu III na model IV. Uvádím zde všechny motorizace FORD Escort 1,6 od roku 1981 do roku 1990 (model III a IV).


1,6 (1555ccm) OHV 8V, ventily 0,15 / 0,20 mm, rozvod řetězem bez napínače (otáčí se doleva, třikrát uložená klika) - zastaralý - nedoporučuji !

LGA - 48kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V typ 460


1,6 (1597ccm) CVH 8V, hydraulické vymezování vůlí ventilů, rozvod řemenem

LP1, LPA - 58kW, KP = 9,5:1; karburátor Ford VV
LUG - 65kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
LUC - 66kW, KP = 9,5:1; karburátor WEBER 2-V TLD (pouze model IV)
L4B - 66kW, KP = 8,5:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic (pouze model IV)
LUA - 71kW (XR3); KP = 9,5:1; karburátor WEBER 32/34 DFTA (pouze model III)
LRA, LR1, LR2, LRB - 77kW (XR3i), KP = 9,5:1; MPi vstřikování BOSCH mechanické K-Jetronic
LNA, LNA/B - 97kW, KP = 8,3:1; MPi vstřikování BOSCH elektronické KE-Jetronic + Turbo



Fotky modelů Esc III a Esc IV (abyste měli představu, které to jsou):
Přílohy
escort III (80-86).jpg
escort III (80-86).jpg (3.97 KiB) Zobrazeno 1810 krát
escort IV (86-90).jpg
escort IV (86-90).jpg (4.05 KiB) Zobrazeno 1810 krát
Naposledy upravil Marek dne stř bře 11, 2009 09:09, celkově upraveno 1
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Puhi » úte bře 10, 2009 14:29

Volal som tomu kamošovi a vravel že to karbec nemalo, ale ani klasické MPi, vychádza to na to mechanické vstrekovanie a určite že má remeňový rozvod.
Marek, Díky, pomohol si, dal by som aj helpíka keby to bola moja téma :D
Majo, nemôžeš dať za mňa? :mrgreen:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Majo2103 » úte bře 10, 2009 19:18

Je tam...myslím,že oprávnene 8)
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
Majo2103
 
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79

Příspěvekod Puhi » úte bře 10, 2009 19:26

určite :D
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Marek » stř bře 11, 2009 08:48

U této řady motorů 1,6 se jednobodové vstřikování nedělalo. Oba způsoby vstřikování, jak K-Jet tak i KE-Jet jsou MPi, tedy vstřikování vícebodová. Na první pohled se téměř neliší, rozdíl je pouze v tom, že KE-Jet má lambda-sondu a je tedy řízeno elektronicky, zatímco K-Jet je mechanické (ale systémově identické s KE-Jet).


Klasické jednobodové elektronické vstřikování WEBER EEC-IV měly motory 1,4i s kódem F6D a F6B - 54kW (KP = 8,5:1).
Motory 1,4 s kódem FUA - 55kW (KP = 9,5:1) měly karburátor WEBER 28-30 DFTM.
Motory 1,4 s kódem FUC - 54kW (KP = 8,5:1) měly karburátor WEBER TLD.
pozn.: všechny jsou CVH 8V - pouze v modelech IV
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Puhi » stř bře 11, 2009 19:49

Marek píše:U této řady motorů 1,6 se jednobodové vstřikování nedělalo. Oba způsoby vstřikování, jak K-Jet tak i KE-Jet jsou MPi, tedy vstřikování vícebodová. Na první pohled se téměř neliší, rozdíl je pouze v tom, že KE-Jet má lambda-sondu a je tedy řízeno elektronicky, zatímco K-Jet je mechanické (ale systémově identické s KE-Jet).

No už som z toho jeleň (Jeleň bez urážky :D ). To je tak, zavesil mi na nos že mu to mám zistiť lebo on na net vôbec nechodí a tak to potom vyzerá... Takže toľko, určite to nieje karbec a určite tam vraj bol remeň, a to vstrekovanie potom neviem no, vraj sa mu to zdalo čudné. Ach, nech ho len vezme, podľa tej tvojej "tabuľky" je každé vstrekovanie vcelku výkonné... Potom sa mrkneme či to má lambdu :mrgreen:
Ešte raz dík, pekne si to rozpísal :D
ps. ešte jedna blbá otázka, obidva tieto escorty majú predný náhon? spomenul som si ako vravel že v tej tme ak dobre videl tak mal motor pozdĺžne. Alebo to má to uloženie, aj 80ky audi mali tak, ako sa to vola, quatro? :roll: Nejak mi to nepasuje, bude to asi somarina
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Cory » čtv bře 12, 2009 01:48

aj motor ulozeny pozdlzne moze mat predny nahon.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Marek » čtv bře 12, 2009 11:05

To Puhi:
Všechny Escorty III. a IV. modelové řady mají motory příčně a přední náhon, a to bez výjimky.

Jestli je to podélný motor, pak to není Escort, ale Sierra (což je o poznání větší vůz).





Cory píše:aj motor ulozeny pozdlzne moze mat predny nahon.

Ano, i to se často vidí, například Moskvič 2141, když tedy máme rádi ty Rusáky...
A nebo Audi, VW Passaty, Superby a mnoho jiných vozů.
Obecně platí, že podélně uložené motory jsou výhodnější - především pro lepší rozložení hmotnosti, kvalitnější uložení agregátu (menší vibrace a náklony), v neposlední řadě je to kvalitní deformační zóna čelního nárazu.

[ Komentář přidal: Laďuša: pá březen 13, 2009 20:32 ]
Následná debata o uložení motorů a podobně byla odsunuta do vlastního tématu v poklábosme.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod gogo » úte bře 24, 2009 12:28

tot moj, momentalne uz je OK, este sa chystam vymenit silentbloky na ramenach, pomerne casta to choroba tychto aut. dost haluz s tym jazdit, ked tomu tlacim na pedal, a tento motor si otacky pyta....

PS: ked chytim fotak, tak ta herecka mi hned pozuje... :lol:
Přílohy
P1040527rs.jpg
21061 *1986
21043 *1994 LPG
2107 *1989 LPG
...... potom nejake sracicky...
od 2020 VESTA CROSS LPG
Uživatelský avatar
gogo
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

Příspěvekod Marek » úte bře 24, 2009 12:35

Tohle už je podstatně novější model. Tohle je "šestka", tedy poslední řada vyráběná od roku 1995. Navíc jak koukám je to výbava Ghia..............
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod gogo » úte bře 24, 2009 12:42

Marek píše:Tohle už je podstatně novější model. Tohle je "šestka", tedy poslední řada vyráběná od roku 1995. Navíc jak koukám je to výbava Ghia..............


...pozeras dobre, je to ghia. podla coho si to zistil? :wink: tu ghia znamku tam neni moc vidno :shock:

inak k tej rade, kdesi vo fordackej literature som vyhladal ze to je model mk7, ale hadat sa nebudem, v podstate to je jedno...
s tou vybavou som nadmieru spokojny, mnohe dnesne nove auta nemaju taku vybavu, alebo ked uz tak za pekny priplatok...
Naposledy upravil gogo dne úte bře 24, 2009 12:44, celkově upraveno 1
21061 *1986
21043 *1994 LPG
2107 *1989 LPG
...... potom nejake sracicky...
od 2020 VESTA CROSS LPG
Uživatelský avatar
gogo
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

Příspěvekod Cory » úte bře 24, 2009 12:43

gogo píše:podla coho si to zistil?


mas to v podpise :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod gogo » úte bře 24, 2009 12:45

Cory píše:
gogo píše:podla coho si to zistil?


mas to v podpise :mrgreen:


KUA :finga:
21061 *1986
21043 *1994 LPG
2107 *1989 LPG
...... potom nejake sracicky...
od 2020 VESTA CROSS LPG
Uživatelský avatar
gogo
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

Příspěvekod Cory » úte bře 24, 2009 12:54

no neviem, mozno to Marek zistil inak, ale ja takto :lol:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Marek » úte bře 24, 2009 14:13

Podpisu jsem si nevšiml. Zjistil jsem to podle chromového rámečku masky - jiné výbavy než Ghia jej nemají.

Model VII fakticky neexistuje, protože Escort měl jen šest modelových řad - ale někdy se sedmičkou označuje faceliftovaný model VI (od roku 1998 jako model ´99).
Přílohy
Escort I - 68-75.jpg
Escort I - 68-75.jpg (3.69 KiB) Zobrazeno 1570 krát
Escort II - 75-80.jpg
Escort II - 75-80.jpg (4.16 KiB) Zobrazeno 1570 krát
Escort III - 81-86.jpg
Escort III - 81-86.jpg (3.97 KiB) Zobrazeno 1570 krát
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků