Nástupce žiga

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod citron » sob říj 25, 2008 12:03

Ono je dost možný, že to má i některý části (obvykle plechový) z plastu - jako kapota, víko kufru, střecha(?) Třeba takový AXko je jako tráboš, všude kupa vikslajvantu. Ale zase mu stačí 1.4 na vypráskání většiny starších čoudících turbokoksů.
citron
 
Příspěvky: 39
Registrován: ned črc 15, 2007 13:18
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Miči » sob říj 25, 2008 21:17

No jo, tak plast to naštěstí/bohužel? nemá..ale co je fakt, tak jsem chytl zdravou kastli a motor se stejnejma tlakama na všech válcích a slušným tahem, ovšem za 19tyček se nedá čekat zázrak takže se objevuje spousta vad... sice to jede, ale v sedačce tlačí železná kostra, plastový díly palubky jsou rozpraskaný snad všude, centrál už jsem vyhodil,tapec je jak to výbuchu atomový bomby, spojka bere až moc nahoře, brzda stojí za hovno,křídlo na zadních dveřích půjde do pryč, červená barva je odsouzená k zásahu tempa,lišty na dveřích potřebují nový plastový držáky,ve vejfuku drnčí přepáčka (nevím která a kde),přední nárazník vůbec nelícuje, páč se původnímu majiteli ulomil plastovej držák (nárazník je plast) a ten vůl to chytil vratovým šroubem a prohnul ho....má to dvoje mlhovky což bejt nesmi a zůstanou po nich hnusný díry v nárazníku...rozpadl se vypínač na mlhovky takže nesehnatelnej novej...stahování oken v elektrice se jeví jako budoucí problém apod...

takže v rámci vycházek neschopenky dělám v garáži jak magor...jo proti žigu to jede jak drak, ale žigo jsem už měl v perfektním stavu...naštěstí díly se zatím jeví na stejný cenový úrovni (přeci jen už je to starý jak Jeruzalém... 92 rok).No nezbývá než doufat v místní autovrakoviště peugeotů, že poskytnou nějaké potřebné díly....
Miči
 

Příspěvekod Yellow01 » ned říj 26, 2008 08:28

Lahůdkou jsou zadní bubny, my jsme ho sundavali přes 20 minut, neskutečný. Taky přední brzdiče stojá za ho..o. Ty tyčky a posuvný vá jsou z měkkýho materiálu a když to jednou vyndáš, většinou je konec. A na ceny nových se ani neptej. Tyčky jsou skoro za 300 a uložení třmenu za 800,-
Přílohy
uložení.jpg
(6.82 KiB) 869 krát
tyčky.jpg
(5.06 KiB) 870 krát
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvekod Marek » ned říj 26, 2008 08:48

Nicméně Majkle nezoufej - METEOR funguje denně do šesti večer :wink: .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Miči » ned říj 26, 2008 09:57

Yellow01 píše:Lahůdkou jsou zadní bubny, my jsme ho sundavali přes 20 minut, neskutečný. Taky přední brzdiče stojá za ho..o. Ty tyčky a posuvný vá jsou z měkkýho materiálu a když to jednou vyndáš, většinou je konec. A na ceny nových se ani neptej. Tyčky jsou skoro za 300 a uložení třmenu za 800,-


No zadni brzdy jsou nový ty mě netrápí, předek bude horší...uvidíme jak to půjde.

to Marek: myslíš ten nejdražší obchod v Třebíči s ne zrovna normálníma prodavačema? (rozvedu osobně), nejlepší je Palička...třeba komplet rozvody vyjdou na 362+699+1430 = 2491kč což na to jak to jede není až tak špatná cena...ale dokud nebudu mít podporu nějakýho autovrakoviště budu nervózní...přeci jen by se mi hodil novej interiér, záložní čidla (všechny), pár plastů zvenku auta apod, taky třeba přední nárazník s prostorem jen pro dvojici mlhovek... vypadá to slibně, ale až od prosince. Každopádně jak dodělám očistu apod.tak se stavím,ovšem tentokrát to nerbude vypadat tak jak žigo,toto se blíží spíš "keplu" alespoň zatím...

A jinak docela zajímavý porovnání:

309 GT Injection

Pětidvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1580 cmł, vrtání 83 mm a zdvih 73 mm, kompresní poměr 9,8:1, vstřikování paliva, výkon 76 kW (104 koní) při 6250 ot/min, točivý moment 129 Nm při 4000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2469 mm, hmotnost 910 kg, maximální rychlost 185 km/h a zrychlení na stovku za 11,1 s. Model 309 byl vyvinut společností Simca/Talbot a po jejím převzetí automobilkou Peugeot byl zařazen do modelové palety Peugeot. Vyráběl se od roku 1985 do roku 1993, původně jako pětidvéřový a od roku 1987 také ve třídvéřovém provedení. V roce 1989 prošel faceliftem. Dodávala se řada benzínových motorů od 1.1 do 1.9 a také naftové 1.9D.


309 SX (můj motor)

Třídvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1580 cmł, vrtání 83 mm a zdvih 73 mm, komprese 8,9, výkon 65 kW (89 koní) při 6400 ot/min, točivý moment 128 Nm při 3000 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2469 mm, hmotnost 910 kg, maximální rychlost 175 km/h a zrychlení na stovku za 10,8 s. Model 309 byl vyvinut společností Simca/Talbot a po jejím převzetí automobilkou Peugeot byl zařazen do modelové palety Peugeot. Vyráběl se od roku 1985 do roku 1993, původně jako pětidvéřový a od roku 1987 také ve třídvéřovém provedení. Dodávala se řada benzínových motorů od 1.1 do 1.9 a také naftové 1.9D. V roce 1989 prošel vůz modernizací (maska, světla atd.)

-->> GTičko je pomalejší než moje 1,6. Kroutící moment je prakticky stejný, ale já ho mám už na 3000ot.min. mám převodovku s nižší Vmax a na stovku jsem o 0,3s rychlejší což je zajímavý páč GTičko by mělo být nejrychlejší...jestli je rychlejší v rychlostech nad 150km/h už je pravda k ničemu, že ano....
Miči
 

Příspěvekod Marek » ned říj 26, 2008 14:46

GTI-čko s motorem XU5J je bohužel auto pro vysoké otáčky. Do tří tisíc prakticky srovnatelné se slabšími bratříčky, ne-li dokonce horší. Ve vyšších otáčkách přes 4000rpm (elastická oblast) má díky jinému stupni komprese, časování rozvodu a MPi vstřikování BOSCH LE-Jetronic lepší průběh točivého momentu (proto ten koncový výkon je vyšší). Ale v praxi to bude přesně jak píšeš - bude svižnější až ve vysokých otáčkách, jinak to svezení v běžném pásmu otáček je srovnatelné.

Nehledě k tomu, že GTI musí používat palivo s 98 oktany.


A teď Tě, Míšo, naseru - motor Peugeot 309 s kubaturou 1,6 a kódem XU5JA (poslední modelové řady GTI) má výkon 85kW !!! :-P





Miči píše:mám převodovku s nižší Vmax a na stovku jsem o 0,3s rychlejší

To je celkem jasné - máš maximum točivého momentu v nižších otáčkách, proto musíš mít lepší zrychlení.

Proč si myslíš, že já natřu v rozjezdu Galaxy s motorem 2,8 VR6 128kW, přestože mám výkon motoru 81kW? Právě proto, co jsem tu uvedl - oba motory (jak moje TDi tak 2,8i VR6) mají točivý moment 235 Nm - jenže já při otáčkách 1850rpm a motor 2,8i při otáčkách 4200rpm (a navíc mám první tři kvalty kratší než on............).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Štěpán » ned říj 26, 2008 15:54

Marek píše:
Proč si myslíš, že já natřu v rozjezdu Galaxy s motorem 2,8 VR6 128kW, přestože mám výkon motoru 81kW? Právě proto, co jsem tu uvedl - oba motory (jak moje TDi tak 2,8i VR6) mají točivý moment 235 Nm - jenže já při otáčkách 1850rpm a motor 2,8i při otáčkách 4200rpm (a navíc mám první tři kvalty kratší než on............).


Sic OT, ale:

Prej že nezávodí, že už z toho vyrostl... :P

:wink: :D
Štěpán
 

Příspěvekod Marek » ned říj 26, 2008 16:11

Štěpán Getsko píše:
Marek píše:
Proč si myslíš, že já natřu v rozjezdu Galaxy s motorem 2,8 VR6 128kW, přestože mám výkon motoru 81kW? Právě proto, co jsem tu uvedl - oba motory (jak moje TDi tak 2,8i VR6) mají točivý moment 235 Nm - jenže já při otáčkách 1850rpm a motor 2,8i při otáčkách 4200rpm (a navíc mám první tři kvalty kratší než on............).


Sic OT, ale:

Prej že nezávodí, že už z toho vyrostl... :P

:wink: :D


Tohle je ciště hypotetický rozbor, protože opravdu nezávodím. Navíc mám motor po úpravě HW i SW na 125kW (360 Nm), což by samozřejmě v reálu při takovém měření znamenalo pro motorizaci 2,8i VR6 těžkou degradaci od o téměř litr menšího ropožrouta :wink:.

Opravdu nezávodím - nicméně mnou uvedený příklad pro Mičiho je pravdivý, na tom se oba jistě shodneme.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Štěpán » ned říj 26, 2008 17:02

Jen si z tebe utahuju Marku... :D
Štěpán
 

Příspěvekod Miči » ned říj 26, 2008 20:24

Marek píše:A teď Tě, Míšo, naseru - motor Peugeot 309 s kubaturou 1,6 a kódem XU5JA (poslední modelové řady GTI) má výkon 85kW !!! :-P


Nenasereš vím o tom motoru,ale vážně si nedovedu představit jak by za ty prachy co stálo to moje to auto vypadalo...já se s tím dokonce svezl...jezdil jsem snad se všema motorizacema 309 a můžu říct, že GRD (diesel) je lenošná ku*va, 1,4 je nesmysl skrz zákonný. Dál s rostoucím výkonem roste cena...takže v mým případě zdravá kastle a funkční motor + dokurvenej interiér byla ta nejlepší možná kombinace pokud jsem chtěl výkon 65kw....i tak tvrdím, že 65kw je zoufale málo. Představa je někde u 100kw ovšem na BENZINU. Skrze všechny faktory....na to nemám money,proto jen 65kw, uvidíme jak se to bude tvářit a jak mi to auto bude sedět...podle toho to buď dostane komplet GO jako žigo, nebo to pustím dál, je to naštěstí prodejné velice dobře -> za pár měsíců uvidím jaký bude následující postup.......................................................
Miči
 

Příspěvekod Saša » pon říj 27, 2008 15:39

Mohu li dodat jeden neduh těchto vozů . Nevím jestli se to týká i benzínu ale asi jo . Koukni se jestli lanovod spojky (volný konec s nastavovací maticí) nemíří bez "překážek" na chladič .
Praskne li totiž lanko spojky , páka vystřelí zbytek lanka s napínací částí a ta prorazí chladič !!! Vím o více případech .
Tato "zákeřná" vada jde lehce odstranit vhodným návlekem na šroub (dávali tam plastový špunt od šampáňa .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Miči » pon říj 27, 2008 17:55

Saša píše:Mohu li dodat jeden neduh těchto vozů . Nevím jestli se to týká i benzínu ale asi jo . Koukni se jestli lanovod spojky (volný konec s nastavovací maticí) nemíří bez "překážek" na chladič .
Praskne li totiž lanko spojky , páka vystřelí zbytek lanka s napínací částí a ta prorazí chladič !!! Vím o více případech .
Tato "zákeřná" vada jde lehce odstranit vhodným návlekem na šroub (dávali tam plastový špunt od šampáňa .


Sašo musíš, potřebuju takový věci vědět zavčas, prosím vás kdokoli cokoli piště to sem....je to frantík a nerad bych na tom cokoli řešil, zejména teď...pokud se tomu dá předejít chtěl bych tomu předejít, nerad bych zažil finanční popravu...
Miči
 

Příspěvekod Miči » čtv říj 30, 2008 18:00

Tak něco pro pobavení klubu:

sednu do auta (pežota) nakopnu to zlomím to ke garáži...s tím, že se kouknu na pomačkanou hadici sání....odpáskuju a vyndám a asi litr vody v botech z ní.....nezoufám, přeci jen jsem měl žigula, nepřekvapí mě nic...jdu si do kufru pro vercajk, a sekl se zámek...dobejval jsem se tam jen asi 4hodinky...po tom jsem jel vyzkoušet jak se změnil výkon...auto bylo v klidu zahřátý...najel jsem asi 10km vrátím se ke garáži a bouchnul chladič....rozšklebil se jak konzerva v místě, kde je na chladiči expanzka (páč pežot to má součástí chladiče)....nezoufám, nervy držím na uzdě....jenže jak vyletěla voda tak mi to zkratovalo pravý světlo a praskla pojistka...při pokusu otevřít pojistkovou skříňku došlo k vážnému narušení palubního rozvodu elektriky.....páč se TA ZASRANÁ POJISTKOVÁ SKŘÍŇKA ROZPADLA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a málem mi to vyhořelo.

no nic zase jeden den s verglem...
Miči
 

Příspěvekod čmelák » čtv říj 30, 2008 18:06

to sedi frantik presne
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Hurikán » čtv říj 30, 2008 18:44

Hmmm, jak to tak čtu, tak už zbývá jen věc, která se stala jednomu kamarádovi na jeho Renaultu 21: Přijel domů, zastavil, vypnul motor a když chtěl vystoupit a otevřel dveře, tak ty celé upadly. :lol: Normálně celé zavěšení vč. pantů se poroučelo pryč. Jel potom do servisu bez dveří, resp. s dveřmi na zahrádce. :laughing3:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků