Stránka 6 z 6

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2019 17:41
od Marek
Mně se se zadkem taky jezdilo líp. Připadalo mi to takové přirozenější. Nicméně dnes se auta se zadním pohonem prakticky nedělají, buď jsou to předky nebo čtyřkolky, a tudíž se k tomu moc nedostanu. Je to jen občas, když mi někdo přiveze žigulíka na seřízení. A to už je taky dost sporadicky.

Ovšem nedávno jsem se svezl asi 30 km s vozem Renault Twingo GT. Motor vzadu pod podlahou kufru, zadní pohon, motor 0,9 turbo s výkonem 110 koní. Musím říct, že to bylo velice zajímavé svezení. Tedy krom toho, že mi to auto bylo vcelku těsné, to bylo něco úplně jinýho, než na co jsem léta zvyklý.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: sob pro 28, 2019 19:06
od Tommel
mceza píše:Jako sice nechapu, jak muzete jezdit predokolkama. V kazde zatacce jsem mel pocit, ze tahle je ta posledni.


Jsem docela zvědav na porovnání, u Vesty takový pocit nemám :D je fakt, že zadokolka to není, ale že by s tím nešlo jezdit zatáčky stejně rychle to fakt problém není :)

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: sob pro 28, 2019 19:39
od valda1971
Tommel píše:
mceza píše:Jako sice nechapu, jak muzete jezdit predokolkama. V kazde zatacce jsem mel pocit, ze tahle je ta posledni.


Jsem docela zvědav na porovnání, u Vesty takový pocit nemám :D je fakt, že zadokolka to není, ale že by s tím nešlo jezdit zatáčky stejně rychle to fakt problém není :)

Asi záleží i na podvozku a jiných parametrech.....

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: sob pro 28, 2019 19:59
od Liftback
Ani Granta sa nebráni ale asi dobre sedí keď mám cez metrák, počas sviatkov zvýšujem prítlak aby to nekĺzalo 8)

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: ned pro 29, 2019 00:07
od uha2324
pro bezneho ridice (coz jsme skoro vsichni, ikdyz sam o sobe si to nikdo nemysli) je predohrab bezpecnejsi. predni nahon driv upozorni na problem ktery se da potom i snaz korigovat. staci si jen predstavit aquaplaning, predni kola daji ridici razama do volantu drive na vedomi ze uz neco neni v poradku, u zadniho nahonu zjistime ze se kola vezou po vode az uz je pozde. podobne je to i v zatackach. samozrejme nic neplati absolutne.
zadohrab je pro motoristy fajnsmekry. ikdyz s temi elektronickymi systemy uz ani zadohrab neni zadna zabava.
mceza - tva kamaradka ma dobry vkus, te se drz! :-)

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 14:31
od mceza
Uz jen par kilometru a na tachometru bude svitit cislo 2000. Je asi na case pripsat par poznatku:

V prve rade bych rad poslal do haje vsechny ty redaktory, kteri v recenzich tvrdi, ze pevna zadni naprava nejde poznat. Bud v zivote nesedeli v jinem aute, nebo se jim v luxusnim letovisku v Portugalsku (nebo kam novinare Mazda svolala na predvadecku) nechce jedna z nejhlavnejsich zavad vozu hanit.

Pres to vsechno se auto ridi velmi pekne. Dobre sedi, ale te napravy je obrovska skoda. Na predokolku neni nedotaciva. Velke plus. Ale utvrdilo me to v tom, ze dalsi auto bude mit nahon na vsechny ctyri nebo jen na zadek. Predokolky proste nejsou pro me. Ale statecne si zvykam...

Zvykam si i na hodne odlisnou prevodovku, kde sestka ztraci pri rychlosti kolem 90 silu. Predtim jsem mel na BMW take dvoulitrovou atmosferu a i na sestku auto jelo pekne do rychlosti. Ale je pravda, ze pri 140 BMW tocilo nejakych 3600 ot. Mazda si spokojene brumla mnohem niz. Vetsi problem je nulova sila na trojku. Nejake dynamictejsi rozjezdy (napriklad najizdeni na dalnici) musi obcas obstarat na zacatku dvojka. Velky nezvyk. Proste dan za nizkou spotrebu.

Kdyz uz jsme u spotreby - parada. Nekupoval jsem auto kvuli tomu. Az nebudu mit na benzin, budu cestovat hromadnou dopravou. Ale spotreba u nezajeteho auta pri dynamictejsi jizde 6.0 l/100 km je velice prijemna.

Dalsi pochvala patri svetlum - prestoze mam "jen" obycejne LED (tedy neadaptivni, bez vykrajovani), sviti velmi pekne. Automaticke prepinani dalkovych/potkavacich svetel je velice prijemne. Akorat ne vzdy funguje uplne dobre a uz jsem parkrat musel vypadat za pekneho debila (nejvetsi problem je pri predjizdeni nebo najizdeni z pripojovaciho pruhu - pak vypadam, ze toho predemnou vyblikavam).

Hlidani jizdnich pruhu je naopak extremne otravna a nefunkcni zalezitost. Musel jsem to uplne vypnout.

Take me mrzi, ze si auto nepamatuje nektera nastaveni - napriklad i-stop se automaticky aktivuje po startu (tak jako u vetsiny aut), ale AUTO HOLD, ktery naopak povazuji za uzitecny, se musi zapinat rucne... Kdyz uz jsme u te brzdy - existuje moznost, jak auto odbrdzdit bez nutnosti nastartovat? Nepovedlo se mi to ani s vypnutym autem, ani se zaplym ACC. Asi se budu muset podivat do navodu...

Co me trochu zklamalo jsou moznosti zobrazeni hlavniho pristrojoveho panelu - ma obrovsky potencial vyuziti a pritom mi nabizi jen tri obrazovky. Prvni klasicky budik - ok, umi presne to, co byste ocekavali od klasickeho budiku... :D Druhy je klasicky budik s prumernou spotrebou uprostred - zde bych po vzoru jinych automobilek ocekaval moznost zobrazit dalsi moznosti - spotreba aktualni jizdy, teplota oleje, prumernou rychlost, ujetou vzdalenost od startu atd. ... Velky krasny barevny displej, ktery vsak ukazuje jen jeden udaj, ktery je navic hned vedle budiku znovu. Nejak jsem nepochopil jak prepinat tripmaster. Musim projit navod.

Je sice fajn, ze po vypnuti zapalovani auto ukaze udaje o uplynule jizde, ale 1) nejdriv se rozlouci logem Mazda, pak zhasne (tou dobou uz odchazim z auta), za 2) az pak se rozsviti udaje o uplynule jizde a za 3) udaje tam visi takovou chvilku, ze si nestihnu vsimnout :D

Vcera jsem vyjizdel a venku bylo -2. Uz predtim mi obcas kratce po startu vrzalo neco od stredoveho panelu. Vcera se k tomu pridalo neco od B sloupku spolujezdce a neceho ve dverich ridice. Po zahrati auta to zmizelo, tak uvidime... Na netu pribyva spousta lidi s problemy v kvalite...

Ja mam zatim na reklamaci jen to sklapejici se zpetne zrcatko, ktere pravdepodobne rozbil servis v ramci svolavacky... :D

Celkove mam pocit, ze se na spoustu veci v ramci pripravy k prodeji vykaslali. Nemam tam nejnovejsi FW, ktery byl k dispozici, e-call nebyl aktivovany a buhvi na co jeste prijdu... :D

I pres to, ze jsem sem vypsal vesmes negativni veci, stale si myslim, ze nakup Mazdy 3 byla dobra volba a vzhledem k cene a vybave jsem si na nasem trhu nemohl vybrat lepe.

-------------------------------------
PS poprve jsem sveho psa svezl Mazdou - po vyndani zadniho plata a operek ma luxusni prostor vzadu. I kdyz to z fotky nevypada, je ta mnohem spokojenejsi nez na zadnich sedackach sedanu

Argo.jpg

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 15:27
od mceza
Uplne jsem zapomnel pripsat odstavec o Android Auto - je to neco naprosto strasneho. Toto neni vina Mazdy, ale Googlu. Kdyby se mi nekdo z jejich vyvojaru dostal do rukou, dopadl by spatne.

Cas od casu to funguje jak ma. Ale vetsinu casu (a zejmena, kdyz to chcete fakt pouzit a nebezi vam to jen hloupe na pozadi) je to nefunkcni bazmek. Posledni verze ma nejakou chybu, takze nefunguje telefonovani. Propojeni s autem funguje jak kdy a audio mi treba obcas kazde 2 min vypadne a trva 30 vterin nez znovu nabehne. Dopadlo to tak, ze jsem nastvane vytrhnul mobil z USB a hodil ho na zadni sedacky.

Takova jednoducha vec, takova super moznost jak do kazdeho auta dostat ten nejnovejsi SW a technologie (mobily zpravidla menime casteji nez auta, aktualizace aplikaci je take snazsi a mobily se vyvyjeji rychleji nez infotainmenty), ale zpracovani je takova tragedie.
Samozrejme nehovorim o tom, ze AA je vytvoreno primarne pro dotykove displeje, takze na Mazde je ovladani trochu kostrbate. Ale jde to.
Co je ale problem (a fakt velky, idiotsky Google), kdyz mate AA v nejakem aute s dotykovym displejem a pak prejdete do Mazdy, nejsou kolem ovladacich prvku ramecky, takze je to neovladatelne. Pomuze jen vypnuti/zapnuti mobilu.

Toto vsechno v kombinaci s vypnutim rozpoznavani znacek a neukazovani navigacnich pokynu na head up displeji vyustilo v to, ze jsem ozelil aktualni data a pouzivam vestavenou navigaci a hudbu prehravam pres bluetooth. Problem je, ze tim nemohu nabijet mobil v aute, aniz by se automaticky neaktivoval AA (nebo jsem ho nemusel rucne zakazat v nastaveni telefonu).

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 15:35
od Křečík Barbuška
No nemas to lehky, ani trochu :weedman: .

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 16:05
od valda1971
Křečík Barbuška píše:No nemas to lehky, ani trochu :weedman: .

To teda ne..... :rolleyes:

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 18:29
od Laďuša
Moc dlouhý :P

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 18:33
od Dusan
Aka je ta vesta bezproblemove auto :D

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 18:34
od Tommel
Teď jsem to chtěl napsat, opravdu jsem rád za Vestu :lol:

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 19:13
od mceza
Vsak nebojte, do 15 let se i do Lad dostanou podobne technologie ;)

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 19:14
od Tommel
Já o ně nestojím :lol: ale tak každý chce k životu něco jiného :finga:

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pon led 13, 2020 19:36
od Georgius
Já jsem rád, že žárovky žárují, ještě abych přimrznul k nějakému ledu a ten by mě chtěl vykousnout :lol: