Stránka 4 z 6

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2019 18:28
od Jan Vaníček
S tou el. ručkou perfektní popis. Přesně s tím jsem si do puntíku prošel u Supa. Naštěstí se to tam dá lehce vypnout, ba co víc, v zimě je to nutnost, neb mi to kurvilo kotouče. Takže už 10 měsíců jedeme v manuálním režimu . Honza

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2019 19:39
od Marek
On je totiž velký rozdíl, jestli jsou elektricky ovládané přímo třmeny, anebo zda jsou tam klasické lanovody tažené elektrickým navijákem. První případ, viz VW, je na pytel. Druhý případ, viz například Renault, je naprosto bez problémů.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: stř pro 25, 2019 19:50
od Vašátor
Zlatá manuální ruční brzda. Dělat z lidí nesvepravne blbce, na to je užije. Ať žije Lada :)

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: čtv pro 26, 2019 07:26
od Marek
Ono to není jen o brzdách, že? Když vidím všechny ty asistenty a pomocníky, co dnes ve vozech jsou, chce se mi zvracet.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: čtv pro 26, 2019 08:18
od Vašátor
Jojo, zlatá Lada Vesta. To je snad poslední nové auto, které kecaci systémy, dělajíci z lidí pitomce, nemá.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: čtv pro 26, 2019 08:23
od Georgius
No, ten hill hold si za mne mohli strčit za klobouk i ve Vestě. Ale je to jediná "moderní vymoženost", která otravuje. Podobně "zastaralý" je Opel Adam (tam kupodivu hillhold moc neobtěžuje, ale zatím jsem s ním jel jen velmi málo, takže třeba mne ještě naštve) a navíc se čudlíkem dají vypnout zadní parkovací senzory ...

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: čtv pro 26, 2019 11:33
od Marek
Jsem rád, že tyhle kraviny nepostihly dodávky. Parkovací senzory jsou u auta, co má skoro sedm metrů, na místě, navíc se dají vypnout, a jiné podobné nesmysly to nemá. Hillhold sice ano, ale u auta s takovou váhou není špatný. Stop/start vypínám hned po startu, to ničí motor a nemá to žádného pozitivního efektu.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: čtv pro 26, 2019 22:22
od mceza
Tak v manualu k Octavii se doctete, ze Start-Stop ma smysl, protoze pri stani delsim jak 47 vterin dochazi k uspore paliva.

Kdyz se nad tou vetou zamyslite, zjistite, ze smysl ma v tak extremne malo pripadech, ze by naprosto stacilo, kdyby pri delsim stani auto na displej napsalo "setri benzin, vypni motor".

Kdyz vidim nektera auta, ktera vypinaji motor treba i na prechodech, je to k zbliti. Pritom to neni ani povinna, pouze doporucena vybava.

Ale to je tak, kdyz tu mou Mazdu 3 od noveho roku o 30 tisic zdrazuji, protoze emisni povolenky... A to panove plni Euro 6d-Temp... Z hlediska emisi neexistuje nic ekologictejsiho, snad jen chodit pesky.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2019 06:37
od Cory
Vacsi zmysel by mali volnobezky a rezim plachtenia... Len tie vstupne naklady by boli omnoho vyssie nez jedno tlacitko.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2019 07:07
od Marek
Plachtění není úspornější než decelerace. To je totální nesmysl. Navíc plachtění opět a jednoznačně prokazatelně škodí motoru.

U toho systému Stop/Start je podle mě úplně jiný problém. Nebudeme se bavit o úspoře nebo neúspoře paliva. Motoru to škodí ze zcela odlišného důvodu, a to je opotřebení uložení klikového hřídele. Prostě a jednoduše řečeno, při zastavení motoru dojde ke kontaktu čepů klikového hřídele s ložisky. Při dalším startu dochází tudíž k vzájemnému tření těchto dvou strojních součástí, a tedy k jejich opotřebení. Za chodu ke kontaktu nedochází, protože mezi těmito částmi je vrstva tlakového oleje, což působí jako polštář. No a logicky, čím víc takových startů, tím větší opotřebení uložení kliky.
Prostě je to všechno blbě.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2019 07:09
od Georgius
Marek píše:plachtění opět a jednoznačně prokazatelně škodí motoru.

Jak ?

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2019 07:18
od Marek
Decelerace má nulovou spotřebu paliva, plachtění stojí nemalé peníze. To zaprvé.....

Plachtění = volnoběh. Volnoběh = nejméně vhodný a škodlivý režim práce motoru. To platí obecně. A teď konkrétně.....

Jedeš. Motor v provozní teplotě, voda 90°C, olej obvykle víc. Hlava válců až 150°C. A na kopci místo decelerace vyhodíš kvalt. A teď co se stane......?

Místo toho, aby motor sál pouze čistý vzduch, kterým se efektivně chladí, navíc má nulovou spotřebu paliva, spaluje. K tomu není jediný rozumný důvod. Dále klesnou otáčky na nejmenší možné. To znamená prudký pokles tlaku oleje, cirkulace chladící vody. Hlava se začne přehřívat, rovněž písty. Není totiž médium, které by tyto části bylo schopno chladit. A v neposlední řadě při volnoběhu, díky nejmenší možné setrvačnosti, má motor nejméně pravidelný chod.

Myslím dost argumentů..... Proti tomu decelerace, tedy brzdění motorem zařazenou rychlostí, je naopak režimem nejvhodnějším. To opět platí obecně. Motor má provozní otáčky, chladí, maže, navíc má nulovou spotřebu paliva. Co víc od motoru chtít?

V neposlední řadě vůz, který jede z kopce se zařazenou rychlostí, je nesrovnatelně ovladatelnější, než vůz s vyřazenou rychlostí. Ten se řítí z kopce naprosto odkázán na brzdový systém vozu, který tím samozřejmě rovněž trpí větším opotřebením.


Plachtění, tedy vyřazování rychlosti z kopce, je přežitek z dob vozů s karburátory. Dnes je zcela neefektivní a nevhodný ve všech směrech. Není jediný důvod, proč to dělat. Já to nedělal ani na Ladě.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2019 07:28
od Dusan
Dovod je jednoduchy, vesta totiz zerie benz8n aj pri dekceleracii, pri klime pod 1800ot a bez klimy pod 1500 ot. Tak ze ako setrenie je to nepouzitelne.pri vyhodeni kvaltu zerie menej :D tam kde normalne auto moze ist dole kopcom na 5,musis pri zapnutej klime radit 3, fakt uzasne, zbytocne vrkat pakou hore dole.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2019 07:29
od Marek
Bavíme se o provozních otáčkách. 1500 pro mě nejsou provozní otáčky. Pokud jedu z kopce, mám vždy otáčky podstatně vyšší (i u Dieselu!!!). Navíc co vím, tak motor Lady Vesta není Diesel, ale benzín, navíc čtyřventilové technologie. Čili provozní otáčky takového motoru jsou někde kolem 3000-4000 rpm ideálně. Takže bavit se tu o 1500 je naprosto mimo mísu.

Jsem přesvědčen o tom, že úspora té kapky paliva je tím posledním, co je důležité a co mě zajímá. Mě zajímá především celá řada negativních vlivů na životnost motoru. To je pro mě zcela zásadní.

Re: Mazda 3 2019

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2019 09:02
od Dusan
3000 to je tak 110km za hodinu, nev8em o tom zeby bolo v meste jazdit 110 dolekopcom