Marek píše:Teď napíšu něco, co se některým možná nebude líbit, ale vnímám to tak. Serou mě lidi, co mají v jednom kuse potřebu něco rozporovat. A že jich kolem mě je........ Systémový problém demokracie spočívá v tom, že každý má právo do všeho kecat, i když tomu třeba vůbec nerozumí, a jeho hlas má naprosto stejnou váhu, jako hlas odborníka, což je na celé věci to nejhorší. To je důvod, proč demokracii nemám rád. Ačkoli ze všech špatných státních zřízení je to asi to nejmenší zlo.
Nikdo to neberte osobně, jen jsem měl potřebu to napsat.
Marku, me zas stvou lidi, co chodi na diskuzni fora a nadavaji na jine lidi, co chteji diskutovat. To neni o demokracii, to je o tom, ze zijeme ve spolecnosti. Kazdy mame nejaky nazor, podlozeny svymi znalostmi a zkusenostmi. Nikdo ti tu do niceho nekeca, proste jen vybira nektere specificke pripady a dotazuje se, zda v tom neni rozdil. To ale neni vubec o nejake demokracii prece...
Myslim, ze tu neni nikdo zas tak uplny laik, aby 100% platilo, ze tvuj hlas = hlas odbornika = nezpochybnitelne slovo Bozi. Napriklad takovy Georgius mel relevantni pripominky ohledne jizdy ve meste, se kterymi ses vyporadal slovy "ja ve meste nejezdim". Od odbornika bych cekal trochu sirsi odpoved. A pokud ji dat nechces, nepis vubec nic. Ja si rad od tebe prispevky prectu, napriklad s opotrebenim ulozeni klikove hridele super pripominka. Tak nejak to nekde v hloubi vim, ale kdyz to tu napises, je to pro me prinosna informace.
Ja sam take vyuzivam brzdeni motorem v maximalni mire (a s novou Mazdou (od ktere jsme se mimochodem trochu odchylili) jeste mnohem vic, protoze brzdeni motorem = dobijeni baterii = snizeni spotreby pri vyuzivani energie), ale dovedu si i predstavit rezimy ktere mysli Georgius. Osobne dle sveho laickeho pocitu take vyrazuji az chvilku pred zastavenim, ale chapu co tim myslel a nemam pocit, ze by to byl tak tak kastrofalni scenar, jak ty tvrdis. Napriklad mne napada mozny prinos v jakesi priprave motoru na zastaveni. Tam v tech volnobeznych otackach bude taky.
Stejne tak treba u zigula hlavne v horkych letnich dnech obcas pri jizde z kopce vyradim. Zde prokazatelne dochazi k uspore paliva, protoze u stare dvanactistovky se samozrejme karbec pri brzdeni motorem neodpojuje, ale delam to kvuli tomu, aby si motor vydechnul. Hnat to hodinu na ctyrku na vysoke otacky, tak proc mu pak na chvilku neulevit. Vetsinou jde o desitky vterin, takze (opet muj laicky nazor) k nejakemu vetsimu poskozovani motoru podle me nedochazi (poskozovani prakticky zacne nastartovanim a skonci vypnutim motoru... rika se tomu opotrebeni), motor si vydechne, voda trochu zchladi (i na teplomeru je to znat) a pak mohu zas zaradit a nalozit tomu 40 let starymu povozu co se do nej vejde.
Takze to tu neni o tom, ze bychom ti neverili. Spis jsme zvidavi a svymi otazkami na odbornika chceme prohloubit svoje znalosti a pochopit problematiku do hloubky.