Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Georgius » pát zář 13, 2019 12:53

Ahoj,
vím, že to sem moc nepatří, ale Opel je tak trochu stájový kolega (zdravíme dvoulitr v 2110 a design Priory a Kaliny I).
Do Adama Opel nabízí atmosférické motory A14XEL (L2Z) a A14XER (LDD) . Podle prodejce se liší jenom ŘJ. Co mne ale překvapilo je, že mají mít dle návodu výrobce stejný max. krouťák 130 Nm @4000 RPM ale různý max. výkon - 64 vs. 74 kW @6000. Hledal jsem víc informací, ale nikde jsem nic moc nenašel. Nevíte to tu někdo, nebo to neumíte lépe než já najít ? Rozdíly ve výdrži ? Spotřeba má být stejná ... Aby dali o 10 kW víc, tak to musí asi být ten výchozí trochu přidušený a ten "lepší" dotaženější ? Nápady ? Zkušenosti ?

díky
Georgius
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Jimmi » pát zář 13, 2019 16:39

Je to opravdu při stejných otáčkách.....? :idea:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Georgius » pát zář 13, 2019 16:54

To byla moje první myšlenka, že je jenom šoupnutý omezovač. Ale píšou i na wikipedii, že je to při stejných 6000 :dontknow:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Jimmi » pát zář 13, 2019 18:03

Ty si měl kdysi Corollu, nebo si Tě pletu.....?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Georgius » pát zář 13, 2019 18:06

Nee, kromě VAZu jsou u nás v rodině trpěny jen kapesní Fiaty, například Seicento. A teď to vypadá, že možná vezmeme na milost i jednoho Opla ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Jimmi » pát zář 13, 2019 18:41

U Corolly byl totiž také podobný případ. Motor 1.3 typ 4E-FE vyráběný 1992 - 95 měl výkon 65 kW při 6000 ot. (omezovač na 6300). Verze 1995 - 97 měla snad z důvodů přísnějších emisí snížený výkon na 55 kW při 5750 ot. I když údajně byl i tam omezovač nastaven až na nějakých nejméně šest tisíc, ale to jsem nikdy přesně nezjistil. Rozdíl byl v kompresním poměru, ale jenom asi jedna desetina. A pak už je to stejná záhada; shodná konstrukce, shodné díly, diametrálně odlišné chování. Ta první verze byl typický "japonec", který začal pořádně táhnout od čtyř tisíc, ta druhá už od dvou tisíc, jen jí chyběla ta rezerva nahoře.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Georgius » pát zář 13, 2019 21:30

že by teda kompletně překopaná ŘJ ... stejně mi to nějak nedává smysl ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Marek » sob zář 14, 2019 07:38

Co vačky? Není tam jiné časování? Nebo průměr škrtící klapky?

Teoreticky je klidně možné, že to opravdu může být jen softwarová záležitost. Ostatně CitiGo 1,0 to tak má taky. Má stejný točivý moment na stejných otáčkách, ale jiný koncový výkon (ač je pravda, že pokaždé v jiných otáčkách, to je fakt). Nicméně to nemusí nic znamenat. Klidně to může být tak, že jeden soft je jednoduše uškrcený. Ačkoli je to oproti variantě CitiGo jakoby dvojí práce. Ale mám pocit, že u Opelu by to nebylo nic neobvyklého. Naše mladá má Corsu D a tam dělali tři výkonové verze stejného motoru 1,2 úplně stejným způsobem, který tu popisuješ.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Georgius » sob zář 14, 2019 08:32

Ještě jsem se na Oplím fóru dozvěděl, že i když v návodu na netu píšou A14XER, tak ve skutečnosti je to D14XER protože Euro 6d ....
Taky to mohla být postupná evoluce jako u motoru 2112x ...

No, každopádně to vypadá, že je vybraný nástupce Seicenta
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Marek » sob zář 14, 2019 08:38

Jako Adam jo, to do města asi bude fajn. Ale proč hned motor 1,4? To matce utrhne řiť. I Corsa E má litr nebo dvanáctku. Konkrétně 1,2 je excelentní motor. Do města asi nejlepší z celé nabídky. A jistě bude i levnější. Nejen na ceně, ale třeba i na spotřebě nebo povinném ručení.
Přílohy
CZ_Technicke_udaje_ADAM.pdf
(266.6 KiB) 210 krát
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Georgius » sob zář 14, 2019 09:07

Dvanáctku už nekoupíš, v ČR jsou poslední čtrnácky. Na křižovatce můžeš buď ušetřit trochu benzínu (Start/stop) nebo motor (bez start/stopu) a pak je jedno, jesti to bere 0,7 nebo 0,8 na hodinu :roll:. Seicento má sice jen 1,1 ale máma se s tím naučila jezdit docela hezky dravě, takže si myslím, že těch 100 koní využije (resp. spíš krouťák než ty koně, na dálnici by jí asi stačila i maximálka od 1,2ky).
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Marek » sob zář 14, 2019 09:14

Znám oba motory. Jeden z Pandy, druhý z Corsy. Objektivně matku neznám a nemám zdání o jejich řidičských kvalitách a zkušenostech. Ale až z toho Fiata sedne do Adama se stovkou atmosférických koní, urve jí to ruce. Uvidíš sám.
Jistě, se vším se naučí jezdit. Pokud to ovšem do té doby někde nerozmlátí. Na druhou stranu, není-li jiná volba, není jiná možnost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Georgius » sob zář 14, 2019 09:21

do Seicenta přesedala z Malucha, což byl navíc zadohrab, a zžila se s tím velice rychle a naučila se využívat výkonového potenciálu. Já si myslím, že si na starý kolena těch 100 koníků zaslouží ;-)

P.S.: koukal jsem, že papírová spotřeba 1,2 je 5,6-5,7 dle NEDC-B a 6,3-6,8 WLTP a 100k 1,4ky 5,8-6,0 NEDC a 6,4-7,0 WLTP, takže ce se týče papírové spotřeby se reálně bavíme o jedné až dvou deckách na sto ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 4005
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod Luděk Musil » pon zář 16, 2019 07:20

Já to říkám pořád: je lepší něco mít a nepotřebovat, nežli to nemít a potřebovat :idea: .
Se stovkou koní pod kapotou můžeš (naučíš se) jezdit na pohodu. A v moment, kdy tu stovku koní potřebuješ (krizová situace) - tak je využiješ :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Motor GM - Opel A14XEL (L2Z) vs. A14XER (LDD)

Příspěvekod zelvotron » úte zář 17, 2019 17:24

ono je dost dobře možný že pocitově to bude línější jak to seicento :D
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků