Stránka 5 z 6

Re: Seicento

Napsal: stř pro 04, 2019 19:06
od Marek
Venga je větší než Fabia.

Re: Seicento

Napsal: stř pro 04, 2019 19:29
od Georgius
uha2324 píše:trochu zkusim ozivit tema. uz ma maminka nove auto nebo stale Seicentuje?
potkal jsem ted na ulici Suzuki Ignis a musim rict ze se mne docela dost libi. neni to uplne krasavec, ale je to velmi mile auticko. tak treba tohle by se do mesta hodilo nebo?
taky se mne moooc libi Jimny, ma to snad dokonce 1,5l atmosferu. dle me dobre i do mesta.
ani Swift neni spatny, ale tohle auto uz vsichni znaji.

Díky za optání. Nakonec jsou obě odpovědi správné, má nové auto, ale přes zimu chce ještě trápit nebohého Fiata. Nechala se vyhecovat do ne úplně prcka a už trochu frflá na horší rejd a větší šířku (ale obojí jsme diskutovali při výběru). Není to úplný jednorožec, ale ani profláklina. Má to o 1 kW méně než Vesta po posledních úpravách, 16V atmosféru, ale jen 1400 obsah :-D. Opel Adam s takzvaně 100k atmosférou (reálně 74 kW<100HP, ale marketing ...). Předváděčka, ale v podstatě funglovka
registrovaná na prodejce, díky čemuž to po slevě bylo za celkem lidské peníze. Jediné co tomu chybí proti Vestě Ice jsou vyhřívaná sedadla ;-). Vzhledem k tomu, o kolik je to těžší než seicento je po městě dynamika srovnatelná (ale motor ještě nemá ani 1000 km). Sedadla se sklápějí trochu hůř než u Seicenta.
Adama přestali vyrábět začátkem března 2019, je to jeden z posledních "německých" opelů, v podstatě zmenšená Corsa ...

Re: Seicento

Napsal: stř pro 04, 2019 20:01
od Tommel
Tak gratulace :wink:

Re: Seicento

Napsal: stř pro 04, 2019 20:19
od Marek
Zajímalo by mě, jak jsi přišel na to, že 74 kW je méně než 100 koní. Pokud je mi známo, tak 1 k = 735,5 W, jinými slovy 74 kW je víc než 100 koní, a sice 100,6 k. Pravda, je to nepatrný detail, ale mám rád přesnost

Re: Seicento

Napsal: stř pro 04, 2019 20:30
od Laďuša
Co se týče přesnosti, tak je to nepřesná veličina odhadnutá panem Wattem z práce poníků někde v dolech :mrgreen:

Re: Seicento

Napsal: stř pro 04, 2019 21:06
od Georgius
Tommel: díky za gratulaci

Marek píše:Zajímalo by mě, jak jsi přišel na to, že 74 kW je méně než 100 koní. Pokud je mi známo, tak 1 k = 735,5 W, jinými slovy 74 kW je víc než 100 koní, a sice 100,6 k. Pravda, je to nepatrný detail, ale mám rád přesnost

V Americe mají jiné poníky, 736 a nějaké drobné, viz wiki a google ... Tak jsem bral že HP je anglosasský nikoliv český poník. Ale striktně vzato, jsa v čechách, měli bychom poměřovat s českými poníky. Ale koukám, že podle améričanů není ani 78 kW 106 poníků, takže ruští poníci budou asi kompatibilnější s našimi než s emérickými ... Závěr: máš pravdu, uznávám.

Re: Seicento

Napsal: stř pro 04, 2019 21:24
od uha2324
presne tak, vykon jeden kun neni uplne presne specifikovany, je to vykon kone chodiciho dokola tahnouciho neco na rameni - wiki asi povi vic. a v severni americe je kun asi 74kW, evropsky kun 73.6kW. nejak tak. a asi budou i jine kone...
kazdopadne zalezi i na zpusobu mereni vykonu motoru - SEA, ISO, DIN.... a tady jsou ty rozdily jeste vetsi. vykonje vetsinou marketingove cislo ktere rika skutecnost jen zhruba.

jinak gratuluju ke koupi Oplu. Adam neni muj vkus, ale jiste je to zajmave auticko a hlavne bude mama trochu vic v bezpeci. Seicento je dle me pojizdna rakev.

Re: Seicento

Napsal: čtv pro 05, 2019 04:59
od Marek
Bohužel podobný pocit jsem měl třeba i z Matiza. Ten stroj neměl přední nápravnici, čímž jakýkoli boční naráz musel způsobit fatální škody. Žádná přední výztuha, boční výztuhy, nic. Fakt, že to jako celek vážilo cca 600 kilo, hovořil za vše.
Osobně se divím, že někdo dovolil, aby něco takového vůbec mohlo jezdit po silnicích.
Proti tomu moderní vozy, ať se nám to líbí nebo ne, jsou v těchto ohledech nesrovnatelně lepší.

Jinak mně osobně se ten Adam docela líbí. Je to zvláštní, ale v poslední době nacházím zalíbení právě v menších vozech. A až si příště budu pořizovat auto, pravděpodobně to bude něco menšího, ač jsem prostorově výrazný.

Re: Seicento

Napsal: čtv pro 05, 2019 08:50
od Georgius
bohužel cenou za bezpečnost jsou těžší dveře, vyšší nakládací hrana kuftu a síla potřebná na sklopení a posunutí sedadel ...

Re: Seicento

Napsal: čtv pro 05, 2019 09:00
od uha2324
no kdyz jsem videl s jakym vanem jezdis, ani se nedivim ze ve volnem case ocenis spise mensi vozy.

ja bych zase chtel tohoto mastodonta, uz pri pohledu na masku auta ma clovek pocit ze to auto chce vsechny sezrat:
https://classiccars.com/listings/view/1 ... lina-27607
bohuzel ikdyz mam 9m dlouhou garaz, po peti metrech se zuzuje na asi jen 210cm a to na tohohle drobecka nestaci :-(

na jezdeni po meste je Adam urcite suprove auticko, moc pekny darek pro mamu!

Re: Seicento

Napsal: ned dub 24, 2022 07:44
od Georgius
Váhal jsem kam s tím, ale nakonec asi nejlepší sem. Jak jsem psal, Seicento s příchodem Adama neodešlo do hutí a dál slouží jako přískokové přibližovadlo. Včera ho máma vzala na cca 60 km "túru" a cestou zpátky se jí rozsvítilo grilované kuře, které jí svítilo celých 32 km cesty domů. Tak jsem dneska napíchnul diagnostiku a Seicento zařvalo P0115 Engine Coolant Temperature Malfunction. Teplota chladící kapaliny byla hlášená 15 st., což by sedělo. Kdysi jsme bádali nad výměnou čidel. Teď jsem vymazal chyby, bylo to na horkém motoru. Po nahození se tváří, že OK. Podle https://www.obd-codes.com/p0115 tipují v první řadě na blbé čidlo. Takže prosím o rady:

A) už k tomu nechoď a dej to do servisu, nejlépe k Dojáčkovi, tam tě podojí ;-)
B) vyměnit čidlo
C) vyměnit chladící kapalinu
D) odvézt to fandovi na Fiaty ať si pohraje
E) když se to nezopakuje tak ignorovat
F) něco jiného

Re: Seicento

Napsal: ned dub 24, 2022 12:00
od Marek
E

Ale E je nesmysl, takže potom B.

Re: Seicento

Napsal: pon dub 25, 2022 05:54
od JmJ
Zkontrolovat konektor a kabelaz (aspon tu cast, ke ktere je pristup), pokud je treba konektor zoxidovsny, tak kontox a zkusit jezdit, pokud je vse perfektni a cidlo stoji par stovek a meni se snadno, tak vymenit cidlo.

Re: Seicento

Napsal: pon dub 25, 2022 08:22
od Teepee
Neproběhla návštěva kun? Jak píše JMJ, trochu to prolez a pokud na nic nepřijdeš, objednej čidlo, hádám že bude stát 2-3 stovky. Pokud má auto budoucnost, pak výměna chladící kapaliny (po pěti a více letech) neuškodí.

Re: Seicento

Napsal: pon dub 25, 2022 21:57
od Georgius
Pánové díky za tipy ! Dneska jsem s tou věcí ujel asi 10 km a tvářilo se to OK, až bude chvíle tak zkusím proléz a potahat za kabely. A hlavně to chce zjisit podtyp čidla, mám pocit, že jsou dvě odrůdy