Stránka 2 z 6

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: sob črc 27, 2019 06:52
od Dusan
Kia venga

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: sob črc 27, 2019 10:07
od Georgius
Dusan: Kia Venga = Hnůjdaj ix20 ne ?

Marek píše:Malá auta nebudou. Jinak to řeknu....... Nebudou auta menší než nyní. Bude to přesně opačně. Všimněte si, že nový model jakéhokoli vozu libovolné značky je vždy a bez výjimky větší, než ten předchozí. A tak to bude i nadále. Zapomeňte na to, že by nastal trend zmenšování aut. Snad motorů, to už tu ostatně nějaký čas je.

Na druhou stranu, když si Japonci uvědomili, že je Yaris už moc přerostlý, udělali Aygo. Takže teoreticky může přijít facelift Ayga a mohou udělat něco nového. Škoda že tenhle Peugot zůstal jako koncept. Ono by bylo fajn třeba i něco jako Aixam s baterkmi a motorem z Tesly + bezpečnostní výbavou a vyztužením (ale pak by to stálo jako Tesla). A nebo jako hadraplán, něco co by byla přerostlá motorka (což v podstatě je i Aixam) - případně nějaký rozumně automatizovaný dálník - vlastně ne, ten je jenom dvoumístný :lol:

P.S.: koukal jsem, že v tomhle srovnání se jim tam objevil Suzuki Jimmi, takže on ten Urban asi fakt není až tak ujetý nápad jak mi vždycky přišlo. Ale ne, třetí Ladu do rodiny raději fakt ne. Tak uvidíme, zatím je čas na nezávazné meditování ...

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: sob črc 27, 2019 17:14
od dandy
Georgius píše: když si Japonci uvědomili, že je Yaris už moc přerostlý, udělali Aygo.

Keď si nemci uvedomili, že je Golf už moc prerastený, vymysleli Polo... :D

Fenomén zväčšovania modelov je dlhoročný prejav modernizácie a daň za zvyšovanie pasívnej bezpečnosti. V posledných rokoch k tomu nemalou mierou prispieva aj nutnosť pchať do áut ekologické zbytočnosti, ktoré sa pod kapotu malého autíčka nezmestia. Ani jedna automobilka momentálne nevyvíja niečo nové do mesta, všetci sú posadnutí elektromobiltitou a ak nemáš domáce zázemie (rod. dom alebo aspoň garáž) ani neuvažuj.

V tvojej dileme, či mamke nechať zatiaľ spoľahlivé seicento alebo ísť do nového mestského premiestňovadla ti nepomôžeme. Stojí však za zváženie:
-výrobca je povinný dodávať na trh 15 rokov po ukončení výroby modelu náhradné diely, potom už zostanú len diely z druhovýroby. Často rovnako kvalitné, ale stačí jedna prkotina ... (príklad: felda a vypínače na palubke )
-parkovacia politika Prahy, možné emisné zóny vjazdu atď.
-mamka si ako mladšia rýchlejšie zvykne na nové autíčko ako o päť alebo desať rokov
-nikto ti dnes nepovie ako bude vyzerať trh s malými autami o desať rokov, či vôbec nejaký bude pri dnešnej posadnutosti ľudí SUV-čkami, aj relatívne malými (viď čo posledné dva roky ponúka škodovka, seat...)

Čo a ako vybrať? Tvojou prioritou je veľkosť auta, v tebou uvedenom porovnaní je niekoľko zaujímavých premiestňovadiel. Zober mamku a nech ti sama povie v čom sa dobre cíti, do čoho sa jej dobre nastupuje, z čoho dobre vidí von a do zadu...
Na nete som nenašiel oficiálneho predajcu značky Daihatsu. Je známy výrobou mini vozidiel rôzneho zamerania od osobákov, dodávok až po offroady 4x4. Takže možno z Nemecka...

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: sob črc 27, 2019 18:45
od Georgius
díky všem, je jasné, že to nerozhodnete, ale je to neocenitelný brainstorming který ukazuje různé pohledy na věc a to není vůbec k zahození.

Daihatsu asi v nejbližší době nebude - viz tenhle článek z roku 2013 ...

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: stř črc 31, 2019 22:36
od Marťas
A co jezdit na koni? Je nejkratší z výběru, úzký, naopak vysoký posez, lze osadit tažným zařízením, má vyhřívané sedadlo, pohon 4x4 a průchodnost lepší, než jakékoli SUV :mrgreen:

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: stř črc 31, 2019 22:42
od Viko
Ale malý kufor a strašne nepohodlné nastupovanie, čo by paní máme nemuselo vyhovovať. Navyše RJ vykazujú rôzne chybové hlášky, kontrolku motoru to nemá a nechipne to ani Cory. Za mňa ne :mrgreen:

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: stř črc 31, 2019 23:00
od Marťas
Viko píše:Ale malý kufor

Kufr je docela velký, malý je poze ten nakládací otvor.

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: čtv srp 01, 2019 05:03
od Cory
Viko píše:Ale malý kufor a strašne nepohodlné nastupovanie, čo by paní máme nemuselo vyhovovať. Navyše RJ vykazujú rôzne chybové hlášky, kontrolku motoru to nemá a nechipne to ani Cory. Za mňa ne :mrgreen:


Odporucam pridat ovos, pri rozbehu sa bude stavat na zadne

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: čtv srp 01, 2019 10:04
od Georgius
Marťas píše:A co jezdit na koni? Je nejkratší z výběru, úzký, naopak vysoký posez, lze osadit tažným zařízením, má vyhřívané sedadlo, pohon 4x4 a průchodnost lepší, než jakékoli SUV :mrgreen:


Tak 2,4-2,7 metru délka zní dobře, pokud se dobře poladí ŘJ tak by to mělo svižný odpich, popisuje se i samočinné parkování s dobíjením zdarma, ale to nastupování bude dost nepohodlné. Navíc vykazuje spíš vlastnosti jednostopého vozidla s ohledem na absenci střechy, takže do zimních plískanic není ideální. Navíc kůň nesplňuje se svými 353 gramy CO2 na kilometr normy (zdroj) - to i ta Niva má v Euro6ce jen 226 g/km *. A to vůbec nehovořím o emisích pevných částic, které sice částečně řeší katalyzátor (v Praze tuším povinný, v centru 100%), ten se ale musí vysypávat (což je nevýhoda proti DPF, který lze alespoň samočinně vypálit), navíc si nejsem jistý, zda by pejskaři měli pochopení při použití "jejich" odpadkových košů. A čištění filtru je celkem fyzicky namáhavé.

Takže si myslím, že toto řešení se do města nehodí.

Navíc byla publikovány problémy s provozem koně za zhoršených smogových podmínek:

http://wiki.matfyz.cz/index.php?title=Matfyz%C3%A1ck%C3%A9_vtipy píše:Přijde matfyzák č. 1 pozdě na cvičení, cvičitel se zlobí a ptá se ho, kde byl.
„No, já ráno vstal, tak sednu na koně a jedu do školy, ale na Štrosmajeráku, znáte to jaká je tam vždycky zácpa, mi ten kůň z toho smogu padnul. Tak jsem musel jít pěšky.“
Cvičitel jen kroutí hlavou, ale nechá ho sednout a pokračuje. Za chvíli dorazí matfyzák č. 2. Cvičitel se opět ptá, kde se flákal.
„Já jsem ráno zaspal, tak okamžitě sedlám koně a ženu do školy, ale víte ta dopravní situace, šílený vzduch, prostě na Štrosmajeráku to ten kůň už nevydržel.“
Cvičitel už tomu nevěří, ale tak zatne zuby a pokračuje dál ve výkladu. Pět minut před koncem dorazí matfyzák č. 3, tak se na něj oboří: „CO VY, TAKY VÁM PADNUL KŮŇ??“
„Ale ne, já normálně jsem ráno vstal, jedu do školy dvanáctkou, ale na Štrosmajeráku nemohla projet, protože tam leželi přes cestu nějaký chcíplý koně!“


* - ano, vím, jaký je rozdíl mezi pomalým a rychlým CO2, ale zrovna se mi to hodí do trollingu.

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: čtv srp 01, 2019 17:48
od uha2324
a co Smart? ten je fakt malinky a mohl by splnovet tve pozadavky.

jinak k tomu zvetsovani modelu, fakt tomu nerozumim... treba audi a4, a6 a a8 uz jsou skoro stejne velike... takze museli zacit vyrabet mensi modely az do a1. nestacilo by vyrabet jen polovinu modelu? no asi ne.

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: čtv srp 01, 2019 18:11
od Georgius
uha2324 píše:a co Smart? ten je fakt malinky a mohl by splnovet tve pozadavky.

No, problém je požadavek na čtyřmístnost - takže dvoumístný smart je ze hry (délka 2695 mm, šířka 1663 mm) a zbývá jen forfour s délkou 3495 mm (Seicento + 15,8 cm) a šířkou 1665 mm (seicento + 15,7 cm). A taky u forfour je ceníková základní cena zhruba na úrovni Vesty sedan ice a to nemluvím o tom, že podoně jako Aygu tomu proti Seicentu chybí jeden válec :-(.

No uvidíme, hrabal jsem se taky na polských stránkách a v podstatě se shodli s mechanikem, který před časem dělal na Seicentu nějakou drobnost, že je asi lepší si to nechat - podle poláků tomu rezne olejová vana a benzínová nádrž (až by na to přišlo, tak vyměnit obojí by asi nebyl tak velký problém ani technicky ani ekonomicky) a když se s tím moc drncá tak má problém zadní zavěšení. Jinak je v tom v principielně podobně starý motor jako byl v desítce (původně z Una - rok 1984) a tím, že je to 8V tak se nemůže ani potkat ...

Průzkum nových přibližovadel asi stejně dáme, kdyby to zvrátil nějaký sexy faktor ;-), ale kromě ŘJ a regulace nabíjení v tom autě není žádná elektronika, takže pokud ital nepodcenil pozink ;-) tak šanci na dlouhověkost má.

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: pát srp 02, 2019 20:36
od zelvotron
Tak ve výsledku jde stejně spíš o to jak se v tom bude cejtit a jak z toho uvidí ven než o to jestli je to zrovna vo 0,0012 cm širší nebo delší.

Já bych volil třeba Suzuki Celerio, ale už se nedělá, Renault Twingo se tady taky nenabízí nebo aby tam bylo něco co koupit de tak Suzuki Ignis nebo Mitsubishi Mirage, pardon SpaceStar II.

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: pát srp 02, 2019 23:10
od uha2324
a co Dacia Sandero? je to levne a urcite lepsi a bezpecnejsi nez Seicento. ja nad Sanderem obcas i uvazuju, jako otloukanek by to byl dobry vuz.

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: sob srp 03, 2019 09:01
od Georgius
uha2324 píše:a co Dacia Sandero? je to levne a urcite lepsi a bezpecnejsi nez Seicento. ja nad Sanderem obcas i uvazuju, jako otloukanek by to byl dobry vuz.

Tak o bezpečnosti žádná, tam vyhrává téměř cokoliv. S pojmem lepší už bych si nebyl tak jistý - váží to o třetinu víc, motor má místo 40 kW 54 kW a co jsem pochopil recenze, tak to litrové SCe není žádná výhra. A do města není turbo ideální, při nakupování není čas po krátkém popojíždění čekat na dochlazení .. :-/

Re: Seicento

PříspěvekNapsal: sob srp 03, 2019 16:43
od Marek
Zrovna dneska dělali test v autosalonu na Suzuki Ignis. Mně se to sice pekelně nelíbí, ale chválili to až do nebe. Vysoký posez, malé do města, výkonný motor 1,3, možná kandidát.