Stránka 7 z 10

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: stř črc 10, 2019 11:22
od Jan Vaníček
Znova to napíšu, já už bych nové auto bez toho nechtěl. Honza

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: stř črc 10, 2019 19:09
od dandy
Prečítal som celých 6,5 strany a debata sa trochu zmenila na debatu o pokroku a spiatočníctve. Tí čo ma poznajú osobne vedia, že som postarší element a živím sa už 33 rokov volantom. Tak si dovolím svoj názor prezentovať, aj keď nie všetci budú súhlasiť.

Niektorí nedajú dopustiť na novinky vo výbave asistentami a iní zas naopak. Ja osobne delím asistentov na užitočných, komfortných a to ostatné (aby som nikoho neurazil). Medzi užitočné radím ABS, vankúše a upozornenie na vozidlo v mŕtvom uhle. Komfortný je tempomat, ktorý osobne používam v nastavení 58km/h v dlhších obciach a na nekonečných výpadovkách. Všetko ostatné považujem za zbytočné až nebezpečné, pretože ľudia sa na elektroniku až priveľmi spoliehajú a nevenujú sa autu a ceste. Autá začínajú byť podobne prepchaté elektronikou a vzájomne závislou, resp. spolupracujúcou elektronikou ako lietadlá. V tých sa piloti neučia lietať, ale používať počítače, ktoré lietajú za nich. A keď sa niečo pokazí alebo je to zle navrhnuté dopadne to ako B737 MAX... Možno prehnané porovnanie, ale v podstate je to tak.
A k pôvodnej téme: atmosféra. Každý motor má svoje čaro, ale výrobcovia sú na jednej strane ekovydieračmi z Bruselu tlačení k čo najnižším exhalátom. To chápem a do určitej miery aj súhlasím, ale nie takým tempom ako to predpisujú. Na druhej strane zasa z mne nepochopiteľných dôvodov sa snažia ponúkať za každú cenu výkonnejšie agregáty ako boli tie z predchádzajúcej generácie. A tu je kameň úrazu a dôvod prečo atmosféry z trhu pomaly odchádzajú. Veď plniť normy E6 sa dá aj bez preplňovania. Dôkazom je Lada, Mazda, Peugeot a kto vie kto ešte. Zaujímavé je, že skoro všetky agregáty sú 1,6 s výkonom okolo 100 koní v benzíne aj rope. Pre bežného smrteľníka použiteľné a dostačujúce presúvadlo. Pritom normy a testy sú postavené tak, že nikoho nezaujíma reálna spotreba a teda aj emisie pri bežnej prevádzke. Príklad za všetky: Octavia 1.2Tsi, na prvý dojem príjemný štvorhrnček, prázdne auto vcelku živé a úsporné, ale stačil jeden 120kilový chlap na sedadle spolujazdca a pár kíl dokumentácie v kufri a zmenilo sa to na lenivú potvoru. Spotreba sa takmer zdvojnásobila, a emisie? Asi nikoho nezaujímajú. Tento konkrétny kus už je v šrote, ale máme ešte jeden, má niečo cez dvesto tisíc km a okrem bežnej údržby bolo len raz menené turbo. Ako poznám užívateľa tohto referentského vozidla ani to by možno nebolo treba, keby bol trochu trpezlivý a nechal ho dochladiť po rýchle jazde.

Čo som vlastne chcel povedať? Chyba je u nás zákazníkov, chceme väčšie, lepšie, silnejšie... a výrobcovia nám to dávajú.

P.s.1: niekto tu vychvaľoval asistenta na stierače. Nevieš ako sa zapínajú? :D Pretože mňa tá somarina skoro stála raz infarkt a raz krk, keď sa zapli v nesprávnej chvíli.
P.s.2: doma to mám, ale aj v práci sa budem snažiť nafasovať auto so švihadlami vzadu. Chytáte sa za hlavu?
1.Ak nájdem doložím link na relatívne nedávno uerejnený článok o dedovi, ktorého nový povoz zamkol a nič nefungovalo. Po troch či štyroch dňoch ho dehydrovaného našli vnúčence čo prišli pozrieť deda... Kľakla mu komplet elektronika, dôvod uvedený nebol. Dedo sa chcel prvý krát previezť na novom aute.
2.Jeden z našich riaditeľov má Tuarega v rope a plnke. Ráno prišiel normálne do práce a na obed sa nijako nevedel dostať do auta. Nevedel to ani privolaný technik predajcu, auto naložili na odťahovku a otvorili ho v servise kladivom... Dôvod? Pokleslo napätie v riadiacej jednotke centrálu. Z neznámej príčiny...

A keď už tu píšem o pokroku. Desím sa, až o 15-20 rokov budú jazdiť autá bez vodičov a elektronika zblbne.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: stř črc 10, 2019 19:47
od Georgius
dandy píše:P.s.1: niekto tu vychvaľoval asistenta na stierače. Nevieš ako sa zapínajú? :D Pretože mňa tá somarina skoro stála raz infarkt a raz krk, keď sa zapli v nesprávnej chvíli.

Za skoro dva roky ve Vestě se mi nestalo, že by se seply kdy nemají
dandy píše:P.s.2: doma to mám, ale aj v práci sa budem snažiť nafasovať auto so švihadlami vzadu. Chytáte sa za hlavu?
1.Ak nájdem doložím link na relatívne nedávno uerejnený článok o dedovi, ktorého nový povoz zamkol a nič nefungovalo. Po troch či štyroch dňoch ho dehydrovaného našli vnúčence čo prišli pozrieť deda... Kľakla mu komplet elektronika, dôvod uvedený nebol. Dedo sa chcel prvý krát previezť na novom aute.
2.Jeden z našich riaditeľov má Tuarega v rope a plnke. Ráno prišiel normálne do práce a na obed sa nijako nevedel dostať do auta. Nevedel to ani privolaný technik predajcu, auto naložili na odťahovku a otvorili ho v servise kladivom... Dôvod? Pokleslo napätie v riadiacej jednotke centrálu. Z neznámej príčiny...

Troufám si tvrdit, že ve Vestě by zámek zevnitř měl jít otevřít i bez baterky, ale nezkoušel jsem to a teď si nechci vymazat adaptační mapy ;-). Spíš jsem čekal argument vylézání z auta na dně rybníku ... :?:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: stř črc 10, 2019 20:28
od Marek
Dandy, do posledního slova SOUHLASÍM......!!!

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: čtv črc 11, 2019 12:16
od Roman-Zilina
do kamena tesat tieto slova :!:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát črc 12, 2019 09:06
od dandy
Georgius píše:Spíš jsem čekal argument vylézání z auta na dně rybníku ... :?:
To už je extrém, ale tiež možný argument :D

Georgius píše:Troufám si tvrdit, že ve Vestě by zámek zevnitř měl jít otevřít i bez baterky, ale nezkoušel jsem to a teď si nechci vymazat adaptační mapy ;-).
O elektronizácii výbav a asistentov vo vozidlách som písal vo všeobecnosti. Neviem ako má kalina a vesta riešené zámky dverí, ale trendom automobiliek je spoločné využitie selenoidu centrálneho zamykania aj na bežné otváranie dverí z vnútra. Prostredníctvom mikrospínača na kľučke ( napr. otváranie kufra či piatych dverí u koncernu VW). Okrem zjednodušenia a zlacnenia výroby to odstraňuje možný zdroj neželaných zvukov spôsobených nejakým tiahlom.
A s baterkou či bez nej? Ešte sa ti nestalo, že by si musel resetovať svoj mobil alebo PC?

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát črc 12, 2019 09:59
od Roman-Zilina
dandy píše:Prečítal som celých 6,5 strany a debata sa trochu zmenila na debatu o pokroku a spiatočníctve.

ako zakladetelovi temy mi to nevadi nevadi, ze sa to zmenilo :)

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát črc 12, 2019 12:03
od Georgius
dandy píše:Prostredníctvom mikrospínača na kľučke ( napr. otváranie kufra či piatych dverí u koncernu VW). Okrem zjednodušenia a zlacnenia výroby to odstraňuje možný zdroj neželaných zvukov spôsobených nejakým tiahlom.

Tak to jsem netušil, Lada má klasické páčky, takže myslím že mikrospínače do ní ještě nedorazily, ale odmykat auto počítačem ... brrr
dandy píše: Ešte sa ti nestalo, že by si musel resetovať svoj mobil alebo PC?

Ne :lol:, MŮJ počítač (nehovořím o počítačích mého zaměstnavatele) běží s OS GNU/Linux a restartovat se neplánovaně nemusí (vyjma selhání HW, ale to není restartování ale vypnutí) a mobil s čistým Androidem jsem od jeho koupi před rokem ještě nerestartoval ani jednou. Jediné co restart občas vyžaduje je čínská MMS z Petrohradu ve Vestě, protože přestane hrát zvuk. :mrgreen: Ale to je prý možná taky HW problém, pracujeme na tom.
Ale argument samozřejmě chápu a celkem souhlasím ...

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: úte črc 16, 2019 20:02
od Dusan
Dneska se mi to stalo zase, ….

Přikládám video z palubní kamery, přesně na těch kolejích auto samo os sebe nouzově zabrzdilo, na fleku, s ABS, i s přitažením pásů.

Nejspíš přední radar chytá nějaké falešné echo od hrany koleje, která tam trochu vyčnívá.

Story pokracuje, proste sem tam auto ma problem...
Video tu:
http://forum.skodahome.cz/topic/125043- ... nt-2405764

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: úte črc 16, 2019 20:30
od Cory
V prvom rade by s tym mal ist do servisu a potom na forum :) Ale necital som celu temu, tak neviem, mozno aj niekde bol, ale odpinkali ho. Je to pravdepodobne softverova zalezitost, ak vychadzam z predchadzajucich modelov.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: úte črc 16, 2019 22:37
od valda1971
Dusan píše:Dneska se mi to stalo zase, ….

Přikládám video z palubní kamery, přesně na těch kolejích auto samo os sebe nouzově zabrzdilo, na fleku, s ABS, i s přitažením pásů.

Nejspíš přední radar chytá nějaké falešné echo od hrany koleje, která tam trochu vyčnívá.

Story pokracuje, proste sem tam auto ma problem...
Video tu:
http://forum.skodahome.cz/topic/125043- ... nt-2405764

To je fakt nebezpečné auto :twisted:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 09:34
od Liftback
Stať sa to na dialnici niekde v hmle tak prúser :shock:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 14:15
od Dusan
Si zober ze by niekto isiel z boku a pocital stym ze to auto prejde krizovatku, prask donho z boku. Este ze svetelna bola.

Urcite ide kalibrovat radar, alebo je zle namontovany.
V kazdom pripade 5ake veci by sa stavať nemali.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 14:40
od Roman-Zilina
ako hovoria bratia Madari - je to hujaseg :twisted:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: stř črc 17, 2019 15:15
od Marek
Říkám to pořád, že tyhle kraviny v autech nemají co dělat.