Stránka 6 z 11

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát čer 07, 2019 10:40
od Dusan
A tie 1,2 tsi nezeru olej cez kruzky ? Asi nejazdia kratke trasy co ?

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát čer 07, 2019 10:53
od Panthymaeus (Honza)
Mám zkušenost s Volvem C30 1.8 atmo - po 270tis km žere olej celkem statečně. :/ částečně za to může prohánění ve vyšších otáčkách při dálničních jízdách (má pouze pěti rychlostní převodovku)

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát čer 07, 2019 10:55
od vodis
Nikdo si na vyšší spotřebu oleje nestěžuje. Provoz je mix kratších i delších tras.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát čer 07, 2019 11:05
od Marek
Obecně: Benzinové motory, pracující s přímým vstřikováním do válců, až na výjimky pracují nejen se stechiometrickou, nýbrž i s chudou směsí. To je ostatně jejich největší výhoda. Jenže on každý tento provozní režim vyžaduje vstříknutí paliva do válce v jiný okamžik. Pokud jedu výkon, motor pracuje se stechiometrickou směsí a vstřikování benzinu probíhá v okamžiku, kdy píst se blíží k horní úvrati kompresního zdvihu. To by ničemu nevadilo. Ovšem pokud jedu piánko, motor pracuje s chudou směsí a palivo se do válce vstřikuje v okamžiku, kdy píst je dole. Technologicky dochází ke smývání oleje ze stěn válců a postupnému předčasnému opotřebení stěn válců, tím ke zvyšující se spotřebě oleje a postupné ztrátě komprese. Motor udělá pápá.

Čili paradoxně pokud jezdíte na spotřebu a motor šetříte v domnění, že vám dlouho vydrží, nejvíc mu škodíte. A to nejen tímto opotřebením stěn válců, ale také zvýšenou karbonizací sacích kanálů motoru a ventilů, neboť při eko jízdě neustále pracuje EGR.

Motor 2,0 TSi (např. v Octavii RS) pracuje pouze se stechiometrickou směsí. Nemá režim chudé směsi. Je to prakticky nesmrtelný agregát. Ovšem ostatní TSi motory, které pracují i se směsí chudou, nemají kilometrovou výdrž ani omylem takovou, jako měly jejich MPi předchůdci, na to můžete zapomenout.

Renault má motory TCe. Dělají se v provedení 0,9 TCe, 1,2TCe, 1,3 TCe a 1,4 TCe. Motory 0,9 a 1,4 jsou MPi, motory 1,2 (až na jednu výjimku) a 1,3 jsou direct. Hádejte, které vydrží a které ne.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát čer 07, 2019 14:32
od Křečík Barbuška
U nas se u 1,2 TSI ve Fabii delalo turbo ve 180. tis. neb se z toho stala olejnicka. Myslim i tak seriozni najezd. Co vim tak se na tom menil akorat termostat a pak uz jen spotrebak. Teda od 30 tis. to na volnobehu cvrlikalo, ale to pry jenormalni :-) .

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát čer 07, 2019 17:49
od Dusan
Ono je 1.2 tsi a 1.2 tsi ze.
Jeden dopadol aj takto:
https://forum.skodahome.cz/topic/147181 ... m%C5%99el/

Otazka je kolo % z vsetkych motorov to je.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát čer 07, 2019 20:40
od Ondra1,7mpi
Myslím že se nenajde zastánce názoru že čím novější tím lepší... Mechanik STK pozná i na jedničkové oktavce s TDI že se jezdí na spotřebu, a doporučuje občas jezdit jako prasátko... Aktuální zkušenost a citace z tohoto týdne!!!!!

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: sob čer 08, 2019 16:45
od zelvotron
Od tý doby co auta nemaj žebřinový rámy a dřevěnou oplechovanou kastli už to zkrátka nestojí za nic.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: sob čer 08, 2019 17:47
od vodis
A ten volant. Co je to za blbost, na kole a motocyklu a kole jsou taky řídítka. Tedy vivat Präsident!

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 10:32
od Dusan
Nicméně dnes ráno se mi na dálnici při jízdě na ACC ozvalo, že mám brzdit ačkoli široko daleko žádné auto nebylo. Po cca 2 vteřinách napsal "Závada: ACC" a začal intenzivně brzdit sám. Po zajetí na krajnici, vydýchání se, restart motoru se tváří jakoby nic a zbytek cesty ACC fungovalo.

Scaly idu na zvolavacku, aspon niektore.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 10:43
od Cory
Ziadna zvolavacka zatial nie je

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 12:36
od valda1971
Dusan píše:Nicméně dnes ráno se mi na dálnici při jízdě na ACC ozvalo, že mám brzdit ačkoli široko daleko žádné auto nebylo. Po cca 2 vteřinách napsal "Závada: ACC" a začal intenzivně brzdit sám. Po zajetí na krajnici, vydýchání se, restart motoru se tváří jakoby nic a zbytek cesty ACC fungovalo.

Scaly idu na zvolavacku, aspon niektore.

Že bych do takovýho krámu nekopnul :twisted: Vždyť je to i životu nebezpečné :!:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 15:22
od Marek
Vždyť tady o tom celou dobu melu...... Nesmysly, co v autě nemají co dělat.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 16:47
od Roman-Zilina
nech si to strcia do zadnice :evil:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: stř črc 10, 2019 07:06
od Teepee
A nepřiplácla se na senzor moucha? :lol: