Stránka 4 z 11

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát kvě 31, 2019 15:26
od Georgius
k tématu: http://www.autoforum.cz/predstaveni/aud ... ho-euro-7/

Mimochodem, napadá mne geniální způsob jak območit E7: spočítat baterku tak, aby to byl "plugin hybrid", který vydrží na baterku tak dlouho, aby výsledné emise CO2 byly v normě (za předpokladu známé délky testu WLTP apod) :idea: :?:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: pát kvě 31, 2019 15:51
od Crocodile
Buchanka prošla WLTP zkoušku. Není se čeho bát, atmosféra bude :P

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: sob čer 01, 2019 00:25
od Liftback
Degenerovanie mládeže - celkom trefné prirovnanie, bez placky (mobilu) asi už ani necikajú a nezaspia. Chcel by som vidieť mladého frajera ktorý by hodil na Wartburgu spiatočku :mrgreen:
*Inak čo sa týka nových trojvalcových benzínových lowdownsizesuperduperekokokomotorov tak sú prevažne testované v ideálnych podmienkach ale pri plne naloženom trojhrnčeku na stúpajúcej dialnici je ta spotreba, rev motora a pocit neistoty hmatateľný, zážitok posádky určite stres a panika. Výdrž takéhoto motora je naozaj otázna, nakoľko je komplikovanejší, všetko má svoje pre a proti. Nemci majú momentálne veľké problémy s kvalitou, týka sa to našej Slovenskej pobočky, podvádzajú naďalej v softvéroch a iných veciach načo im číňania prišli a padajú reklamácie a tresty, kvalita šla tiež rapídne dole, znak W za ktorý si priemerný nadšenec tejto značky priplácal desiatky tisíc € už doháňajú korejci s polovičnými cenami.
Podľa ešte optimistických dohadov koncern zaspal len 10-12 rokov vo vývoji áut..ale zdá sa to byť horšie. Chcú takmer okamžite (3-5 rokov) skončiť s naftovými a benzínovými motormi, ekoterorizmus a ekovlna v nemecku melie všetko dookola. Veľmi sa teším na nadchádzajúce roky automobilizmu kde bude smerovať 8) či hybridne alebo total elektrický alebo predsa len plyn a v malej miere atmosféra.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: sob čer 01, 2019 06:58
od Křečík Barbuška
Mám obavu, že neschopnost hodit zpátečku na Waranovi toho mladého frajera vůbec, ale vůbec netrápí :mrgreen: .

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: sob čer 01, 2019 11:29
od Marek
Roman-Zilina píše:u nas v ZA som uz dokonca videl autoskolu, ktora jazdi na automatickej prevodovke :shock: :shock:



Nevím, zda tento zákon máte i na Slovensku, ale v ČR existuje zákon umožňující udělat si řidičský průkaz skupiny B na osobní auta s omezením na automatické převodovky. Takový vlastník řidičáku pak smí řídit osobní vozy pouze vybavené automatem. A pak je vcelku logické, že i zkušební jízdy v autoškole se dělají na autech s automatem. Takže mně by tohle divné nepřišlo.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: sob čer 01, 2019 15:02
od Roman-Zilina
Liftback píše:Degenerovanie mládeže - celkom trefné prirovnanie, bez placky (mobilu) asi už ani necikajú a nezaspia. Chcel by som vidieť mladého frajera ktorý by hodil na Wartburgu spiatočku :mrgreen:
*Inak čo sa týka nových trojvalcových benzínových lowdownsizesuperduperekokokomotorov tak sú prevažne testované v ideálnych podmienkach ale pri plne naloženom trojhrnčeku na stúpajúcej dialnici je ta spotreba, rev motora a pocit neistoty hmatateľný, zážitok posádky určite stres a panika. Výdrž takéhoto motora je naozaj otázna, nakoľko je komplikovanejší, všetko má svoje pre a proti. Nemci majú momentálne veľké problémy s kvalitou, týka sa to našej Slovenskej pobočky, podvádzajú naďalej v softvéroch a iných veciach načo im číňania prišli a padajú reklamácie a tresty, kvalita šla tiež rapídne dole, znak W za ktorý si priemerný nadšenec tejto značky priplácal desiatky tisíc € už doháňajú korejci s polovičnými cenami.
Podľa ešte optimistických dohadov koncern zaspal len 10-12 rokov vo vývoji áut..ale zdá sa to byť horšie. Chcú takmer okamžite (3-5 rokov) skončiť s naftovými a benzínovými motormi, ekoterorizmus a ekovlna v nemecku melie všetko dookola. Veľmi sa teším na nadchádzajúce roky automobilizmu kde bude smerovať 8) či hybridne alebo total elektrický alebo predsa len plyn a v malej miere atmosféra.

Nemcurom drbe na total, horsie vsak je, ze tym infikuju celu EU.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2019 09:34
od Laďuša
Křečík Barbuška píše:Mám obavu, že neschopnost hodit zpátečku na Waranovi toho mladého frajera vůbec, ale vůbec netrápí :mrgreen: .


Já bych to taky neuměl. A kdo z vás starých frajerů by uměl jezdit s dejme tomu L&K Voituretou A? Ale proč ne, jen si tu hoňme trika.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2019 09:45
od Crocodile
A kdo z vás umí zařadit zpátečku u vozu ARO 10? :D :P

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2019 10:00
od Georgius
Tak ono to není jenom o machrování (pamatuju jak na fakultě někdy kolem roku 2004 jsem ještě se starou 2107 vezl spolužáky a při vytahování čoka položil vedle mne sedícímu kontrolní otázku, jestli ví co dělám - nevěděl :lol: (natož aby věděl proč) - a to bylo cca před 15 lety, favority měly automatický sytič a autoškoly se dělaly na feldách, co už měly aspoň jednobod. Pamatuju jak mi před dvaceti lety autoškolista říkal něco o tom, že konstrukce vozidel se učí stejně jen pro forma, že už se ty "moderní auta" nedají tak lehce opravovat), ale o tom, že dneska jsou všechny systémy tak přesložitělé, že je problém jim do detailu rozumět. A digitalizace tomu přidává další vrstvu. Myšlenkový experiment:

Zkuste porovnat jak moc je složité popsat:

1a) analogový telefonní systém (telefony, ústředny, prostě to celé), včetně kompletního elektrického schématu
1b) GSM telefonní systém (telefony, BTS, ústředny atd). Kompletní elektrické schéma nehrozí, ale co třeba aspoň blokové schéma telefonu s androidem ? I to dá málokdo.

2a) co se stane po zapnutí starého počítače s DOSem (postup předávání řízení, start BIOSu, start DOSu, start interpretru)
2b) co se stane po zapnutí Windows 10 (start, EFI, ověřování zavaděčů, zavaděč jádra, start jádra atd ... fuj)

3a) průběh startu po otočení klíčku v 2101
3b) průběh startu po stisknutí tlačítka START v moderním vozidle přecpaném elektronikou

4a) děje po stisknutí spouště u staré zrcadlovky (například Exacta, Practica atd)
4b) děje po stisknutí spouště u digitálního fotoaparátu (pro zjednodušení můžete vynechat fotoelektrický jev ;-) )

a tak je to skoro se vším :-( A lidi jsou motivováni (z různých důvodů, obvykle se to maskuje za bezpečnost) k tomu technologie používat, nikoliv zkoumat. A to je škoda.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2019 10:26
od Křečík Barbuška
Tak on treba takovej zednik po sichte potrebuje, aby to auto nastartovalo a telefon, aby prenesl informace zadanym smerem. Jak to cele funguje mu muze byt srdecne jedno. Ti co zase dana zarizeni umi vyrobit ci opravit neustavi ani cihlu.

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2019 11:07
od Liftback
A tak toho Wartburga ( ako auti s manuálnym radením v usa ) nikto neukradne :P :mrgreen:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2019 11:45
od vodis
Z toho hlediska bude ještě bezpečnější taková Tatra 11. :mrgreen:

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2019 12:40
od Laďuša
Klídek 8) :lol:

Obrázek

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2019 18:23
od JmJ
Cim vic o dane problematice vis, tim je z toho jen vetsi trapeni, protoze jasne vidis, kde kdo co odflakl a co se mohlo udelat jinak a pri tom stacilo malo. A soucasne vis, ze na neco se proste neda spolehnout. Ten kdo uchycoval skobu do zdi vi, ze veset na ni 100kg je o hubu, ten kdo to nevi to udela, nic se nestane a je happy. Ten kdo v zivote videl x sw systemu vi, jak funguji a jake maji limity. Ten kdo to nevi, si uziva autopilota v tesle a dokud se nic nestane, tak je happy.

Mam tu smulu, ze umim postavit (sice pomalu) zed, ze vim, jak funguji velmi zakladni elektronicke veci, ze si umim z velke casti opravit auto a co je dnes bohuzel uplne nejhorsi, rozumim sw a trochu i hw. Takze bohuzel vidim kretenismus, amaterismus, alibismus a kapitalismus snad vsude kolem sebe a bohuzel opravdu vim, jakyma blbostma se nas vyrobci snazit krmit. Bohuzel, bezny spotrebitel se nezajima, vse mu je jedno. A pak veci prekroci unosnou mez a umre temer 400 lidi. Ale to je prece letadlo, to mojemu autu, ktere se se mnou pretahuje o volant a o pedaly, se to stat nemuze. Pravda, nemuze spadnout z nebe....

Zduraznuji, ze narazim na soucasny stav, nikoliv na to, co treba snad jednou bude.

Ale koho by to zajimalo, kdo by nad tim premyslel, ja vim...

Re: Atmosfericke motory

PříspěvekNapsal: ned čer 02, 2019 18:26
od Luděk Musil
Georgius píše:Tak ono to není jenom o machrování ...
Snad kromě 3a nevím :oops: . L.