Nojo, ona je to krásná ilustrace obecného problému, který úplně neřešily klasické zákony robotiky, totiž jestli smí robot (=automat), pokud vyhodnotí, že je ohrožen chodec/cyklista, ohrozit "svého" řidiče. V tomto případě, jak říkal starý CML, tak jsem se spletl, už jsem se omluvil. Ale kdyby to mělo zachránit jediný život ...
Malý příspěvek k obecnému problému, už jsme tady stejně OT, na
tomhle videu je zajímavé několik věcí.
SPOILER:
Řidič audi lehké zranění, dodávkář odlétá vrtulníkem a pokud přežil, tak s velkou pravděpodobností s trvalými následky. Pokud by mělo audi inteligentního asistenta, tak by každopádně došlo ke srážce v nižší rychlosti (WIN-WIN), ale měl by teoreticky dvě možnosti:
1) využít maximálně deformační zóny a omezit rotační pohyb, který může způsobit těžké poranění mozku řidiči (což udělal řidič živý) za cenu toho, že kinetická energie se maximálně předá dodávce, která se roztočí a tak sníží šance na přežití řidiči dodávky
2) pokusit se zmírnit následky pro dodávkáře stržením volantu doleva, čímž
a) riskuje ztrátu kontroly nad vozidlem
b) pokud manévr nevyjde tak zranění řidiče budou horší
c) existuje šance, že i když to nevyjde, tak budou menší poranění dodávkáře.
No a co s tím teoretici umělých inteligencí ?