od Marek » pát kvě 10, 2019 07:18
Je pravda, že dokud budou auta z plechu, bude koroze. To je vcelku logická dedukce. Boj s korozí nelze vyhrát.
Že korodují všechna auta, je možná pravda, ale některé značky jsou korozí doslova pověstné, často i dlouhodobě. Třeba taková Mazda, že? A není sama.....
Mě osobně velmi překvapilo, jak dobré z tohoto hlediska jsou Renaulty. Nikdy bych tomu nevěřil. Ale faktem je, že auta vyrobená od roku 2002 (zhruba) prakticky nereznou. V mém okolí vídám mnoho Renaultů, asi i proto, že jsem členem klubu a mám jich i několik doma, a fakt ty káry nereznou. Proti tomu třeba Octavky podstatně mladších ročníků výroby jsou proti tomu shnilé jak hlávka zelí.
Tchán má starého Scénica z roku 2001 (model 1 těsně po faceliftu), najeto 200 tisíc km, a když opomenu místa, kde to díky své nedbalosti odřel on sám, je to bez koroze. Moje domácí trojice Renaultů naprosto bez koroze (já mám najeto 180, žena 230 a dcera 150 tisíc km). Soused vedle v domě má Mégane Grandtour 1 z roku 2001, najeto 260 tisíc km, naprosto bez koroze. Kolega v práci - Clio 3 z jara 2006, najeto 280 tisíc km, naprosto bez koroze, a nyní má i Lagunu 2 z roku 2007, co vypadá jak nová (a to je z Itálie), najeto 180 tisíc km.
Osobně si totiž myslím, že dlouhá životnost karoserie bez koroze není dána jen jejím ošetřením (ošetřováním), ale především kvalitou plechů již ve výrobě. Když vyrobíte kastli z již zkorodovaného plechu, ani nejlepší ochranný prostředek proti korozi to nezachrání.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)