Avia a zážitky s ní

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Luděk Musil » sob úno 03, 2018 09:04

Jak jsem nakousl v jiném topicu.
Pracoval jsem asi 2 leta jako zásobovač stavební skupiny. Prakticky to znamenalo, že jsem jezdil po stavebninách a různých obchodech a sháněl a navážel materiál na stavbu pro zedníky.
K dispozici jsem měl starou (modrou) Avii, asi rok 80 - 84. Ani posilovač řízení, ani turbo, ani pětikvalt. Motoricky nic moc, když jsem jel z Oslavan a měl naloženou paletu a kousek IPY, v Tetčicích za přejezdem je celkem prudkej kopec - to jsem řadil až do jedničky a nevypadalo to moc nadějně.
A ještě jsem měl jednu Avii, mnohem lepší, asi 95 rok výroby. Turbo, 5kvalt, posilovač řízení, lítala jak střela, tedy na rozdíl od té druhé. Primárně/prioritně jsem jezdil s tou turbínou, Ta lítala bez problémů 100 - 110. Ta stará tak 60 - 70. Pokud měla jet rychleji - začala se třást a stávala se plavající až neovladatelnou. tu měli chlapi na stavbě na pojížďky ... podle toho taky vypadala.
No a na stavbě v nemocnici ve Stodu jí tak trochu odešly zadní brzdy. Sjely se pakny, no a z prasete vyjel váleček a bylo po ptákách. Ale to jsem před rozděláním nevěděl, měl jsem informaci: přestala brzdit, odvízt do Brna do opravy.
Tak jsem tam tenkrát přijel, shodil kolo, buben, zjistil problém, nasadil váleček do prasete, očistil a nasadil znovu pakny. Odvzdušnil jsem, udělal kontrolní kolečko po Stodu, zjistil jsem že dobrý. Tak jsem se vrátil na stavbu a že tedy ty brzdy vypadají Ok a že teda vyrážím k Brnu,
Fajn, dobrý, sedám do auta a vyjíždím. Na konci Stodu jsem ještě jednou, pro kontrolu, přišlápnul brzdy, zezadu se ozvala rána a pedál šel na podlahu. Zase! Říkám si: prdím na to, když už jsem dojel tak daleko - vracet se nebudu, vždyť do Brna to mám už jen 300 km :idea: . Takže piánko, max. 60 a pohled stále daleko před sebe, abych měl dostatek času na reakci/zastavení. Nejhorší to bylo právě v barandovským kopci. Držel jsem se pěkně u kraje, nohu z plynu, ruku na deštníku ... . No a v půli kopce (pokud si pamatuju - byl tam nějakej autoservis) byl semafor a naskočila červená. A měl jsem to tak 200 metrů abych to odkvaltoval a dobrzdil ručkou. No a prdel předemnou jedoucího ... vlastně stojícího BMW se začala nebezpečně přibližovat a zvětšovat. 30 metrů a na tachu ještě 30 :shock: . Zatáhl jsem ručku na doraz a (jak jsem nevěřící) začal jsem se modlit. Naštěstí hupla zelená a když jsem mu byl tak 10 metrů za prdelí - tak se rozjel. No vyšlo to o prsa Vietnamky. Zbytek cesty už proběhl v naprosté nudě.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10478
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod valda1971 » sob úno 03, 2018 11:10

Já jezdil jeden čas se starou kontejnerovkou, převod do pomala, 4q, také bez turba a posilovače. Max rychlost tak 60 a to už jsem ji honil po silnici :evil: Prostě hrůza, ještě že to netrvalo dlouho :D
K tomu jsem ještě občas jel s velkou kabinou, to byl také střep, naštěstí opravdu jen občas :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Sid » sob úno 03, 2018 12:34

My máme v zbierke veteránov požiarnícku. Kasňa ok, nič nevyvárané, nehnilé, akurát ju už dedinský hasiči raz farbili. Z 3 metrov neskutočná leštenka. Má to ešte kutáč pod volantom. Jazdiť na tom je úplná paráda. Len sme troška obmedzení, lebo je odhlásená.
Už sme s tým robili aj vyhliadkovú jazdu pre Poľskú návštevu kamarátovej rodiny.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Teepee » pon úno 05, 2018 10:37

V hasičárně SDH máme tuhle, kolegové strojníci se o ní vzorně starají.
Zážitky nemám, jel jsem s ní jen párkrát cvičnou, takže když si člověk trochu zvykne na kvaltování (5* na podlaze), jezdí se s ní pěkně.
R 2 4
..N..
1 3 5
Přílohy
img_20110829_173810.jpg
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Luděk Musil » pon úno 05, 2018 12:27

Teepee píše:... kolegové strojníci se o ní vzorně starají...
A tohle obvykle bývá kámen úrazu :cry: . Vidím to i na našem současném firemním vozovém parku. Prostě ty auta jen jezdí, žádná údržba, žádná prohlídka a kontrola před jízdou, občas umejt a hotovo :cry: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10478
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Teepee » pon úno 05, 2018 13:24

To Luďo né, tady se pečuje jak má, jak jsem napsal, tak jsem to fakt myslel.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Luděk Musil » pon úno 05, 2018 13:43

Ale ano, Vaším strojníkům čest a úcta :prayer: .
To co jsem napsal já - patřilo jako "ocenění" našich firemních zaměstnanců, přičemž nejhorší sortou jsou naši zedníci. V jejich "péči" auto stárne tak 10x rychleji. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10478
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Jiří Proček » pon úno 05, 2018 16:12

Zdravím já jsem zažil u pošty Avie 30 -Avie Savien 15 ty ještě byly s francouzskými díly potom jsem měl Avii 30 + Avii 31 Turbo obě nové ta stím Turbem jezdila jak z praku měl jsem jen já na starost ale nikdy se nepodařilo po roce udělat STK nikdy neprošly vždy se našla nějaká závada to jsem pravidelně jezdil do pošt.dílen ale jinak s posilovačem řízení to byla paráda no a v zimě se tomu moc nechtělo startovat a to jsme parkovali v hale ! :lol:
Uživatelský avatar
Jiří Proček
 
Příspěvky: 269
Registrován: úte kvě 22, 2012 09:12
Bydliště: Brno *

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Luděk Musil » pon úno 05, 2018 16:58

Poté, co mi na turbíně odešel blok pro žhavení, tak to nechtělo startovat ani v létě. Když mi jej v servise vyměnili, tak to chytalo na brnk a v zimě jsem měl i s velmi slabou baterkou velkou naději - ale jen jeden pokus :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10478
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod uha2324 » pon úno 05, 2018 18:57

osobne jsem jezdil jen ve starych Aviich bez posilovace se ctyrkvalty na prelomu 80-90tych let, v lete jsem si o trech prazdninach po sobe delal na vysce vzdy dvoumesicni brigadu, rozvazel jsem jidlo po nemocnici a po obvodech. meli tam A15, A20 a pak A30 s dvojnapravou. zazitku bylo hodne, nektere jsou skoro nepublikovatelne. kazdopadne to byly prima auticka, A15 je spise vetsi auto a ani A30 bych snad jeste nezaradil do kategorie nakladak, ikdyz pohotovostni hmotnost jiz je nad 3.5tuny.kazdopadne couvani s nastavbou ke vsemoznym rampam byl i trochu adrenalin, myslim ze na Avii jsem ziskal mnoho zkusenosti. na rychlejsi jezdeni to samozrejme nebylo, ale myslim ze tachometrovych 80km/h daly vsechny Avie. A31 tam za me nemeli, ani nevim cim se lisi od A30.
vyjmecne jsem dostal i S-1203, to byl ale hrozny krap, nektere kvalty jsem tam ani nedokazal zaradit. proti 1203 byla Avia jeste skvela.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod valda1971 » pon úno 05, 2018 19:18

uha2324 píše:S-1203, to byl ale hrozny krap, nektere kvalty jsem tam ani nedokazal zaradit.

S dvanácetroskou jsem jezdil několik let, první dny mi také vůbec nešlo řazení, pak jsem se to naučil a šlo to samo :D Prvně zvyklý z Žigula + Fiata 125p jsem se snažil řadit - tedy véct řadičku na patřičné místo. Jenž ono to chtělo ji dát dvěma prsty povel a nasměrování a skákala tam sama :D Pak už to byla paráda a vzpomínám na ni v dobrém :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod uha2324 » pon úno 05, 2018 19:28

rikalo se ze kdo umi radit s v3s tak si uz poradi se vsim - v3s nemela synchrony a vyzadovala meziplyn a mezispojku. tak nevim, v Pragovce jsem problemy nemel, ale dat dvojku ve 1203 se mne mockrat za zivot nepovedlo :mrgreen:
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Mičun » pon úno 05, 2018 19:40

Nevím, kde pověra o řazení ve V3S vznikla, ale mě se u ní řadí pomalu, jako v osobáku.
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod Jelen » pon úno 05, 2018 20:43

Mám Furgona A21, ve verzi obytný. Bez posilovače, bez turba a s petikvaltem. Starej model, hranatý světla. Je to líná mrcha, ale jede. :) Kdyby na to někdo měl díly, tak koupím. :-)
Přílohy
FB_IMG_1517859762049.jpg
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Avia a zážitky s ní

Příspěvekod uha2324 » pon úno 05, 2018 21:30

pekne!
na nektere avie ani nemusi byt ridicak C - myslim...
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Další

Zpět na Volné klábosení - všechny ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků