Tak slavný koncern VW se dal už (zatím neoficiálně) slyšet, že zřejmě s vývojem sazometů skončí. Inu, šídlo podvodů a lží leze pomaloučku z pytle ven. Ono kdyby nebyla uměle deformována cena benzínu (je to levný odpad při krakování ropy!), asi by i ty názory na prý ekologické
diesely byly jiné. Nakonec, za 1.republiky byly dieselové motory pro osobní auta zákonem zakázány, a asi už tehdy sakramentsky dobře věděli, proč. Všechno je dnes jen špinavý byznys na úkor lidského zdraví, a ty dobře zaplacené "vědecké" studie a fixlování při testech to paradoxně jen potvrzují. V reálu stačí pár km za "moderním" dieselem na běžné silnici, ani nemusí mít českým šetřílkem vytlučený DPF a jezdit na fritovací olej, a pravdu doslova pocítí každý. Tedy ne, že by provoz benzíňáků nějak zdraví moc prospíval, jen se to z dnešního pohledu jeví jako menší zlo.
Hlavně ať to Markovi slouží ke spokojenosti, o jednoho víc nebo miň už nic nezmění.
Abych tady nebyl úplně OT, karosářsky krásně hranatá V70 byla kdysi dávno mým snem - prostor, výkon, výdrž, bezpečnost. Bohužel, pokud člověk neměl zrovna benzíňák T5, tak si s tím moc sportovní jízdy neužil, a ten interiér opravdu taky docela fuj, leda by to byla béžová kůže, nebo o hodně praktičtější velur
. Vžil se kdysi i takový pojem "volvo-fahrer" - řidič v lokajské čepici za volantem, vezoucí svého páníčka. Bohužel dnes, kdy (zatím ještě pořád) není problém V70 pořídit, už takový vagón nepotřebuji. A co se ekonomie provozu týče, jedinou dobrou alternativou benzínu je bohužel ten plyn, jakkoliv k němu osobně nechovám důvěru.
P.S. Pro Gera: Ty tzv.novější verze po faceliftu osobně moc neznám, motoricky pro tebe téměř určitě lepší 2.0T, ale krk na to bez provozních zkušeností nedám. Téčka byly výkonnější verze, které by tě mohly třeba v buchlovákách víc uspokojit.
U pumpy to pak bude zase trochu smutnější. J.