Ne, rozdil v cistote motoru (myslim tim samozrejme vnitrek), ruzne zabarveni jeho casti, opotrebeni a zvuk motoru neni zadna autosugesce, ale jednoznacny fakt. To je pro me rozhodujici argument. A ne to, ze "ono to neco vydrzi". A uz vubec pro me neni argument, ze neco tak "delaji vsichni.
Jako cechackovstvi me spis prijde neustale reseni spotreby, nez frekvence udrzby. Ja neziju dogmaticky, ze vymena musi byt po deseti. Naopak. Menim olej i treba jen po 800 km (mimochodem Mobil), protoze uz je rok, dva "stary". Proste chci, aby veci vydrzely a celou dobu byly jejich vlastnosti 100%. Pristup, ze nejakou dobu neco vydrzi a potom je me to jedno jsem nikdy nechapal a neuznaval. Druha vec je, ze treba kastle vecne nevydrzi, takze potom je dost blby, vyhodit zhuntovany auto s "novym motorem a prevodovkou".
A ze uz jsem tuhle situaci zazil.
Proste je to o tom, ze jako technik se nedokazu smirit se "spotrebovanim" technickeho zarizeni, kdyz vim, ze kombinaci dobre konstrukce a spravneho zachazeni/udrzby lze dosahnout prakticky neomezene zivotnosti. Vidim to i u elektroniky, kde je dnes vsechno osekane nadoraz. Tranzistory pracuji na 95% katalogovych hodnot, chladice poddimenzovane, umistene tak, ze se hned zaprasi a tim jde vse do kytek. Kondenzatory rovnez poddimenzovane, s mizernym dielektrikem, zatizene trvale temer max napetim. O bezolovnatem pajeni, ktere se brzy doslova rozpadne, nemluve. Nikdo si ani nevzpomene zesilovac, ci tv rozebrat a vycistit... No a potom mas vedle pristroj stary 40 let, kde jsou soucastky z daleko vyssich konstrukcnich rad, zatizene na 20, max 30% a stale funguje. Pricemz parametrove strci do kapsy veskerou dnesni produkci. A k tomu staci jej jednou za rok otevrit, vycistit, vyfoukat a zkontrolovat. Nic vic...
Mno, ale to jsem trochu odbocil.
Nicmene u aut je to to same.