Minulý týden jsem měnil vysoušeč klimatizace. Byl neprůchozí, resp. špatně průchozí. Vzhledem k tomu, že je to vlastně filtr a jímka, není se co divit, že jeho životnost není nekonečná. Údajně by se měl po 4-6 letech provozu preventivně měnit. Ovšem kdo to dělá, že?
V systému to způsobovalo vysoký tlak média, následné vypínání v důsledku překročení bezpečného tlaku. Vysoušeč stál 800 korun, výměna byla otázkou cca hodiny (nárazník dolů a PP světlo ven). Naplnění klimatizace sakumprásk asi 1500 Kč.
Tak jsem se radoval, že mám auto před dovolenou v pořádku................
Až jsem dneska zjistil, že mi praskla přední pružina. Najeto 183 tisíc km.
O problému s ní jsem věděl. Totiž asi před rokem jsem měnil přední tlumiče. Při výměně tlumičů není nezbytně nutné měnit i pružiny, takže je neměním. Ovšem všiml jsem si, že levá pružina je asi půl závitu od spodního konce oloupaná a napadená korozí. A podle mého názoru to v tom místě zřejmě nyní prasklo. Kdybych to, debil, udělal hned loni spolu s těmi tlumiči, bylo to teď bez práce. Ale to jsem celý já......
No nic, pružina stojí 450 korun (značková !!!), takže dvě jsou objednané, přijdou ve čtvrtek a o víkendu to hned vyměním.
Říkám si, že je fajn, že jsem si toho všiml teď, neb za dva týdny jedu Chorvatsko (tam by to asi moc příjemné nebylo).