Stránka 31 z 46

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 18:02
od Georgius
Postupné dolévání benzínu a kalibrace PP podle toho je přece DESINA !!!

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 18:40
od Luděk Musil
Asi jo, je to možný. L.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: pát čer 22, 2018 09:42
od Marek
Tady se kalibrace provedla tak, že se nalila úplně plná nádrž, to znamená až po hranu plnicího otvoru a potvrdila se ikona kalibrace. Předtím se zřejmě s tou nohavicí plnicího hrdla nepočítalo a tudíž to množství nebylo akceptováno.

Jak jsem psal - od té doby mi to počítá naprosto přesně.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: pát črc 20, 2018 10:01
od Marek
Tak dnes jsme prodali Matiza. Původně jsem si myslel, že je neprodejný a uvažoval, že ho ke konci roku nechám zlikvidovat, ale mýlil jsem se. Pán přijel až od Tišnova a celý šťastný mi vysázel šest tisícovek. Prý Matiza má, v pěkném stavu, ale manželka oddělala motor a tudíž je mu jedno, jak vypadá ten náš - šlo mu o dobrý motor.

Dojezdí do konce TK a pak si z něho vezme motor s další "lepší" komponenty do toho svého vozu a tento zlikviduje.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: sob zář 01, 2018 11:25
od Marek
Za období prázdnin, tedy od 1.7. do 31.8., jsem soukromě, tedy Méganem, najel 5606 km. To je dost i na mě. Schválně jsem si za celou tu dobu nenuloval palubní počítač. Spotřebováno 292,1 litru paliva. Nemám, co víc bych dodal - prostě jsem spokojen.

Od koupě v půli června 2016 mám najeto 56 tisíc km, a to bez jediného problému na autě, krom běžného servisu.
Žena na Scénicu má od začátku září 2016 najeto 39 tisíc km. Krom výměny jednoho vstřiku (nový, cca 1400 Kč) není sebemenší problém.


A máme další Renaultí přírůstek do rodiny. Tchán si minulý týden pořídil Scénic Mk1, rok 2001 s motorem 1,6 16V 79kW.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2018 15:20
od Mičun
Ahoj, doufám, že Ti to tu můžu trochu zaplevelit. Ale jedná se mi o Renault. Pořídil sem si totiž Thálii. Vím, že to není čistokrevný Renault, ale třeba by si mohl vědět nějaké obecné provozní informace, které potřebuju. Sehnal sem příručku na Clio, ale tam zrovna můj motor není.
Tedy je to rok 2003, 1.4 8v K7J, s najetými cca 37tis. km. Potřeboval bych vědět, jaké jsou na motoru ventilové vůle? A jak je to s provozními kapalinami(voda, olej)? Na Renaultích fórech sem vyčetl, že vše musí být originál(olej elf, chl. kapalina také), jak to vidíš Ty? Nebo stačí nějaké naše ekvivalenty?
Dík...

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2018 16:06
od Marek
Dobrá volba. Motor velmi solidní a držák. Sice na dnešní dobu nedisponuje kdovíjakým výkonem (to mají dneska tříválcové litry), ale má kultivovaný chod a plochou křivku točivého momentu. Jede se s tím pěkně. Clio II tenhle motor mělo velmi dlouho a byl mimořádně žádaný.

Olej měnit nejdéle po roce, nebo po ujetí 15 tisíc km (podle toho, co nastane dříve). Používat olej dle specifikace Renault RN0700, optimálně ELF. Náplň 3 litry. Stačí klidně i 10W/40. Já dávám babám doma ELF Evolution 700 STI - do Clia i do Scénica. Kupuji ho kolem 90-95 Kč za litr.
Chladící kapalina žlutá G10 dle specifikace Renault 4101001, měnit po třech letech. Množství kolem 5,5 litru.
Vůle ventilů 0,10 / 0,25 zastudena. Seřizují se stejně jako na škodovkách - stavěcí šroubek s kontramaticí.
Výměnný interval rozvodového řemenu je 120.000 km nebo 5 roků provozu (podle toho, co nastane dříve).

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2018 21:22
od Mičun
Díky moc, já mám rád tyhle obyčejný motůrky. Nejsem žádný závodník.
Ještě se zeptám, co převodovka? Nepatří tam také něco speciálního? Jo a lze seřídit chod spojkového pedálu? Bere hodně nahoře.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: pát lis 30, 2018 23:10
od Marek
Do převodovky patří olej SAE 75W/80, nic konkrétního k němu není. Jsou to "staré" typy převodovek, kde nebylo až tak nutné striktně trvat na nějakém konkrétním oleji. Je tam kolem 3,5 litru.

Ovšem vzhledem k najetým kilometrům vozu bych olej v převodovce snad ani neřešil.

Pedál spojky se nastavit nedá. Bývá ovládán kapalinou. Zkusil bych tu kapalinu vyměnit, víc pro to udělat nelze. U Renaultu spojky berou výš.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: sob pro 01, 2018 09:24
od Marek
Pokud bys měl zájem o konkrétní typ oleje do převodovky, potřeboval bych VIN. Podle něj jsem schopen zjistit typ převodovky a poté typ oleje, který tam patří. Renault v zásadě používá dva typy oleje do převodovky. Oba od ELFu. Jeden má označení Tranself NFP a druhý Tranself NFJ.

Pokud bys měl k vozu nějaké další dotazy, piš mi SZ, ať to tu neplevelíme.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: sob pro 01, 2018 09:32
od Marek
Příští týden dostanu nové služební auto. Nové = nové. Na tachometru má 12 km.

V rámci firemní politiky se opět jedná o Renault Master, které EnviTec používá po celé Evropě, ovšem tentokráte v provedení Mk III FL, v karoserii L3H2 a motorizaci 2,3dCi Energy BiTurbo 107 kW (145PS) / 3500 rpm a 360 Nm / 1500-2500 rpm.

Tak jsem na něj zvědav. Kolega ho má rok a je velmi spokojen.

Samozřejmě je to vůz splňující nejposlednější emisní normy Euro6x, čili krom filtru pevných částic, jenž je ve výbavě už od roku 2012 pro vozy Euro5, to má i SCR katalyzátor pro redukci emisí oxidů dusíku, tudíž krom nafty se tu a tam tankuje i syntetická močovina AdBlue. To mi ovšem připadá zcela normální a v souladu s posledními trendy vývoje, proto tomu nepřikládám žádný důraz. Kolega tankuje tu močovinu o množství tak kolem 15-18 litrů zhruba po ujetí 10.000 km. Čili tak jednou za tři až čtyři měsíce.
Údajně to má i systém rekuperace brzdné energie. To zatím v praxi neznám a jsem zvědav, jak to funguje.
Podstatně delší převody rychlostních stupňů jsou neuvěřitelně fajn, protože když po dálnici jedu tachometrových 138 (což odpovídá dle GPS té maximální stotřicítce), motor na šestku točí 2500 rpm, zatímco předchozí vůz byl již někde kolem 3100.

Docela se na to těším. To současné auto, tedy Master Mk II FL v motorizaci 2,5dCi 88kW Euro4 z roku 2010, je sice spolehlivé a nemám s ním problém. Nicméně má najeto skoro čtvrt milionu, takže tu a tam se již objevují některé problémy vyplývající z náročného provozu. K tomu je konstrukčně značně zastaralé, především co se týká přední nápravy - to je doslova děs. Oproti tomu tento nový model s nápravou McPherson je nesrovnatelně komfortnější. A také je podstatně lépe odhlučněná kabina, to je další nesporná výhoda. Ono když se v tom sedí šest, sedm hodin cestou do Košic třeba, ............................. - nemusím se asi rozepisovat, že?
A co mě vyloženě vytáčí, je skutečnost, že u starého auta si nemáte kam odložit cokoli. V tom autě není jediné rozumně udělané odkládací místo - na kávu, mobil, tužku, pracovní výkazy, prostě nic. U toho tehdy konstruktéři asi hodně chlastali, mám pocit. U nového modelu je to zcela něco jiného. Tam je naopak tolik kastlíků, že často s kolegy přemýšlíme, nač jsou a co vedlo konstruktéry k tomu je právě tu a právě takto vyrobit.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: úte bře 05, 2019 06:23
od Marek
Byli jsme na horách, ostatně jako každý rok. Opět jsme jeli Scénicem, neboť pravdou je, že ač je benzinový, je prostorný. Trasa Třebíč - Dolní Moravice, k tomu nějaké ty šontačky k vlekům, a zpět.

Plně naložený, s boxem na střeše, z dvou třetin po dálnici v celkové průměrné spotřebě 7,2 l / 100 km při průměrné rychlosti 72,6 km/h. Na benzinový MPV s pohotovostní vahou 1500 kg je to víc než dobrý, řekl bych až vynikající výsledek. Takže spokojenost maximální. Dokonce si dovolím tvrdit, že tak velké auto se srovnatelným motorem od jiné automobilky by tak úsporné nebylo. Tedy teď z hlavy si takové rozhodně nevybavuju.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: úte bře 05, 2019 07:38
od Ondra1,7mpi
Ford C max? Nevím jak s prostorem ale spotřeba 1,6 dost podobná. Ale má nizkej podvozek...

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: úte bře 05, 2019 10:21
od Marek
To je podstatně menší auto. Grand Scénic je velký skoro jako Galaxy.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: úte bře 05, 2019 19:02
od Ondra1,7mpi
A kdyby do tý Galaxy dali ten motor 1,6 tak by to bylo dost podobný... :mrgreen: ne :D já se v těchto autech moc nevyznám... Jsem zvyklý na náklady okolo 1,2kč/km na pohonné hmoty... Niva má výjimku do 1,5kč :mrgreen: