Stránka 30 z 46

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 18:22
od Luděk Musil
Než začala tato "vládní groteska", tak jsem byl s veteránem hotovej (mimo emisí) za cca 10 minut, z toho 8 bylo stráveno pochvalou vozidla.¨
Nyní je nařízení, že auto musí stravit v lince 20 minut ... Pokud je auto hotový rychleji - není něco v pořádku. L.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 21:38
od Sid
Momentálne si robím skúšky na technika emisnej kontroly. Možno budem robiť aj technika STK, čo ešte je vo hviezdach...
Ono sa jedná o to, že na všetko existuje tzv. metodika, kde je presne popísané, čo, kde a ako treba kontrolovať a posudzovať. Páni z ministerstva si to odsledovali zhruba koľko ktorý úkon trvá, keď sa robí dôkladne a podľa toho stanovili predpísaný čas. Nutno podotknúť, že to bola reakcia na to, že niektoré stanice STK a EK dokázali za deň vykonať tak obrovské množstvo kontrol, že to z praktického hľadiska bolo v časovom rozsahu na 1 kontrolu nezvládnuteľné v plnom rozsahu podľa metodiky.
Vy ako technik si STK rozpracujete v programe TESTEK a EK v programe AIS EK. Vytvoríte si protokol, priradíte predpis s hodnotami ( u EK) a vytlačíte čiarové kódy. Od zosnímania kódu čítačkou vstupnej kamery a tým odfoteniu vozidla a odoslanie fotografií do programov začne program rátať čas. Vy tú linku môžte preletieť aj hneď, len je dôležité do programov preniesť namerané hodnoty emisií pri EK a bŕzd pri STK. Lenže časový rozostup medzi vstupnou a výstupnou fotografiou musí byť podľa predpisu. A takisto tú kontrolu nedokážete uzavrieť pred uplynutím časového termínu. Resp. ono to ide, lenže tam hneď po odkliknutí hodí veľkým červeným písmom, že nebola dodržaná metodika. Samozrejme všetko je to v systéme, ktorý štátne orgány dôsledne kontrolujú a za každé porušenie metodiky je to 165 euro nie prevádzke, ale príslušnému technikoví, ktorý pochybil. A pri opakovaných pochybeniach to už zaváňa stratou oprávnenia, resp. stratou licencie celej prevádzky ak by došlo k hromadnému porušovaniu...

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: ned dub 08, 2018 11:05
od Marek
Po nějakém čase se opět hlásím:

Od začátku roku 2018 jsem záměrně nenuloval údaje palubního počítače. Včera jsem na to koukal. Výsledky jsou takové:

Ujetá vzdálenost 7512 km. Spotřebované palivo 380,1 litru. Průměrná spotřeba paliva 5,06 l / 100 km. To při průměrné rychlosti vozu 64,3 km/h.

Co chtít víc? Já jsem nadmíru spokojen!

Jinak pro rejpaly (ale i ty jen obyčejně zvědavé) - všechny tři Renaulty jezdí bez jediného problému. Jen lijeme palivo a točíme volantem.
Já mám od pořízení najeto 46 tisíc km (za 20 měsíců), žena na Scénicu 30 tisíc (za rok a půl) a dcera na Cliu 7500 km (za 9 měsíců).

Jo, a ještě jedna zpráva: Druhá dcera plánuje pořídit si na podzim vlastní auto (protože Matiz se definitivně rozpadá) - hádejte, copak by si ráda pořídila? ;-)

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: ned dub 08, 2018 13:06
od Laďuša
Hádam, že auto s <> ve znaku :mrgreen:

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: ned dub 08, 2018 15:18
od Marek
Myslíš s diamantem? Ano, uhodl jsi.....

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: ned dub 08, 2018 15:22
od radek mb
Takže Mitsubishi.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: ned dub 08, 2018 20:25
od Liftback
takže si na správnom fóre? :mrgreen: peace :P
jj na Renault motor a obývačkové vozenie nič v zlom.. s Megane jednotkou som bol spokojný a poctivo si to odmakal..

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: ned dub 08, 2018 20:59
od Marek
radek mb píše:Takže Mitsubishi.

Mitsubishi je Renault, jen tak na okraj. Ovšem to domu nechci ani omylem.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: ned dub 08, 2018 22:01
od Laďuša
No původně jsem opravdu chtěl nakreslit <|>, ale trochu jsem se bál reakce :P

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: ned dub 08, 2018 22:34
od Marťas
Laďuša píše:No původně jsem opravdu chtěl nakreslit <|>, ale trochu jsem se bál reakce :P

Na tom znaku je znázorněna trochu víc "vylágrovaná" :D

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: pon dub 09, 2018 05:43
od Luděk Musil
Hoši - dával bych pozor a trochu opatrněji volil slova.
Vono otcové bývají dost hákliví :idea: . L.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: pát kvě 18, 2018 16:17
od Marek
S Méganem jsem dnes byl na STK a (jak jinak) prošel jsem beze ztráty kytičky, včetně legitimně natočených emisí, které byly tvrdě pod limity (limit je 1,50 a já dle protokolu mám 1,04).


NOVINKA: Mladší dcera si dnes koupila auto, nástupce vysloužilého Matizu.

Nakonec to není Renault Clio, byť bylo hlavním favoritem. Koupila si (na moje doporučení) Opel Corsa.

Je to vyrobeno na podzim 2013 (registrace 11/2013), takže modelově rok 2014, jako poslední modelový rok modelu Corsa D. Motor 1,2i/16V o výkonu 63kW (tento motor je používán také v modelech značky Chevrolet), najeté 103 tisíce kilometrů. Až na dvě malé "ranky" kauflandové kosmetiky je to prakticky jak nové auto. Krom výměny oleje to nepotřebuje absolutně nic. Je to v dost vysokém stupni výbavy, a to například včetně tempomatu, klimatizace, ABS, čtyř pytlů, vystřelovacího klíče, denního svícení atd.

Je to z Brna a není to přes bazar, ale jako komisní prodej. V ceně byla i druhá kompletní sada kol se zimními Polaris 3 s velmi slušným vzorkem.

Pokud by někoho zajímala cena, stálo to (včetně té druhé sady kol) 125.000 Kč.

V neděli to prohlédnu a osahám, nicméně mám za to, že tomu skutečně nic neschází (maximálně nějaké přední destičky - možná).

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: sob kvě 26, 2018 08:23
od Marek
Tak Corsa je bez investic. Olej, filtry a svíčky (v součtu 1200 Kč), jinak tomu absolutně nic není.

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 13:39
od Marek
Možná pro někoho zajímavost:

Pořád mi vrtalo hlavou, jak je možné, že při tankování natankuji trochu více nafty, než mi vykazuje palubní počítač. Podotýkám, že tankuji výhradně u jednoho stojanu jedné konkrétní čerpací stanice (u mého známého v areálu jeho autodopravy) a pokaždé až do okamžiku, kdy palivo je na samou hranu hrdla. Takže logicky - co natankuju, to musím spálit. Ovšem ono tomu tak nebylo. Pokaždé jsem natankoval o cca 5-6% víc, než mi vykazoval palubní počítač. Skoro jsem začal známého podezírat z toho, že má schválně ustřelenou pistoli na stojanu, aby vydělal. Tímto se mu omlouvám, že jsem jen pomyslel.......

Shodou náhod jsem si před nedávnem pořídil originál diagnostiku pro Renaulty a tam jsem si listoval, abych se s tím seznámil. Krom jiného jsem tam objevil i možnost kalibrace palivoměru. Byl u toho i návod. Tak jsem palivoměr zkalibroval dle toho návodu.

A ejhle - najednou mi to sedí! Dokonce naprosto. Od té doby mi množství natankované nafty naprosto přesně (na deci) souhlasí s údajem o spotřebovaném množství nafty na palubním počítači. Takže problém vyřešen, jeden by řekl.

Má to však jeden ne zcela příjemný důsledek - od té doby mám pravděpodobně o cca 5-6% vyšší průměrnou spotřebu :-). Ovšem konečně skutečnou, nikoli ovlivněnou chybou měření.

Schválně si to za týden vyzkouším. Pojedu s rodinou opět do Chorvatska. Opět ve stejném obsazení, opět na naprosto stejné místo a stejnou trasou. Předloni i loni jsem tuto dovolenou jel v průměru shodném 4,9 l / 100 km. Tak uvidíme letos. Pokud budu přes 5,2, je to jasný ;-).

Re: Jdeme do nového

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 16:56
od Luděk Musil
Čoveče, někde jsem četl, že palivoměr, ale Bohovi si nevzpomenu u čeho ... možná moje Felicie :cry: :scratch: , má také možnost kalibrace, nějakou kombinací zapnutí klíče a postupným doléváním paliva po 3 litrech. Ale jak říkám, nevzpomenu si, co to bylo za auto. L.